האם אפל מפתחת מכונית חכמה שלמה משלה?

ידוע כבר שאפל מובילה את פרויקט טיטאן - שבו ככל הנראה היא מפתחת טכנולוגיה עבור רכבים חשמליים ואולי אוטונומיים - אבל אף אחד לא העריך עד כה כי קיימת אפשרות שהחברה תפתח מכונית שלה עצמה, בסגנון טסלה

האם אפל (Apple) מכוונת דרכה גם אל מסלול שיוביל אותה תרתי משמע אל הכביש? לפי דיווחים חדשים היא משתפת פעולה עם יצרנית המעבדים שלה TSMC – זו שגם מייצרת עבורה, דרך אגב, את מעבדי ה-M1 החדשים – כדי לפתח מעבד עבור 'מכונית אפל'.

כבר מזה זמן מה ידוע שאפל מובילה פרויקט שמכונה טיטאן (Titan), שההערכה הייתה שבו היא מפתחת טכנולוגיה עבור רכבים אוטונומיים, אבל אף אחד לא העריך עד עתה כי מדובר באפשרות שהחברה תפתח מכונית שלה עצמה, בסגנון של טסלה (Tesla).


לפי דיווח של אתר שרשרת הייצור דיגיטיימס, TSMC שוקלת, לצורך העניין, להקים מפעל לייצור השבבים הייעודיים לרכב של אפל בארצות הברית, ואולי אף להרכבתו, ושהיא נמצאת כבר בבדיקה של ספקים אפשריים להקמה ולתפעול לאחר מכן.

תחזית קודמת של האנליסט מינג-צ'י קו, שנחשב לאחד האמינים בתחזיות שלו לגבי חברת התפוח, טענה שאפל תוציא את ייצור שבבי המכונית למיקור חוץ ב-TSMC, ושהופעת הבכורה של המכונית בשוק לא תתרחש לפי 2023, ואולי אף תתעכב עד 2025.

עוד דיווח מסוף השבוע סיפר שאפל ערכה שידוד מערכות קל, והעבירה את קבוצת המכונית האוטונומית שלה לפיקוח של תחום הבינה המלאכותית ולימוד המכונה בחברה. אלו שני נושאים הקשורים היטב אחד בשני – וגם במקרה הזה, תוך הערכה שהחברה שוקלת האם להשיק מכונית משלה, לתכנן מערכות עבור יצרניות רכב אחרות, או לתכנן מעבדים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים