אריק שמידט: "הסוד לחיים ארוכים – וורקוהוליות"

מנכ"ל גוגל לשעבר עבד באחרונה על ספר חדש עם מי שהיה מזכיר המדינה האמריקני, הנרי קיסינג'ר, שהוא כיום בן 98, והתובנה הגיעה מהאינטראקציה הזו של אחד מבכירי ההיי-טק המפורסמים ביותר עם הפוליטיקאי האייקוני

אריק שמידט

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר, היה שותף באחרונה בכתיבת ספר ששמו "עידן הבינה המלאכותית: והעתיד האנושי שלנו". על הספר הוא עבד ביחד עם לא אחר מאשר הנרי קיסינג'ר, מזכיר המדינה האמריקני המיתולוגי. יחד איתם חתום על הספר גם דניאל האטנלוכר, מדען מחשבים אמריקני, שניהל עד לא מזמן את בית הספר למחשוב ע"ש שוורצמן של MIT.

השבוע השתתף שמידט בפודקאסט של העיתונאי טים פריס, כדי לקדם ולדבר על ספרו החדש, אבל תוך כדי השיחה המעניינת הוא חשף תובנה על סוד אריכות הימים, שאותה קיבל במהלך העבודה המשותפת עם קיסינג'ר.

הנרי קיסינג'ר

מזכיר המדינה המיתולוגי. הנרי קיסינג'ר. צילום: ויקיפדיה

"משוכנע שהסוד לאריכות ימים הוא להיות וורקוהוליק"

קיסינג'ר – המדינאי המוכר היהודי-אמריקני, שכיהן כיועץ לביטחון לאומי ובהמשך כמזכיר המדינה של ארצות הברית, מטעם המפלגה הרפובליקנית – הוא כיום בן 98. הוא היה היהודי הראשון שכיהן בתפקיד המפתח המכובד, וכן הראשון שכיהן בשני התפקידים במקביל, ונחקק בתודעה הישראלית. ואולם, על אף הגעתו לגיל הכל כך מתקדם הוא מוסיף לעבוד ללא לאות, והדבר הותיר בשמידט רושם עז.

כשמנחה הפודקאסט, פריס, ביקש משמידט להסביר את יכולתו של קיסינג'ר להישאר חד מבחינה קוגניטיבית בסוף שנות התשעים לחייו, השיב מנכ"ל גוגל לשעבר: "הוא עובד קשה יותר מבן 40", כך על פי הביזנס אינסיידר.

"אני יכול להגיד לך שהוא קם בבוקר והוא עובד כל היום", המשיך ופירט שמידט. "הוא אוכל ארוחת ערב עם אשתו ומשפחתו והוא עובד בלילה", הוסיף שמידט וסיפר את שלמד על קיסינג'ר.

שמידט המשיך ופירט כי עד הגיעו לגיל 90, קיסינג'ר לא ידע דבר על העולם הדיגיטלי, אבל שלט בנושא עם "הבהירות והמהירות של אנשים שרק נכנסים לזה עכשיו".

"אני משוכנע שהסוד לאריכות ימים הוא להיות וורקוהוליק", סיכם שמידט את התרשמותו מהמפגש ומאורח החיים של קיסינג'ר הקשיש.

האם שמידט יעבוד במטאברס?

ולמרות ההיכרות המאוחרת עם העולם הטכנולוגי, קיסינג'ר לקח חלק בכתיבת הספר העוסק בבינה מלאכותית ובהשפעתה על האנושות. הספר עוסק בההזדמנויות ובסיכונים של עולם שמסתמך יותר ויותר על בינה מלאכותית ואמור לספק ראיה נבואית, או לפחות אנליזה, של מה שעומד לפתחנו.

שמידט, אגב, שוחח באחרונה עם הניו יורק טיימס בנוגע לנושא ספרו, וכשנשאל "האם AI הוא חבר או אויב?" ענה: "אני אוהב לחשוב שאנחנו חברים".

פייסבוק מטאברס

מתקדמת לעבר המטאברס. פייסבוק. עיבוד מחשב לאילוטרציה צילום: BigStock

אבל מאידך, שמידט נשמע מודאג לגבי המירוץ של יותר ויותר חברות, ובראשן פייסבוק – שאף שינתה באחרונה את שמה למטא (Meta) לנוכח תכניותיה אלו – לעבר מה שנקרא מטאברס (Metaverse).

המטאברס היא מציאות מקבילה ווירטואלית חדשה, שעתידה להחליף את האינטרנט, ושניתן יהיה לגשת אליה בצורה חלקה משלל אמצעים טכנולוגיים, ביניהם ממחשבים ניידים או נייחים, מהסמארטפונים שלנו, וגם באמצעות מכשור מציאות מדומה או רבודה, אבל לא בהכרח.

"כל האנשים שמדברים על המטאברס מתייחסים לעולם מתגמל יותר מהעולם הנוכחי: אתה עשיר יותר, מקסים יותר, יפה יותר, חזק יותר ואפילו מהיר יותר. לכן, בעוד כמה שנים, אני מאמין שאנשים יבחרו לבלות יותר זמן עם אוזניות (מציאות מדומה או רבודה – ג"פ) מאשר בעולם האמיתי. ומי יבחר את הכללים של העולם החדש הזה? העולם יהפוך ליותר דיגיטלי מאשר פיזי, ואני לא חושב שזה בהכרח דבר טוב לאנושות", התנבא שמידט.

פייסבוק-מטא העצמתית כבר עמוק בפיתוח מטאברס משלה, וטוענת שבתוך כחמש שנים השירות כבר יגיע אלינו המשתמשים. וכשפייסבוק מתכננת היא ממש משתדלת לפעול ולממש. לכן, עושה רושם ששמידט, אם אכן ירצה לעבוד בלי הרף גם בשנים הבאות, יצטרך אולי למצוא עיסוק שעניינו מטאברס. או שפשוט יפנה למארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק-מטא, וינסה לשנות את דעתו ולהניא אותו מהכיוון שאליו הוא מתיימר לקחת את המין האנושי כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים