בנט: "בעזרת המדיה החברתית – אנחנו בעידן מגפת הקיטוב הפוליטי"

"המדיה החברתית מציגה לאנשים רק את מה שהם מאמינים בו, ואז הם שונאים האחד את האחרים", אמר ראש הממשלה בעצרת האו"ם ● לעומת זאת, הוא דיבר בשבח "הוויכוח הבריא", שהוא "אחד הבסיסים של אומת הסטארט-אפ"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בנאום היום (ב') בעצרת האו"ם. צילום מסך

"יש כיום שתי מגפות: מגפת הקורונה ומגפת הקיטוב הפוליטי. בעולם מקוטב, שבו אלגוריתמים מלבים את השנאה, אנשים פועלים כל אחד בספרה שלו. זה קורה בעזרת המדיה החברתית, שמציגה לאנשים רק את מה שהם מאמינים בו, ואז הם שונאים האחד את האחרים. אנשים נפרדים זה מזה כי הם לא שומעים האחד את השני", כך אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, בנאום שנשא היום (ב') במושב השנתי של העצרת הכללית של האו"ם.

זה היה הנאום הראשון של בנט בעצרת, והוא מגיע לאחר שורת נאומים של ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, במושב השנתי שלה, שגם הוא התייחס לחדשנות הישראלית – ולסייבר, נושא שאליו בנט לא התייחס. בעוד שעיקר הנאום של בנט נסב סביב המלחמה בקורונה והסוגייה האיראנית, חלק נכבד ממנו עסק בחדשנות כחול לבן – וברשתות החברתיות. ראש הממשלה אמר כי "ישראל היא מדינה חדשנית בטבעה ונחושה לתרום לעולם, למרות המציאות שבה היא חיה. במשך שנים, ישראל הוגדרה על ידי המלחמות באויביה, אבל זה לא מה שישראל היא. ישראלים רוצים לבנות עולם טוב יותר לילדיהם".

אל מול הקיטוב שנגדו הוא דיבר, ושלדבריו הרשתות החברתיות מעודדות אותו, כאמור, בנט דיבר בשבחו של "הוויכוח הבריא". לדבריו, "ויכוח בריא הוא אחד הבסיסים לאומת הסטארט-אפ, הוויכוח עומד בבסיס המגדל של החדשנות. תיכנסו לאחת מחברות הסטארט-אפ (שפועלות בישראל – י"ה) ותראו. כך גם הממשלה החדשה, שמוכיחה שאפילו בעידן המדיה החברתית, אנחנו יכולים להתווכח מבלי לשנוא".

בנט על הגרעין האיראני: "הסובלנות שלנו הגיעה לקצה"

על הקורונה אמר בנט כי "ישראל הייתה הראשונה בעולם להחליט על מתן הבוסטר (החיסון השלישי – י"ה), והוא עובד, וכתוצאה מכך, ישראל בדרך לעבור את הגל הרביעי מבלי סגר. הכלכלה הישראלית צומחת, האבטלה יורדת וישראל מביאה מדינות אחרות להחליט על נתינת הבוסטר".

באשר לסוגייה האיראנית, בנט ציין כי "תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בנקודה קריטית. כל הקווים האדומים נחצו. היא מפרה את תוכניות ההגנה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מונעת כניסת פקחים והגיעה לדרגה אחת לפני פצצה – וחומקת מעונש. תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים, וכך גם הסובלנות שלנו. ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.  אם אנחנו רציניים ברצון שלנו לעצור אותה – נעצור אותה, וזה בדיוק מה שאנחנו עומדים לעשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים