נדחתה תביעת הענק של ויאקום נגד גוגל

בית המשפט קבע, כי האמצעים שבהם נקטה גוגל כדי למנוע הפרה של זכויות יוצרים מספיקים כדי לענות על דרישות החוק ● בתביעה המקורית טענה ויאקום כי גוגל אפשרה ביודעין לפרסם באתר יו-טיוב תכנים שיש בהם משום הפרה של זכויות יוצרים כדי לקדם את הפופולאריות של האתר ● על פי דיווחים, בכוונת ויאקום להגיש ערעור על פסק הדין

טרנדית. יוטיוב

בית המשפט בארה"ב דחה את התביעה שהגישה חברת ויאקום (Viacom) בשנת 2007 כנגד גוגל (Google) ויו-טיוב (YouTube) על הפרה של זכויות יוצרים, בסכום של מיליארד דולרים.

שופט בית המשפט הפדראלי קבע, כי האמצעים שבהם נקטה גוגל כדי להתמודד עם הפרות של זכויות יוצרים מספיקים כדי לעמוד בדרישות Safe Harbor של החוק האמריקני לשמירה על זכויות יוצרים בתכנים דיגיטליים.

קנט ווקר, סגן נשיא בגוגל והיועץ המשפטי הראשי של החברה, הגדיר את פסק הדין כ- "ניצחון חשוב לא רק בשבילנו, אלא גם עבור מיליארדי אנשים ברחבי העולם שמשתמשים ברשת האינטרנט כדי לקיים תקשורת ולחלוק חוויות".

לא ניתן היה לקבל תשובה מדובר ויאקום. אולם, באתר All Things Digital של הוול סטריט ג'ורנל נכתב, כי בכוונת ויאקום להגיש ערעור על פסק הדין.

בתביעה המקורית טענה ויאקום, כי גוגל אפשרה ביודעין לפרסם באתר יו-טיוב תכנים שיש בהם משום הפרה של זכויות יוצרים כדי לקדם את הפופולאריות של האתר.

אריק גולדמן, מרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה, העריך, כי עד שיידון הערעור של ויאקום עשויות לחלוף עוד שנים רבות, וציין כי פסק הדין "מחזק תפיסות מקובלות ביחס לניהול תכנים של משתמשים".

יצוין, כי באיטליה קבע בית המשפט בחודש פברואר כי הנהלים שלפיהם מסירה חברת גוגל תכני וידאו הם לקויים. בית המשפט במילאנו הרשיע שלושה מנהלים של גוגל בהפרה של החוקים לשמירה על הפרטיות משום שלא הסירו מספיק מהר מסרטונים פוגעניים מהאתר של יו-טיוב באיטליה. גוגל הגישה ערעור על פסק דין זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים