מייקל דל מבטיח: "עד 2030, כל האריזות שלנו יהיו מחומרים ממוחזרים"
בכנס שנערך יום לפני יום כדור הארץ פירט דל שורה של יוזמות ופעולות סביבתיות שהחברה הקרויה על שמו מבצעת
מחר (ה') חל יום כדור הארץ, שנועד להעלאת המודעות לנזקים שאנחנו גורמים לו, בדגש על ההתחממות הגלובלית והאשפה, במיוחד מפלסטיק. גורמים רבים דורשים מהחברות הגדולות, כמו גם מגופים ציבוריים ומכל אחד מאתנו, לעשות מאמצים על מנת לשמור על איכות הסביבה ולנסות למנוע במשהו את עליית הטמפרטורות. אחת מהחברות שנרתמות למאמץ, לדבריה, היא דל.
מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה, שנקראת על שמו, הבטיח בכנס סביבתי שזו ערכה היום (ד') כי "עד 2030, על כל מוצר שלנו שיימכר ימוחזר מוצר דומה שלנו. כמו כן, אנחנו מתחייבים כי עד אז, 100% מאריזות המוצרים ומחצית מרכיבי המוצרים שלנו יהיו עשויים מחומרים ממוחזרים או מתחדשים. בנוסף, יש לנו מחויבות לצרוך 75% מתצרוכת החשמל במתקני החברה ממקורות מתחדשים עד 2030 ו-100% עד 2040".
דל אמר בפתח הכנס – CEE Social Impact Summit 2021 – כי "ההגדרה של אחריות תאגידית השתנתה: פעם היא הייתה 'להשיב בחזרה לחברה', וכיום מדובר בקיימות, גיוון, אחריות לאנשים והכלה. אנחנו מתמקדים במחויבות שלנו לתמוך בכולם – זה מה שמצפים מאיתנו ומה שאנחנו מצפים מעצמנו. החברה צריכה לעזור לכולם, עם אקו-סיסטם יותר מכיל".
בלי פליטות גז
אחת התוכניות הבולטות של דל בהיבט הסביבתי היא יוזמת Net Zero, שמטרתה להביא את החברה עד 2050 לאפס פליטות גז, בניסיון לסייע בעצירת ההתחממות הגלובלית. המנכ"ל הבטיח ש-"נעבוד בכל יום, בכל שבוע, כדי להגיע למטרה הזאת. נשנה את החיים של מיליוני אנשים באמצעות טכנולוגיה".
ככלל, אמר דל, "אנחנו מספקים מוצרים ויש לכך השלכה טובה על העולם, עם השפעה ניכרת על מיליארדי אנשים. כך, אנחנו עובדים עם ארגונים בלא מטרות רווח כדי ללמד טכנולוגיה, על מנת שתלמידים שיעברו את ההכשרות האלה יהפכו לאנשי IT בבית הספר שלהם ויעזרו לחבריהם להתמצא בתחום. זה התחיל בארצות הברית וכעת עובר לאירופה".
הוא התייחס גם למשבר הקורונה ואמר כי "זאת הייתה תקופת קשה, טראגית, עבור רבים מאתנו, אבל מהצד השני, המשבר הביא להתעוררות דיגיטלית. ארגונים צועדים במהירות אל עבר העתיד והטרנספורמציה הדיגיטלית תהיה במרכז ההתאוששות ממנו של ארגונים בעולם".
אניה מונראד, סגנית נשיא ומנהלת אזור מזרח ומרכז אירופה ב-דל, התמקדה בדבריה באירוע בנושא ההכלה הקרוב לליבה. "אנחנו רוצים ליצור סביבת עבודה מגוונת, מכילה ומוכללת, שהעובדים יחושו שייכים אליה. סביבה שבה מכבדים הבדלים בין העובדים, אבל הרוח היזמית לא ננעלת ונחסמת".
היא ציינה ש-דל – מחברות ה-IT הגדולות בעולם, שפרושה ב-180 מדינות ומעסיקה כ-165 אלף עובדים – ממקדת את מאמציה בקידום נשים, "בין היתר כדי לעמוד ביעד שהציבה, שלפיו עד 2030, כ-50% מכוח האדם בחברה וכ-40% מההנהלה יהיו נשים. כבר כיום, כ-30% מכוח האדם מורכב מנשים".
"דל", אמרה מונראד, "מתמקדת בהגדלת הייצוג הנשי ברמת הניהול, כמו גם בהגדלת מספר הנשים בתפקידים הטכנולוגיים. בנוסף, החברה פועלת לספק הזדמנויות לנשים המעוניינות להיכנס מחדש לכוח העבודה ולעודד נשים צעירות ללימודי מדעים, הנדסה ומתמטיקה".
יוזמה נוספת שאותה ציינה הדוברת היא הכשרת תלמידים וסטודנטים בעולמות ההיי-טק וה-IT, "כדי לענות על מחסור צפוי של מיליוני עובדים ועובדות בענף. אסור לנו לוותר על כל עובד.ת מוכשר.ת, על כל כשרון – ולא משנות הגדרות הדמוגרפיות שלו".
"אנחנו נדרשים להכלה של כל מיעוט"
ככלל, הוסיפה מונראד, "אנחנו נדרשים להכלה תומכת, שכוללת כל מיעוט – נשים, להט"בים, אנשים עם מוגבלות ואחרים. הכלה וגיוון מעצימים את העובדים, מגדילים את התפוקה ויוצרים חיבור טוב יותר של החברות עם הלקוחות שלהן. חברות שפועלות לגיוון ההנהלות שלהן מציגות גידול של עשרות אחוזים ביכולות היזמות והחדשנות בקרבן. אנחנו מסייעים לארגונים לעבור את המחסומים הללו. אנחנו 'משבשים' את הסטטוס-קוו על מנת לזהות הטיות ולהגדיל את ההכלה".
לסיום היא אמרה כי "יש לנו מחויבות לקהילה. הפער הדיגיטלי הוא מורכב, והוא הואץ על ידי מגפת הקורונה. המשימה שלנו היא להבטיח שאף ילד לא נשאר מאחור".
תגובות
(0)