נדיר: וויז של אסף רפפורט צמחה ל-6 מיליארד דולר – בשנה וחצי בלבד

חברת אבטחת הענן הישראלית השלימה סבב גיוס של רבע מיליארד דולר והכפילה את השווי שלה ביותר מפי 3.5 ב-10 חודשים בלבד

אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל וויז. צילום: נתנאל טוביאס

וויז, חברת הסייבר של אסף רפפורט, היא אחת התופעות הנדירות בהיי-טק הישראלי, ובכלכלה הישראלית בכלל, ובין היוניקורנים המהירים ביותר בעולם. תשעה חודשים בלבד אחרי הקמתה, השווי שלה עמד על 1.7 מיליארד דולר. זה היה בדצמבר האחרון. 10 חודשים לאחר מכן, כשנה וחצי לאחר שנוסדה, השווי שלה כבר עומד על יותר מפי 3.5 – שישה מיליארד דולר. וויז מסרה את הנתון היום (ב'), במסגרת הודעה כי היא השלימה סבב גיוס של רבע מיליארד דולר.

החברה ביצעה בחודשים האחרונים סבבי גיוס בשווי כולל של 350 מיליון דולר, כאשר אחד המשקיעים הבולטים – שהשקיע בה מיליוני דולרים – הוא אחד האנשים העשירים בעולם, ברנרד ארנו הצרפתי. יחד אתו השתתפו בסבבי הגיוס של וויז האוורד שולץ, הבעלים של סטארבאקס, והקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס, גרין אוקס, סיילספורס וסייברסטארטס של גילי רענן. סבב הגיוס הנוכחי כולל את מרבית המשקיעים שלקחו חלק בסבבים הקודמים.

וויז מציעה פלטפורמת אבטחת ענן, שנמצאת בשימוש אצל עשרות לקוחות, ובכלל זה כ-15% מחברות הפורצ'ן 500. החברה מעסיקה 180 עובדים, מרביתם בישראל ובארצות הברית. את וויז ייסדו ארבעת מקימי אדאלום, שנמכרה למיקרוסופט לפני כמה שנים ב-320 מיליון דולר: רפפורט, שהיה מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח עד שעזב לטובת הקמת וויז; עמי לוטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות של וויז; ינון קוסטיקה, סמנכ"ל המוצרים; ורועי רזניק, סמנכ"ל המחקר והפיתוח. הצוות כולו עובד יחד יותר מ-15 שנים, מאז השירות הצבאי המשות, ב-8200. וויז נבחרה כאחת מחברות הסטארט-אפ וההיי-טק הישראליות המצליחות והצומחות ברשימות שפרסמו לינקדאין ובוסטון קונסלטינג גרופ.

"הגורם לצמיחה: היכולת להסתגל במהירות למציאות משתנה"

הפלטפורמה של וויז סורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות API. היא מנתחת לעומק את המשאבים של הארגון בענן, כולל ניתוח מעמיק של מבנה הרשת הארגונית, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת את שכבות האפליקציה והתוכנה, ומזהה חולשות ונוזקות. וויז מציעה לארגונים תמונה אחת ברורה של הסיכונים המהותיים ביותר עבורם בענן, על ידי חישוב של מאות סיכונים שונים וההקשרים ביניהם. כך היא מאפשרת לצוותי אבטחה לזהות, לתעדף ולמנוע סיכוני ענן מורכבים, שחוצים בין שכבות הענן השונות.

רפפורט אמר כי "מדהים עד כמה השנה וחצי האחרונות היו מרגשות מבחינה עסקית, למרות הקורונה. כשאני נזכר בחששות שהיו לנו במרץ 2020, קמת אחרי שהקמנו את וויז, אני מבין עד כמה היכולת שלנו להסתגל במהירות למציאות משתנה היא זו שגורמת לנו לצמוח בקצב אדיר ולהפוך לחברה גלובלית אמיתית. אבל עזבו רגע את המספרים: ההישג שאני הכי גאה בו הוא הצוות שבנינו, שהוא הבסיס העיקרי להצלחה שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהר

    כל הכבוד. אכן צוות מצוין. בגיוס הראשון לאדאלום הם התקשו והצליחו לגייס מזהר זיסאפל רק אחרי שעברו את כל ה VC בארץ בחוסר הצלחה. הרוויחו את ההצלחה ביושר!

אירועים קרובים