מה קורה בגוגל? ג'ימייל שוב קרס הלילה

אחרי שבתחילת השבוע חווה העולם תקלה משמעותית בשירותי גוגל - ביוטיוב, גוגל דרייב, Google Maps, Google Home וכן בשירות הדוא"ל - ששיבשה את פעילות מאות מיליוני לקוחות, אתמול שוב נתקלו רבים בבעיות בהפעלת ובכניסה לג'ימייל שלהם

שוב תקלה בגוגל. צילום מסך מאתר DownDetector
שוב קרס. ג'ימייל

שוב קרס. ג'ימייל

ביום ב' הכתה תקלה עולמית בענקית הטכנולוגיה גוגל (Google) ובמשתמשיה, שהותירה המונים בכל רחבי תבל תמהים מדוע לא הצליחו לשלוח מיילים מה-ג'ימייל (Gmail) שלהם. התקלה נמשכה מספר שעות והציגה לעולם כמה הוא תלוי בגוגל, אבל לאחר שתוקנה הפכה לנחלת ההיסטוריה.

אלא שזה שוב קרה – משתמשי שירות הדוא"ל של גוגל חוו הלילה הפרעה נוספת בשירות, שהתרחשה בעיקר בין השעות 22:00 עד 2:30. המוני משתמשים דיווחו בעיקר על הודעות שגיאה בניסיון לשלוח מיילים (74%) ואחרים בישרו כי התקשו בכלל להיכנס לשירות (23%), כך לפי אתר ניטור השירותים אונליין Downdetector.com.

עדכון ללקוחות אודות התקלה בדף התמיכה הטכנית של גוגל. צילום מסך

עדכון ללקוחות אודות התקלה בדף התמיכה הטכנית של גוגל. צילום מסך

גוגל הודתה כי הבעיה השפיעה על "קבוצת משנה משמעותית" של משתמשי ג'ימייל. "משתמשים מושפעים קיבלו הודעת יציאה מדף הכניסה עם השגיאה 'חשבון הדוא"ל שניסית להגיע אליו אינו קיים' לאחר שליחת דוא"ל לכתובות המסתיימות ב-gmail.com@", הסבירה גוגל את שאירע בדף התמיכה הטכני שלה.

למרות שגוגל, בציינה "קבוצת משנה" רמזה כביכול שרק מספר קטן יחסית של משתמשי ג'ימייל חווה את הכשל בשירות, ועל אף שלא ידוע מספרם המדויק של הלקוחות הנפגעים –  יחד ל-ג'ימייל ויוטיוב (YouTube), שבבעלות הענקית ממאונטיין וויו, יש יותר מ-3.5 מיליארד משתמשים גלובליים, והתקלה האחרונה, ככל הנראה, הכתה במיליונים רבים מהם בכל זאת.

כמה שעות לאחר מכן עדכנה גוגל כי "הבעיה בג'ימייל נפתרה".

"אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים לכם על סבלנותכם ותמיכתכם המתמשכת", הוסיפה בנימה מתנצלת החברה, שמתחילה ככל הנראה לחוש שלא בנוח לנוכח התקלות התכופות בשירותיה.

וכמו בכל התקלות הגדולות ברשת, משתמשים גם פנו לרשתות החברתיות, ובעיקר לטוויטר (Twitter) כדי לדווח על הבעיות בשירות הדוא"ל הפופולרי והמאוד נפוץ בשימוש. הצייצנים השתמשו בהאשטאג gmaildown #googledown# ושטחו את תסכולם מהתקלה הנוספת, שפשוט נחוותה כדז'ה וו של המצב מיום ב', אז טענה החברה כי "בעיית מכסת אחסון פנימית" היא שהקריסה את שירותיה, ביניהם יוטיוב, גוגל דרייב, Google Maps ו-Google Home, וכמובן – ג'ימייל.

משתמשי טוויטר הלינו בלילה, כאמור, על התקלות, והיו גם מי שתהו האם בעצם מדובר במתקפת סייבר על גוגל. יתרה מכך, גם בזמן כתיבת הידיעה הבוקר עוד נראו ציוצים שבהם גולשים מתלוננים כי הם עדיין חווים את התקלה, למרות שגוגל ו-DownDetector מציגים תמונה של עוד תקלה שכבר נמצאת מאחורינו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים