ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעה להקל על חברות שמבצעות אקזיט לבצע את ההחזר למדען הראשי

יוזם הצעת החוק, ח"כ רוברט אילטוב, מציע לשנות את חוק המו"פ כך שהמדינה תאפשר לכל חברה שנהנתה מכספי המדען הראשי להחזיר, בכל שלב בחייה, עד פי שלושה מההשקעה בה, ללא קשר אם היא נמכרת או לא ● "החוק הקיים כיום מכביד על חברות שרוצות לבצע אקזיט, כי הוא כולל מרכיב גדול מדי של אי ודאות ומבריח משקיעים", אמר ● אילטוב ציין, כי "יש קרנות הון-סיכון שמצהירות שהן לא ממליצות לחברות הפורטפוליו שלהן לקבל את כספי המדען בגלל מורכבות תהליך ההחזר"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' הקרוב בהצעת חוק שנועדה להקל על יזמים המקבלים תמיכה מכספי המדען ונדרשים להחזיר תמלוגים למדינה במקרה של אקזיטים. יוזם ההצעה, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), אמר, כי חוק המו"פ הקיים כיום הוא מסורבל ומבריח משקיעים.

אילטוב, המשמש גם יושב ראש שדולת ההיי-טק בכנסת, ציין, כי על פי החוק הקיים, חברת הזנק שנמכרת לחברה בחוץ לארץ חייבת להחזיר כספים למדען בהיקף שאינו ידוע מראש, על בסיס נוסחה מאוד מורכבת. לדבריו, עובדה זו גורמת למשא ומתן שיכול להימשך חודשים, ללא קשר לתמורה שתתקבל אם וכאשר החברה תימכר.

הצעת החוק החדשה מבקשת לפשט את התהליך ולקבע אותו במסגרות קבועות. נכתב בה, כי המדינה תאפשר לכל חברה שמקבלת כספים מהמדען הראשי להחליט בכל רגע נתון להחזיר סכום בגובה של עד פי שלושה מהסכום הנומינלי שהושקע בה עד היום, בין אם היא עומדת למכירה ובין אם לאו.

בנוסף, קובעת הצעת החוק תקרה לחברות שיוכלו ליהנות מתיקון זה, העומדת על 10 מיליון שקלים. לטענת אילטוב, ראוי שחברות שהושקעו בהן כספים ציבוריים בהיקפים גדולים יחולו מגבלות בעת מכירתן, בפרט כשהידע שנצבר בהן יוצא מהמדינה.

לדברי ח"כ אילטוב, "קיים חוסר ודאות לגבי החזר למדינה בתרחיש של אקזיט. ישנן אף קרנות הון-סיכון ישראליות שמצהירות בגלוי על כך שכמדיניות, הן אינן ממליצות לחברות הפורטפוליו שלהן לקבל מימון מהמדינה מהטעמים הללו". הוא הוסיף, כי "אם הצעת החוק תתקבל, תיווצר מידה רבה של ודאות ויציבות בכל מה שקשור לפעילותן של חברות סטארט-אפ שרוצות לעשות אקזיט, מבלי שהכנסותיה של המדינה ירדו".ללא עיכובים בירוקרטים כפי שקיימים היום".

הוא הוסיף, כי "אני בעד עידוד יצירת חברות ישראליות בינוניות וגדולות, אך האקזיטים הם חלק משמעותי מהמציאות של התעשייה, ויש לקחת זאת בחשבון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דרור

    יוזמה ברוכה! למרות שבדרך-כלל אין בעיה, העדר מנגנון שקוף ואוטומטי לשחרור מהתלות במדען מרתיעה חברות הזנק מלקחת את כספי המדען, ומשאירה אותם לחברות גדולות ועשירות שלא באמת זקוקות לכסף

אירועים קרובים