"תפיסת 'הארגון האתלטי' הביאה להצלחת פרויקטים בקורונה"

מה אומרת התפיסה הזאת ולמה היא שהביאה להצלחה למרות המצב הבעייתי? שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects, מסביר

שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects.

"בשנתיים האחרונות, למרות המגיפה, נרשמו שינויים לטובה בכל המדדים המאפיינים את הצלחת הפרויקטים: עלייה בעמידה בלוחות הזמנים, ירידה בחריגות התקציביות, ירידה בחריגות התכולה והפחתת בעיות האיכות", כך אמר שי שרגל, מנכ"ל RBS Projects.

שרגל דיבר במליאה המרכזית של הכנס השנתי של PMI – העמותה לניהול פרויקטים בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. היה זה הכנס השנתי ה-25 של העמותה ואת המליאה המרכזית הנחתה אילנית פרימן, המזכ"לית שלה.

לדברי שרגל, לשעבר נשיא העמותה לניהול פרויקטים, "הנתונים הללו נלקחו מסקר שפרסם ארגון PMI באחרונה. ההסבר שלי לתוצאות הסקר נעוץ באופן שבו ארגונים התאימו את עצמם למציאות החדשה. התפיסה שגובשה הינה 'הארגון האתלטי'. לפי תפיסה זאת, ארגונים מתמקדים בתפוקות ולא בתהליכים, מאזנים בין הממשל הניהולי לתרבות הארגונית, מעצימים את העובדים, מאמצים שינויים וחדשנות באופן תדיר ומאפשרים לעובדים דרכים שונות ומגוונות לביצוע משימותיהם".

"התוצאה של עבודת 'הארגון האתלטי'", הסביר, "הינה עבודה אג'ילית ברמה גבוהה, לצד ניהול יעיל של הסיכונים ומיצוי של ההזדמנויות. זאת ועוד: מתקבלות עמידות, שרידות וגמישות, שמאפשרת התמקדות של הארגון בהווה ובעתיד".

תכונה קריטית להצלחת מנהלי פרויקטים בקורונה

הוא הדגיש כי "תכונה חשובה נוספת, שהתגלתה כקריטית להצלחתם של מנהלי הפרויקטים בקורונה, הייתה ענווה, צניעות. תכונה זאת חשובה במיוחד בתקופה של שינויים רצופים ושל אי ודאות מובנית". לדברי שרגל, "תרגול ואימוץ, כמו שיפור ויישום של הענווה, עשויים להיות אפשריים על ידי כמה צעדים: שיפור של כישורי ההקשבה והלמידה; הכרת הטוב; אי חשש מבקשה לעזרה ולסיוע; נכונות לקבל משוב באופן רציף; ביטול הגאווה; והקפדה על הענווה".

שרגל סיים את דבריו בתיאור של פרויקטים מורכבים ש-RBS Projects ביצעה בשנתיים האחרונות ופנה למנהלי.ות הפרויקטים: "בתקופה שבה התכנון קשה, עליכם.ן להקפיד על מוכנות אישית וארגונית. אם ברצונכם.ן להצליח כמנהלי.ות פרויקטים, הימנעו מהגאווה ואמצו את הענווה כאורח חיים".

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים