"גם אחרי הקורונה, רבים מאנשי המכירות לא יחזרו לשטח"

אילון רשף, מייסד-משותף של גונג, החל לחזות בנוכחות מעטה יותר של אנשי המכירות בשטח עוד לפני הקורונה, ואומר שהמגמה הזו תואץ ותהיה בולטת גם אחרי שנחזור לשגרה

אילון רשף, מייסד-משותף ומנהל מוצר בגונג. צילום: יח"צ

"אנחנו מבחינים בשינוי שהחל עוד בטרם פרצה מגפת הקורונה לעולם. בעבר, כל, או רוב, אנשי המכירות היו בשטח, אצל הלקוחות. לפני כשנה לערך התחלנו להבחין בכך שרק חלק מהם נמצאים בשטח. המגמה הזו הואצה, כמובן, בשל משבר הקורונה. להערכתנו, רבים מאנשי המכירות בארגונים לא יחזרו לשטח. אמנם, למפגש פנים מול פנים יש ערך, כיוון שאין תחליף למגע האנושי, אולם מנגד, יש את היבט החיסכון במשאבים, הוצאות הטיסה, הזמן והכסף. גם עם תום משבר הקורונה, לא נחזור לאחור באופן מלא, אלא נחיה בעולם היברידי, שבו אנשי המכירות והלקוחות ייפגשו הן פיזית והן אונליין", כך אמר אילון רשף, מייסד-משותף ומנהל מוצר בגונג (Gong.io).

רשף דיבר בפאנל שהתקיים במסגרת כנס SaaS Tiger של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ג') בהשתתפות יותר מ-400 מקצוענים בתחום. את הפאנל הנחה בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצה ומנהל הכנס.

גונג היא חברת סטארט-אפ שפועלת מהרצליה ומסן פרנסיסקו, שאותה הקים רשף יחד עם שותפו, עמית בן דב. היא מציעה תוכנה להקלטה, תמלול וניתוח של שיחות. אלא שרשף דיבר בכנס פחות על הארגון והפיתוח של גוגג, ויותר על השוק הארגוני באופן כללי בעידן הקורונה – ובעיקר בזה שצפוי להיות אחריה.

"על ההנהלות להפנים ששיווק הוא קריטי"

לדבריו, "ארגונים נדרשים לבחון כיצד הם יפעלו וכיצד העובדים יעבדו בעולם החדש. יש כמה היבטים שדרוש להתייחס אליהם: הטמעת התרבות הארגונית בקרב העובדים, ביצוע הדרכות, מציאת חלופות למפגשים שבועיים ולישיבות סטטוס, ועוד. בהיבט של רווחת העובדים, אנחנו, כמו ארגונים אחרים, עורכים כל מיני פעילויות אונליין, כגון סדנאות בישול, כיתות יוגה, תרגילי מדיטציה ועוד. אנחנו מנסים למצוא את החלופה, את המקבילה, של ארוחת הצהרים הפיזית במשרד".

רשף סיים בציינו כי "ארגון שמנהל השיווק צריך להצדיק ולהסביר בו את החשיבות והתועלת שבפעילויות השיווק נמצא בבעיה. אם מנהל שיווק שעובד בחברת תוכנה כשירות (SaaS) נדרש לשכנע את המנכ"ל שלו בנושא, כנראה שהוא לא עובד בחברה הנכונה. השיווק הוא דבר קריטי, ועל ההנהלות להפנים זאת. ארגון והנהלה שמקצצים בתקציבי השיווק לא יהפכו להיות חברה מצליחה. פעילות השיווק קריטית באופן קיצוני לגידול ולצמיחת החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים