הפוליטיקה ניצחה: "עלה בידי" – ציוץ השנה בטוויטר

שלא במפתיע, הצייצנים הישראליים התעניינו השנה מאוד בתוצאות הבחירות ובפוליטיקה הישראלית - אך גם בזו האמריקנית ● מה היו הציוצים המובילים בארץ ובחו"ל? ● טוויטר מסכמת שנה

ציוץ השנה. ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד.

"עלה בידי" של יאיר לפיד הוא הציוץ הפופולרי ביותר בטוויטר השנה על ידי הגולשים הישראליים – כך מסרה החברה היום (ד'). זה לא פלא, בהתחשב בעובדה שטוויטר נחשבת – בארץ ובחו"ל – כרשת חברתית מאוד פוליטית, שמאכלסת לא מעט פוליטיקאים, אנשי ציבור, עיתונאים וגולשים שמתעניינים בחדשות.

ככלל, ובאופן לא מפתיע, הטוויטר הישראלי היה מלא ב-2021 בציוצים, תגובות וריטוויטים רבים סביב הבחירות, האולימפיאדה והקורונה – כך לפי הנתונים, שנאספו מתחילת השנה ועד ל-15 בנובמבר. הציוץ הפופולרי ביותר – כאמור, "עלה בידי" של לפיד – בא להודיע לגולשים על כך שהוא ונפתלי בנט, כיום ראש הממשלה, עומדים ללכת לנשיא המדינה ולהודיע לו שעלה בידם להרכיב ממשלה.

ציוצים נוספים שהובילו את טבלת הלייקים בישראל בשנה החולפת היו: "המלצתנו לימים הקרובים: התעלמו מהספינים (הפוליטיים)" של שר המשפטים, גדעון סער, "תכירו – אורי" של ליאור שליין על הבן המשותף שלו ושל מרב מיכאלי, וההסבר שלה מדוע היא בחרה לעשות ילד בפונדקאות אחרי שהודיעה בעבר שאין לה כוונה להביא ילדים. למקום החמישי הגיע הציוץ הראשון של שגריר בחריין בישראל.

בממשלה החדשה ודאי לא ישמחו לשמוע שהיריב הפוליטי המר שלהם – ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה, בנימין נתניהו – הוא האישיות הכי מצויצת בטוויטר הישראלי השנה, כשמחליפו, בנט, רק במקום השני. הנשיא הנוכחי של ארצות הברית, ג'ו ביידן, הגיע למקום השלישי, וקודמו, דונלד טראמפ – לחמישי. ביניהם נמצא לפיד. הנתונים מראים שגם גולשים ישראליים מרבים להשתתף בחגיגות הציוצים של אילון מאסק – הוא נמצא במקום השישי ברשימה. אחריו ממוקמים הכדורגלן ליאו מסי, שביצע את מעבר השנה בספורט – מברצלונה לפריז סן ז'רמן, והזמרות טיילור סוויפט, אריאנה גרנדה ובריטני ספירס, שלא מזמן השתחררה מהאפוטרופסות של אביה ושימחה מעריצים רבים.

ציוצים אולימפיים

כמה מההאשטאגים הפופולריים ביותר היו סביב האולימפיאדה, ובהם השמות, בעברית ובאנגלית, של זוכי מדליות הזהב מישראל לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט.

עוד מדגישים בטוויטר את העובדה שהרשת החברתית שלהם היוותה מקום שבו משתמשים הביעו תסכול מהחיים לצד הקורונה, דיברו על החדשות אודות המגפה וניהלו דיונים שעסקו בהשלכות שלה על חיינו.

הסרטים שכיכבו השנה על המסך של טוויטר בארץ היו ליגת הצדק, האלמנה השחורה וספיידרמן: אין דרך הביתה.

האימוג'י הפופולרי ביותר בישראל של 2021 היה הפרצוף הצוחק, ואחריהם הפרצוף הבוכה, הפרצוף הצוחק באלכסון והפרצוף המאוהב.

מה בעולם?

גם גלובלית, הציוץ הפופולרי ביותר היה פוליטי, ועסק בהשבעתו של ביידן בתחילת השנה לנשיא ה-46 של ארצות הברית. הציוץ הכי מרוטווט השנה קרא להפסיק את השנאה נגד אסייתים וההאשטג BTS#, שקשור לאותו נושא, היה ההאשטאג המוביל.

בספורט, מנצ'סטר יונייטד הייתה הקבוצה המדוברת ביותר השנה בטוויטר והציוץ שלה, שמברך את כריסטיאנו רונאלדו ששב הביתה, היה הציוץ השני הכי מרוטווט ב-2021 ברחבי העולם. כמצופה, גם בעולם ציוצים רבים נרשמו סביב האולימפיאדה והיא כבשה את המקום הראשון ברשימת אירועי הספורט המצויצים ביותר, כשאחריה המשחקים הפראלימפיים, שבאופן מסורתי מתקיימים כמה שבועות אחרי האולימפיאדה הכללית. הסופרבול הגיע למקום השלישי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים