"חלק מהפתרון למחסור בכוח אדם: לקדם נשים בהיי-טק"

"קידום הנשים בענף ההיי-טק צריך להתחיל בשלב מוקדם מאוד", אמרה טל קאופמן, יו''רית הפורום לקידום נשים באיגוד ההיי-טק שבהתאחדות התעשיינים, וציינה ש-"כשנערה רואה שחברותיה לומדות חמש יחידות מתמטיקה, היא לא תחשוש לעשות זאת גם"

ה טל קאופמן, יו''רית הפורום לקידום נשים באיגוד ההיי-טק שבהתאחדות התעשיינים. צילום: פלי הנמר

"ההצעה של שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש הכהן, לייבא עובדים זרים כמענה למצוקת כוח האדם בהיי-טק היא לא פתרון, אלא להיפך. הצעה זו מגלמת בתוכה כמה חסרונות, ביניהם העובדה שהמפעלים יוקמו במזרח אירופה, או יעברו לשם. המענה החלקי לבעיה הוא שילוב נשים בהיי-טק וקידום שלהן", כך אמרה טל קאופמן, יו"רית הפורום לקידום נשים באיגוד ההיי-טק שבהתאחדות התעשיינים.

קאופמן, מייסדת, בעלים ויו"רית של סימטל ננו-ציפויים, דיברה ברב שיח לסיכום השנה בענף ההיי-טק המקומי. רב השיח נערך אתמול (ב') במערכת אנשים ומחשבים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי קאופמן, "המפעל של סימטל בצפון מעסיק כ-50 נשים ממגזרים שונים – בדואיות ויהודיות, לרבות חרדיות". הן מייצרות את מוצרי החברה, שנוסדה ב-2006 ופועלת בתעשיית הציפויים הקונפורמיים בכלל והפארילן בפרט. "הפארילן נחשב לפתרון המתקדם ביותר לציפוי רכיבים, ומעניק יתרונות בולטים להתקנים במגוון רחב של תעשיות ויישומים: צבא ותעופה, ביו-רפואה, אופטיקה, כימיה, אלקטרוניקה ותעשיות אזרחיות נוספות", אמרה.

"רק פחות מרבע מהסטודנטים למדעים מדויקים – נשים"

"קידום הנשים בענף ההיי-טק צריך להתחיל בשלב מוקדם מאוד", ציינה קאופמן. "רק פחות מרבע – בין 20% ל-25% – מכלל הסטודנטים במקצועות המדעים המדויקים הם נשים. יש להתחיל בחריש עמוק ובהעלאת המודעות לחשיבות בשילוב נשים בתחומים אלה כבר מחטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים. כך, כשנערה רואה שחברותיה לומדות חמש יחידות מתמטיקה, היא לא תחשוש לעשות זאת גם. אם אותה נערה תסיים מגמה ריאלית יהיה לה הרבה יותר קל בהמשך הדרך בהיי-טק".

לסיום אמרה קאופמן כי "במקרים רבים, אף שזה לא נראה כך, התפוקה של הנשים גבוהה יותר: הן ממשיכות לעבוד בלילות, לאחר סיום ביצוע המטלות המשפחתיות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי לוי

    השקעה בנשים זה בזבוז זמן מוחלט במיוחד בנשים המגזר הדתי.

  2. מרים

    לא ברור הקונפליקט בין הרעש שעושים כאילו יש מחסור בעובדים. רצון מוצהר לקדם מגזרים כאלה ואחרים, מאידך עובדים חדשים בוגרי אקדמיה וקורסי תכנות מוכוונים לא מקבלים הצעות עבודה , כולם דורשים ניסיון. מי מרוויח או מתכנן להרוויח מהמצב?

  3. פנינה נווה

    מצויין ואם כבר נשים אפשר גם נשים 50+

אירועים קרובים