טימו אליוט, סאפ: "העולם הולך ל-BI נייד"

"לכלי ה-BI יש תפקיד חשוב במהפכה שחווה עולם המיחשוב הארגוני", אמר אליוט, אסטרטג שיווק אזורי בסאפ ● הוא אף תיאר את הלחץ שבו שרויים כיום מנמ"רים בארגונים ואמר, כי "הם נדרשים יותר מתמיד לספק יותר כלים ויישומים, להימצא בצורה הדוקה יותר עם מטרות העסק, ולספק יותר בפחות משאבים כספיים"

"כל עולם המיחשוב הארגוני חווה מהפכה חשובה – מעבר למיחשוב נייד. בתוך זה יש לכלי ה-BI תפקיד חשוב. עם פיתוח יותר יישומים מבוססי BI מחד ועם השימוש הנרחב של עובדי ארגונים במידע מרוחק מאידך, ניתן לקבוע בוודאות, כי העולם הולך בצורה חזקה לכיוון BI נייד", אמר טימו אליוט, אסטרטג שיווק אזורי בסאפ (SAP). הוא הסביר, כי מגמה זו תופסת תאוצה בשל היות עולם המיחשוב נייד, גידול במגמה של עבודה מרחוק ומהבית והצורך להביא יותר נתונים לעובדים בשטח. "העולם הולך לכיוון BI נייד, ועלינו לתת ללקוחות הארגוניים את כל המידע שהעובדים שלהם רוצים וצריכים", אמר.

אליוט היה אחד הדוברים באירוע OEM של סאפ, שאותו קיימה מטריקס, נציגת ביזנס אובג'קטס (Business Objects) בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') בקריפטון בכפר הירוק.

הוא תיאר את הלחץ שבו שרויים כיום מנמ"רים בארגונים. לדבריו, "כיום, יותר מתמיד, מנהלי ה-IT נדרשים לספק יותר כלים ויישומים, להימצא בצורה הדוקה יותר עם מטרות העסק, ולספק יותר בפחות משאבים כספיים".

במצב שכזה, הסביר אליוט, "עולה חשיבותו של המידע בכלל, וזה של המידע המנותח בפרט – כזה המסייע למנהלים לקבל החלטות טובות יותר". לדבריו, "נראות של המידע הופכת להיות קריטית לארגונים. אני בהחלט מאמין שהמידע הוא חסר ערך אם לא נעשה בו שימוש מושכל והוא לא מהווה מנוף לארגון, כזה המשפר תהליכים עסקיים או מטייב את קבלת ההחלטות של הבכירים".

בהמשך, תיאר אליוט כמה מהמגמות המרכזיות בעולם הבינה העסקית. אחת, מהן היא הצורך בפישוט כלי ה-BI. "מטרתם של כלים אלה היא לזרז תהליכים", אמר. "לא יכול להיות מצב שבו אנשים יידרשו להכשרה בתחום, כמו שלא לוקחים קורס לחיפוש מבוסס גוגל (Google)", אמר. הוא הוסיף, כי "הנגישות למידע היא חלק מהותי. יש פער בין המידע המתקבל בעולם הפרטי-צרכני, שמגיע בקלות, ובין חוסר הקלות להשיג מידע בארגון. המידע צריך להיות נגיש, מפולח, ושיהיה אפשר להגיע אליו באופן אינטואיטיבי". אליוט ציין, כי היבט נוסף בפשטות הוא היכולת של כלי ה-BI להציף שאלות שצריכות להישאל לגבי המידע, בלא שהמשתמש חשב עליהן מראש.

BI לפי דרישה

אליוט ציין כהיבט נוסף המתרחש בתחום את היכולת לקבל את המידע באופן מהיר יותר, בשל השינויים בקצב בו פועל השוק. "בעבר, המידע התקבל במשך זמן רב מדי ובאופן איטי מדי, אולם באחרונה זה משתנה", אמר. "כמו כן, קיימת יכולת לקבל כל מקור מידע מכל יישום ארגוני".

עוד תחום שקיבל דחיפה באחרונה, אמר אליוט, הוא ההבנה של ספקיות ה-BI, כי המידע המתקבל צריך להיות רציף ועקבי. בנוסף, ציין, עליו להתקבל מכלל מערכות ה-IT ומכלל התצורות: מידע-על, MDM (שמירת נתוני הליבה בארגון במאגר מרכזי), מחסן הנתונים ויישומים. הוא הדגיש, כי בנוסף, על המידע להיות אחוד, בעל אמת ארגונית אחת ועם יכולת לשלב ולטייב אותו.

לדברי אליוט, הדור הבא של ה-BI הוא לפי דרישה. הוא אמר, כי הסיבה שבגינה התחום טרם תפס היא בעיות תרבותיות, ולא טכנולוגיות, וכי הפתרון לכך הוא התמודדות עם החשש מפני הוצאת המידע מחוץ לארגון. "יש לשנות את התפיסה", אמר. "כמו שסומכים על הבנק שישמור על כספך, כך יש לסמוך על ארגונים שיספקו BI לפי דרישה. בנק זה כסף בענן, זה יותר נוח לשימוש. ככה יש להתייחס גם למידע".

בדבריו התייחס אליוט גם לתחום שצובר תאוצה בעולם הבינה העסקית – הוא שיתופיות ושילוב של נתוני BI שונים בדרך לתהליך חדש של קבלת החלטות משותפת. "השיתוף וההנגשה של המידע הנכון והרלוונטי מביא לקבלת החלטות משותפת, המביאה לתוצאות טובות יותר", אמר. "נדרש ליצור תמונת מצב כוללת ורחבה ככל האפשר. אם רק חלק מהמידע ינותח כיאות, אולם לא כל המידע הרלוונטי ינותח – תהיה תוצאה לא טובה". הוא הוסיף, כי "יש ליצור פלטפורמה שתכלול אנשים, מידע מנותח וסביבה שיתופית לקבלת החלטות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים