יום ירושלים תשפ"א: עיריית הבירה תקלוט עולים בסיוע פורטל חדש

הפורטל, שפותח על ידי נס ואגף המחשוב של העירייה, ילווה את העולה החל מהשלב שבו הוא יביע רצון להתגורר בירושלים ● עלות הפרויקט היא כחצי מיליון שקלים, והוא אחד מכמה פרויקטי מחשוב שעיריית הבירה מבצעת בימים אלה או מתכננת לבצע בעתיד הקרוב

איתמר קורנפלד, מנהל אגף המחשוב בעיריית ירושלים. צילום: גיא ראובני

ירושלים נחשבת לאחת הערים היותר מבוקשות על ידי עולים חדשים לבוא ולהתגורר בה. כחלק מההיערכות לקלוט טוב יותר את העולים שבאים בשעריה ולעודד אחרים לעשות זאת, אגף המחשוב בעיריית ירושלים תעלה לאוויר בקרוב פורטל חדש, מבוסס מערכת CRM, שיסייע בקליטתם ובטיפול בהם.

המערכת, שפותחה ביוזמת ראש האגף, איתמר קורנפלד, תלווה את העולה בכל השלבים מהרגע שבו הוא מביע את רצונו לגור בירושלים. היא פותחה על ידי עובדי האגף ונס, בהשקעה של כחצי מיליון שקלים, ותהיה זמינה החל מהחודש הבא.

לדברי קורנפלד, "מתוך רצון לשמור על קשר רציף עם העולה, הוחלט שהוא יבוצע באמצעות כתובת המייל שלו. מהרגע שיהיו לנו הפרטים של העולה נלווה אותו, באמצעות הפורטל המיוחד שפיתחנו, בכל שלב, עד לבואו לירושלים וביצוע הליכי קליטתו בה".

האתר החדש של עיריית ירושלים

האתר החדש של עיריית ירושלים

קורנפלד הסביר כי המערכת מחליפה מערכות שונות בעירייה שטיפלו בעולים, אבל לא בצורה ממוקדת כמו המערכת החדשה. זו תהיה במספר שפות ותספק מענה בנושאי תעסוקה, חינוך ודיור. המערכת תשרת את הגורמים השונים בעירייה המטפלים בעולים, לרבות הרשות לפיתוח ירושלים. ההערכה היא שהפורטל החדש יקל על עידוד העולים שרוצים לגור בירושלים למצוא מענה מתאים לצרכים שלהם.

לפי מרכז החקר והמידע של הכנסת, סך העולים שהתגוררו בירושלים ב-2018 עמד על 23,122 איש – כ-10% מכלל העולים החדשים שהתגוררו בישראל באותה השנה – וב-2019 הגיעו לבירה 2,600 עולים.

שורה של פרויקטי מחשוב בעיריית ירושלים

פורטל העלייה והקליטה הוא אחד מתוך שורה של פרויקטים שאגף המחשוב של עיריית ירושלים ביצע בשנה האחרונה, תוך כדי שהוא מתמודד עם משבר הקורונה ועם השלכותיו המחשוביות על עיריית הבירה.

בין היתר, קורנפלד דיווח על סיום פיתוח מערכת פיקוח עירונית, בהשקעה של שלושה מיליון שקלים. "המערכת נכתבה דרך העיניים של הפקח ועונה על כל התהליכים של פיקוח עירוני – לא רק דו"חות חנייה", אמר. "היא מאפשרת ממשקים למערכת המשל"ט, על מנת לנהל טוב יותר את עבודת הפיקוח ולתת מענה מהיר יותר לתלונות תושבים".

כמו כן, בקרוב תעלה העירייה לאוויר מערכת גבייה חדשה, מבוססת דוט.נט ו-SQL. פיתוח המערכת ארך כשבע שנים ועלותה שלושה מיליון שקלים. לדברי המנמ"ר, עם עלייתה לאוויר ניתן יהיה להכריז סופית על הפסקת השימוש במיינפריים הוותיק, ששירת את עיריית ירושלים במשך ארבעה עשורים, עוד מימיו של טדי קולק כראש העיר.

שני פרויקטים נוספים הם בתחום הרווחה, שהיקפם ארבעה מיליון שקלים והם מומנו בסיוע מטה ישראל דיגיטלית. אחד מהם הוא מערכת שנועדה לסייע למדריכים של בני נוער שלא מטופלים על ידי הרווחה.

נערכים לחזרה לשגרה

במקביל לכל זה, קורנפלד אמר כי האגף שבראשותו נערך לחזרה לשגרה. בקרוב תשוב עיריית ירושלים לקבל קהל במשרדיה, והאתגר של מערכות המידע הוא להתאים ולשלב את עבודת נותני השירותים, שמאז הקורונה ניתנו בצורה דיגיטלית, לשירות הן בדיגיטל והן באופן פיזי. "אין לנו ספק שהשירותים המקוונים, שהוכיחו את עצמם, יימשכו, אבל אנחנו חייבים להיערך גם לחזרת השירות הפיזי", ציין.

לכך מתווספת משימה נוספת: היערכות לעבודה היברידית של חלק מעובדי העיריה, על פי המתווה שהממשלה מתכננת, של לפחות יום עבודה אחד מהבית. לצורך כך, דיווח קורנפלד, כל אחד מהחדרים בבניין העירייה יצויד בתשתיות וידיאו, כדי שניתן יהיה להמשיך ולקיים פגישות ושיחות בזום ובטימס. הוא אמר כי העובדה שחלק מהמערכות פועלות בענן – מיקרוסופט 365, במקרה של עיריית ירושלים – תקל על כך, ועל העבודה ההיברידית בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים