מי יזכה במכרז המיליונים לשירותי מחשוב לשלטון המקומי?

המכרז השנתי פורסם - והחברות המועמדות כבר מתכוננות ● מה כולל המכרז? כמה רשויות הוא ישרת? ומי זכו בו בשנה שעברה?

החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי פרסמה באחרונה את המכרז השנתי למוצרי טכנולוגיה ושירותי כוח אדם מקצועי – זו השנה העשירית ברציפות. זהו אחד המכרזים הגדולים ביותר בשוק ה-IT והיקפו נאמד בעשרות מיליוני שקלים. בשנה שעברה החברות הזוכות שירתו 130 רשויות מקומיות.

מטרת המכרז היא לאגם משאבים, לרכז את כל צרכי המחשוב של הרשויות ולאפשר להן לממש את הצרכים שלהן תוך ניצול הכוח של מרכז השלטון המקומי. המכרז כולל נושאים כגון רישוי וציוד, אבטחת מידע וענן.

השנה נוסף למכרז פרק חדש של שירותי IT, שכולל אפשרויות גיוס והעסקת מגוון בעלי תפקידים טכנולוגיים שנדרשים ברשויות המקומיות. הפרק החדש מיועד לחברות שמתמחות בעולמות התוכן הללו בלבד. כך מתאפשר לרשויות לגייס לשורותיהן עובדים עבור המשרות הדרושות במהירות וביעילות האפשריות. יצוין שנושא כוח אדם היה כלול גם במכרזים הקודמים וסופק על ידי חלק מהחברות הזוכות, אבל לאור שינוי המציאות והמחסור החמור בכוח אדם טכנולוגי גם ברשויות המקומיות – למשל באנשי סייבר ואבטחת מידע – הוחלט לפתוח את המכרז גם לחברות שמתמחות בכוח אדם בלבד.

המכרז מתנהל ברובו באופן דיגיטלי וברמת שקיפות מלאה. בכל פרק יכולות לזכות רק ארבע חברות. כאשר רשות מסוימת מציפה דרישה לפרויקט או לציוד, החברה למשק ולכלכלה פונה לאותן ארבע חברות שזכו בפרק הזה ומנהלת אתן התמחרות דיגיטלית. התוצאות מוגשות לרשות והיא מחליטה עם איזה ספק לעבוד, לאחר קיום הליך פנימי הנדרש לפי החוק.

יש לציין שחברות יכולות לזכות ביותר מפרק אחד. גורמים בחברה למשק וכלכלה מציינים כי הניסיון מוכיח שהמכרז מספק מענה רחב מאוד עבור צרכי המחשוב של הרשויות המקומיות, ומדי שנה מותאם מפרט הפריטים לטכנולוגיות החדשניות ביותר בשוק.

מי זכו במכרז הקודם?

במכרז הקודם זכו חברות בולטות, כגון מטריקס, וואן, בינת וטלקוד.

סעיף חשוב שהיה במכרז הקודם ונכלל גם בזה הנוכחי הוא תקשוב מערכות החינוך ובתי הספר ברשויות המקומיות. בשנה שעברה צוידו, בעקבות המכרז, 1,800 בתי ספר בציוד מחשוב.

המכרז הנוכחי מסתיים ב-8 בדצמבר, ואז יחל הליך פתיחת המעטפות ופרסום הזוכים – בתוך זמן קצר.

 

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים