סקר דואר ישראל: גם השנה יהיו חגי הקניות בסימן הקורונה
במהלך הקורונה הציבור התרגל להזמין און ליין, וממשיך לעשות זאת במקביל לקניות בחנויות הפיזיות ● 77% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל עורכים קניות ברשת
סקר שערכה בימים אלה חברת דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר שילוב R2I לקראת חגי הקניות עולה, כי 77% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל עורכים קניות ברשת, ו-68% מתוכם מתכוונים גם השנה לקנות בחגי הקניות מאתרים בארץ ובחו"ל.
הסקר נערך בסוף אוקטובר במדגם ארצי ומייצג של 623 תושבי ישראל, גברים ונשים, יהודים וערבים, בני 18 ומעלה.
נתון מעניין מראה, כי 18% ממי שמתכוונים לקנות בחגי הקניות השנה העידו, כי החלו להזמין און ליין לראשונה בזמן הקורונה, והם מעדיפים להמשיך ולקנות ברשת גם כיום.
עוד העלה הסקר, 87% מהקונים יקנו מאתרי און ליין בחו"ל, לעומת 71% שייקנו מאתרים ישראלים בארץ.34% מהמתכוונים לקנות בחגי הקניות יגדילו השנה את היקף הקניות שלהם לעומת שנה קודמת, ו-42% ציינו כי לא יהיה שינוי בסכום הקנייה.
חגי הקניות מתחילים בנובמבר עם יום הרווקים הסיני, שחל ב-11/11, ובעשור האחרון הפך לחגיגת הנחות גלובלית, שמתחילה ב1/11 ונמשכת עד 11/11, עם הנחות באתרים ישראליים ובינלאומיים. אחריו מגיע בלק פריידיי ב26/11, וביום שני שלאחריו, ה-29/11, מגיע סייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרים של מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים. בחודש דצמבר מתחילות הוזלות הכריסמס. גם בישראל יוצעו מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באתרי הסחר הישראליים השונים.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל אמר: "הקורונה משפיעה על אופי חגי הקניות, כאשר במהלך הקורונה הציבור התרגל להזמין און ליין, וממשיך לעשות זאת במקביל לקניות בחנויות הפיזיות. אנו נערכים לתקופה זו חודשים מראש, בין אם בהתאמת כח האדם במיון, במסירה ובשינוע החבילות, בין אם בהשקעה במכונת מיון חדשה שממיינת אלפי חבילות בשעה ללא מגע יד אדם, ובין אם בפתיחת מרכזי מסירת חבילות ומתן יותר מידע וביצוע פעולות באופן דיגיטלי. אנו מציעים כיום את פריסת השירות הרחבה בישראל עם כ-1,300 נקודות שירות מדן ועד אילת, שכוללת כ-600 סניפים ברחבי הארץ וכ-700 מרכזי מסירת חבילות בשיתוף מאות עסקים קטנים ובינוניים".
לדברי גולדשטיין, "השנה צפויות להגיע לישראל בחודשים נובמבר-דצמבר כ-15 מיליון חבילות מחו"ל, מספר דומה לשנה קודמת, כאשר משקל החבילות צפוי לצמוח בכ-25% מול שנה קודמת, לכ-5,000 טון. הסיבה המרכזית לכך היא שככל שאמון הצרכנים עולה, כך הם מזמינים און ליין פריטים גדולים יותר, כבדים יותר ויקרים יותר. רוב הציבור מזמין בעיקר ביגוד והנעלה, אך גם כלים לבית, קוסמטיקה ואלקטרוניקה, כאשר אנו רואים שלקוחות רבים מזמינים גם מוצרים מעל 75 דולר".
לפי הסקר, עליאקספרס הוא האתר הבינלאומי המועדף לקניות בחגי הקניות (61%), ואחריו אמזון (36%), אי-ביי (28%), שיין (27%), אסוס (24%), נקסט (20%) ואיי-הרב (17%).
האתרים הישראליים המועדפים הם KSP במקום הראשון (28%), ואחריו סופר פארם וטרמינל X (23% לכל אחד מהם). במקום השלישי צוינו בשיעור דומה האתרים שופרסל – לא מזון (13%), עזריאלי קום (13%), וואלה שופס (12%), קסטרו (11%) וזארה ישראל (11%).
למרות 70 מיליון חבילות שנכנסות לישראל מצב הדואר כלכלית מאוד גרוע החברה בהפסדים גדולים. אך זה קורה?