"חדשנות היא מנוע צמיחה ובוסטר ארגוני"

"אימון שריר החדשנות בקרב עובדי הארגון הוא ממד קריטי להצלחה", אמר מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מלם תים, בראיון לרגל שבוע החדשנות שעורכת הקבוצה

מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מלם תים.

"חדשנות זו מילה מפוצצת, שנוטים לייחס לחברות סטארט-אפ. אלא שיש חדשנות גם בארגוני אנטרפרייז בכלל ובארגוני אינטגרציה בפרט. לאלה אין קניין רוחני – אבל יש הון אנושי. הארגונים הללו צומחים על בסיס מיזוגים ורכישות, שיתופי פעולה או פיתוח עצמי של קווי עסקים. אני טוען שגם עידוד חדשנות ארגונית הוא דרך להצמיח את הביזנס. זה ייעשה על ידי עידוד והנבטת החדשנות בקרב העובדים. אימון שריר החדשנות בקרב עובדי הארגון הוא ממד קריטי להצלחה", כך אמר מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת מלם תים.

פנחס התראיין לאנשים ומחשבים לרגל שבוע החדשנות שהקבוצה עורכת בימים אלה, במטרה לעורר השראה בקרב העובדים ולהניע אותם לחשוב מחוץ לקופסה, לשפר תהליכים עסקיים ולייצר סינרגיה רוחבית. שבוע החדשנות מיועד ל-4,200 עובדי הקבוצה ממגוון התחומים, ובהם מנהלי עסקים, מומחים ואנשי פיתוח.
שלבים לעשיית חדשנות ארגונית.

"יש מתודולוגיות כיצד לעשות חדשנות ארגונית", הסביר פנחס. "השלב הראשון הוא בניית חזון. השני הוא הצורך ההכרחי בגיבוי ומחויבות של ההנהלה לתהליך. בשלב השלישי נעשות פעולות שונות להזרמת ולעידוד החדשנות, כמו עריכת האקתון, שנועד לפתור בעיה נקודתית במאמץ מרוכז לטובת צמיחת הארגון, על ידי בניית 'תיבת הצעות', שבה יציעו העובדים כל רעיון, מופרך ככל שיהיה. חשוב להעביר את המסר לעובדים שזה בסדר לנסות ובסדר להיכשל. המטרה היא לשנות את ה-DNA הארגוני ולאמן את שריר החדשנות, כך שיהיה ניתן לחשוב מחוץ לקופסה ולשדר שיש אוזן קשובה להצעות". כדוגמה סיפר פנחס ש-"לאחד מעובדי הקבוצה הייתה יוזמה. הוא בא עם רעיון לפיתוח אפליקציה שפונה לפלח שוק של ילדים. העובד הציג אותה בפני הנהלת הקבוצה, והיא אושרה ותוקצבה".

לדבריו, "יש להעביר לעובדים תכנים, כלים ואימונים, שיעזרו להם לחשוב ולהבין אחרת. כך, העברנו הרצאה לעובדים איך להיות חדשניים בארגון. לימדנו אותם איך להציג רעיון בצורה אפקטיבית בפני ההנהלה, עם תכנון עסקי נכון, מבלי לבקש יותר מדי כסף – ולהוכיח היתכנות והצלחה שלו, על בסיס הצלחות קטנות וניצחונות מהירים".

"אינטגרטורים יכולים להצמיח קניין רוחני"

"בעקרון, חברת אינטגרציה היא ארגון נטול קניין רוחני. אלא שניתן לפתח ולהצמיח קניין רוחני שכזה", הסביר פנחס. "אצלנו היא קיימת בכמה מקומות: ב-etype – חברה בת בקבוצה, שמספקת שירותי תמלול וזיהוי קולי במהירות גבוהה ובדיוק רב, במלם שכר וב-4Cast. זו האחרונה היא חברה בת נוספת בקבוצה, שמפתחת מערכות תומכות החלטה ובינה מלאכותית. 4Cast מפתחת פתרונות טכנולוגיים ופלטפורמות מתקדמות שתומכות בתהליכי קבלת החלטות, ומאפשרות ללקוחות החברה להיות מאומנים ומוכנים לקבל החלטות מכריעות בזמן אמת. במערכת יש פתרונות הדרכה ואימון מתקדמים, המבוססים על סימולטורים וירטואליים ועל הדרכה קלאסית ומתוקשבת. בתחילה, המערכת יועדה לארגונים במגזר הביטחוני ולארגוני חירום והצלה, וכיום אנחנו פונים עמה למגזר האזרחי. על עשרות לקוחותיה נמנים, בין השאר, FEMA – הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום מהמחלקה לביטחון המולדת בארצות הברית, חברות דלק וגז, ובארץ – ארגוני ביטחון, משרד החינוך ורכבת ישראל".

לסיכום הוא אמר כי "שבוע החדשנות, שהוא יוזמה ראשונית שלנו, הוא יריית פתיחה בלבד וילווה בשלל תוכניות נוספות. מטרתו היא לפתוח את הראש ולהראות שאפשר לעשות דברים מעט אחרת. השינויים, השיפורים, החיסכון וההתייעלויות שיבואו בעקבות מתן בוסטר החדשנות ניתנים לכימות. המשמעות המעשית מבחינתנו היא להפוך לפחות רעיון אחד בשנה למשהו ישים, בר מימוש. נערוך את שבוע החדשנות גם בשנים הבאות ונהפוך אותו למסורת, מתוך תפיסה שחדשנות ארגונית היא דבר שניתן ורצוי ללמד אותנו – והוא עוד מנוע צמיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים