מונדיאל 2010: CA מחכה לסימנטק, ג'וניפר קיבלה את אפל

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה וטאקט בדיקות, סוקר עבור אנשים ומחשבים את משחקי המונדיאל ומסביר אילו נבחרות דומות לאילו חברות IT

אתמול (ג') החל הסיבוב השלישי של המונדיאל. אפשר לסכם את היום הראשון שלו בכך שהסיבוב הזה הוא, בינתיים, נפלא, אין בו הפתעות ויש משחקים הוגנים.

אורוגוואי, שבטור שלנו מיוצגת על ידי CA, המשיכה להוכיח שכאשר אתה מנהל את התשתיות בהגנה שלך בצורה חכמה ושולח את ה-AGENT שלך לחזית בצורה חכמה, כפי שעושים פתרונות הניהול של CA, אתה יכול לנצח גם נבחרת שעדיפה עליך התקפית. נבחרת מכסיקו, שמזכירה לי את ג'וניפר (Juniper), תקפה והייתה עדיפה על אורוגוואי, אבל, בסופו של דבר, נכנעה ל-"עקיצה" שלה.

ההפסד של מכסיקו מוביל לכך שהיא תיאלץ לפגוש בשמינית הגמר את ארגנטינה, המיוצגת בטור שלנו על ידי אפל (Apple). העובדה הזאת מסבירה את המלחמה שראינו על הדשא בין שתי נבחרות שלכאורה היו צריכות להסתפק בתיקו ולעלות לשלב הבא.

דרום אפריקה, שמיוצגת בטור שלנו על ידי Salesforce.com, הצליחה סוף סוף לנצח (להזכירכם – הטורניר מתקיים בבית שלה), אבל נראה שמודל ה-SaaS, ש-Salesforce.com מובילה, לא מתאים למונדיאל הזה. במודל ה-SaaS, מבטיחים הספקים לדאוג לכל מה שצריך על מנת שתצליח לתפעל את היישום והאפליקציה. אורגוואי דאגה לכך שדרום אפריקה תוכל לעלות לשלב הבא, אבל …. בלי עזרה של הלקוח (במקרה זה – דרום אפריקה עצמה), גם יישום SaaS לא הופך את האפליקציה למנצחת. במצב של 2:0 לטובת דרום אפריקה ושחקן עודף, היא החטיאה ממצב קורץ ובעטה לקורה. כך נסגר חלון ההזדמנות של הבפאנה בפאנה לצאת מדפי ההיסטוריה כנבחרת המארחת הראשונה שעפה כבר בשלב המוקדם. בהמשך, צרפת התעשתה מעט, צמצמה והראתה טיפת כבוד, אם כי גם היא תראה את שמינית הגמר בבית.

אז, לסיכום בית זה, שהמשחקים בו הסתיימו אתמול, ניתן לומר שאמריקה הלטינית עולה, הצרפתים אוכלים צפרדעים ואפריקה מידרדרת.

אפל על הגל

בערב ישבנו לראות את ארגנטינה (אפל), שממשיכה לרחף מעל לכל הנבחרות. היא סיימה את השלב המוקדם בצורה חלקה, לאחר רגע השיא במשחק: שחקן בן 36, בהופעת הבכורה שלו במונדיאל, מבקיע שער. נראה שכרגע, לא משנה על איזה מוצר תכריז אפל – הוא ייחשב כמנצח ויעורר היסטריה. כך גם במקרה של ארגנטינה, שביחד עם המוח (מסי, שעוד לא כבש) והרכב משני הצליחה לעבור בקלות את יוון ולהעיף אותה בחזרה לאתונה.

במשחק השני באותו הבית, אכזבה את כולנו הנבחרת הכי ישראלית במונדיאל – ניגריה, שכוללת שוער שמשחק בהפועל תל אביב ושחקן ששיחק בעבר במכבי חיפה. הניגרים, שמיוצגים בטור שלנו על ידי חברת פרומיסק, סיימו את משחקם עם תיקו רב שערים מול נבחרת דרום קוריאה (סימנטק). בדומה לסימנטק (Symantec), יש לדרום קוריאה פתרונות הגנה חזקים, כמו גם שני פתרונות אקטיביים ואטרקטיביים, שמספקים לשחקנים על המגרש הגנה מפני וירוסים וטעויות גדולות.

התיקו היה לדרום קוריאה כמו ניצחון גדול, והיא אף עלתה בזכותו לשלב הבא. לניגריה, שהודחה מהמשחקים, הוא היה בבחינת הפסד מביך. במקרה של ניגריה, נראה שמדובר שוב בסיפור הישראלי של חברות סטארט-אפ מדהימות עם מוצרים מדהימים שלא מצליחים לעבור לשלב הבא ונרכשות כדי להצליח תחת מטריה אחרת. כך גם הנבחרת האפריקנית, על שלל כוכביה, שלא הצליחה לנצל את הניצחון של ארגנטינה על יוון וסיימה מונדיאל מאוד מאכזב מבחינתה עם אפס ניצחונות. אנחנו מחכים ליום שפרומיסק תימכר במאות מיליוני דולרים לאחת מחברות אבטחת המידע – סימנטק, למשל.

בבית השני, נאמר לסיכום, עלתה הנבחרת הדרום אמריקנית על הגל, הנבחרת האסייתית הפתיעה, אירופה הייתה על הפנים ואפריקה הידרדרה.

אם אתם שואלים אותי, מסיכום המדינות (והחברות) שאנחנו יודעים עד כה שתהיינה בשמינית הגמר ניתן לומר, כי ג'וניפר (מקסיקו) תודח על ידי אפל (ארגנטינה) ואילו CA (אורוגוואי) תמשיך את מסע החפירות והניצחונות שלה מול סימנטק (דרום קוריאה).

לסיום, בכל מדור אנו מביאים תשובות מראיונות שערכנו עם מובילי דעה ומנהלים בכירים בשוק ה-IT המקומי. הפעם שאלנו את קובי ביטר, סמנכ"ל מערכות המידע של קבוצת דלק. הוא אמר לנו שהוא מתכוון לצפות בחלק מהמשחקים, אין לו ממיר/מסך HD והוא הכי אוהב לראות את המשחקים בבית הבן. ביטר אוהד את ברזיל והוא חושב שהיא תגיע לגמר, ותזכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים