אקזיט לדרייבז הישראלית: נמכרת ב-700 מיליון שקלים

דרייבז, שפיתחה מערכת תוכנה לספקי שירותים בתחום הרכב החשמלי, נמכרת ל-GVR - חברה גלובלית לאספקת טכנולוגיה וציוד חיוני לתדלוק וטעינה חשמלית של רכבים

צחי מרקור, מייסד ובעל המניות הגדול בדרייבז.

חברת ההיי-טק הישראלית Driivz (דרייבז) של איש העסקים והפילנתרופ צחי מרקור נמכרת בכ-700 מיליון שקלים לחברת (Gilbarco Veeder-Root) GVR האמריקנית, שהייתה גם אחת המשקיעות בסבבי הגיוס של החברה.

דרייבז פיתחה מערכת תוכנה מקיפה ומבוססת-ענן עבור ספקי שירותים בתחום הרכב החשמלי, כגון ציי רכב, רשתות תדלוק וחנויות נוחות ברחבי העולם. המערכת מאפשרת יכולות לניהול המערך התפעולי, מיטוב אנרגיה, בילינג ונדידה, וכן אפליקציה לשימוש הנהגים. הפתרונות של דרייבז תומכים ביותר מ-130 סוגים שונים של תחנות טעינה.

דרייבז הוקמה בשנת 2011 על ידי מרקור, ועד כה הושקעו בה 37 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-80 עובדים, מרביתם בישראל, ובכוונתה להמשיך ולהעסיק את כל העובדים ואף לגייס עובדים נוספים.

בשנת 2013 פיתחה דרייבז גם פלטפורמה מקוונת חדשנית לניהול אנרגיה, הנקראת Vehicle-to-Grid, המאפשרת ניהול רשתי של הזרמת חשמל מכלי הרכב החשמליים אל רשתות החשמל, והכוללת טכנולוגיה התומכת ביעילות אנרגטית. במסגרת זו השתלבה דרייבז בפרויקטים עם חברות האנרגיה המובילות בעולם.

מרקור, בעל המניות הגדול בדרייבז ומייסדה, הוא יזם ופילנטרופ בינלאומי אשר נודע בעולם העסקי הבינלאומי עוד בהיותו בגיל 16, כאשר היה הראשון בעולם להכניס פרסומות לרשת האינטרנט, בטרם הפך זה לטרנד ולמודל עסקי מרכזי עליו מושתתים פעילויותיהם של החברות הגדולות בעולם,

אחד המיזמים המזוהה עם מרקור הוא מיזם התרומות הבינלאומי, שאותו הוא מקדם כמיזם וולונטרי וקרן צדקה, המתקיימים במימונו המלא, לצמצום פערים חברתיים, שיפור רמת השקיפות של ארגוני צדקה ועזרה לאוכלוסיות קשות יום, בדגש על ילדים חולים וחסרי בית. מרקור מכהן גם כיו"ר איגוד החניונים מטעם איגוד לשכות המסחר בתל-אביב, ובבעלותו חברת חניוני הצלחה, המפעילה כ-100 חניונים ברחבי הארץ, מרביתם באזור המרכז, שמחזור העסקים השנתי שלה מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה.

Gilbarco Veeder-Root היא חברה גלובלית לאספקת טכנולוגיה וציוד חיוני לתדלוק וטעינה חשמלית של רכבים בחנויות נוחות ובציי רכב מסחריים. הרכישה של דרייבז תאפשר ל-GVR להרחיב את פתרונותיה לאפליקציות של ציי רכב ונקודות קצה, ולהסיר את החסמים בדרך לפיתוח וניהול יעיל יותר של תשתיות טעינה לרכבים חשמליים.

מרקור אמר בעקבות הרכישה: "מאחל הרבה בהצלחה לקונה ולעובדים הנהדרים של דרייבז. שנמשיך לזכות לתרום לעולם טוב יותר, כולל בסוגיית האקלים העולמי שגובה כבר היום מחיר  של חיי אדם, לקדם טכנולוגיות ישראליות ולמצב את ישראל כמובילה טכנולוגית עולמית ומרכז של חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים