מנכ"ל אינסטגרם "על הגריל" בסנאט: "הילדים שלנו הם לא פרות מזומנים"

אדם מוסרי הותקף בקונגרס בשאלות קשות בעקבות הגילויים של חוששת השחיתויות פרנסיס האוגן ● הסנאטורים: "הילדים שלנו הם לא פרות מזומנים, אבל זה בדיוק מה ששקורה"

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם.

בעדותו בקונגגרס אתמול (יום ד'), הותקף מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, בשאלות קשות ובהאשמות על כך שאתר שיתוף התמונות פוגע בבריאותם הנפשית של בני נוער ועל כך שעוצב בכוונה כדי לשמר את התמכרותם.

השימוע, שנערך בפני תת-ועדה של הסנאט להגנת הצרכן, התקיים בעקבות הגילויים של חושפת השחיתויות פרנסיס האוגן, עובדת פייסבוק לשעבר, שסיפקה מסמכים על מחקר פנימי של מטא, שממצאיו הראו כי אינסטגרם משפיעה באופן שלילי על בריאותן הנפשית של בנות עשרה.

בעיתוי קצת תמוה, יום לפני השימוע, פרסם מוסרי באתר של החברה הודעה על כמה תכונות בטיחות חדשות ואפשרויות לפיקוח הורי שהחברה מתכננת להוסיף בחודשים הקרובים. הסנאטורים התייחסו לעיתוי בחשדנות, ואחד מהם אמר, כי "זה לא נסלח שפייסבוק חיכתה עשור כדי להתחיל, ורק כדי להתחיל, להבין שאינסטגרם זקוקה לפיקוח הורי". הוא הוסיף גם, כי "לרוע המזל, השינויים האלה שהחברה הודיעה עליהם עדיין מותירים את ההורים ואת הילדים בתוך קופסת אלגוריתמים שחורה, ללא שקיפות. הגורילות של 600 פאונד בקופסאות השחורות הלה ממשיכות להניע את התוכן הממכר לילדים ולבני נוער".

הסנאטורים הצביעו גם על נקודות מסוימות במודל העסקי של הרשת ואמרו, כי "הילדים שלנו הם לא פרות מזומנים, אבל זה בדיוק מה שקורה".

הסנאטורים תקפו את מוסרי גם על כך שמצאו פרצות במדיניות של החברה. למשל, חשבון פיקטיבי של נערה בת 15 שהוגדר כפתוח לכולם, שבניגוד להודעה של החברה מיולי האחרון על כך שכל החשבונות של בני 16 ומטה יהפכו אוטומטית לפרטיים כברירת מחדל – לא שונה לפרטי.

באשר לתגובות של מוסרי, הוא לא סיפק הסברים מאוד משכנעים, ונראה שדברי הסנאטורים תפסו אותו לא מוכן. בדבריו הוא המליץ על הקמת גוף נפרד שיטפל בבעיות כמו זיהוי הגיל של המשתמשים, פיקוח הורי ועוד. אבל הסנאטורים תקפו ואמרו שאי אפשר לסמוך על אינסטגרם שתפקח על עצמה.

באשר לדוגמאות שנתנו הסנאטורים, אמר מוסרי, שהחברה גילתה את הבעיה בדיוק לפני השימוע. לדבריו, היא משפיעה רק על חשבונות שנוצרו באמצעות דפדפן הדסקטופ ולא באפליקציה, והוא ציין כי החברה מתכוננת לתקן זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים