האם סמסונג רוכשת את חברת הביוטכנולוגיה ביוג'ן ב-42 מיליארד ד'?

אתמול (ד') יצא ה-Korea Economic Daily בדיווח, בהתבסס על מקורות מבנקים להשקעות, כי הקבוצת הדרום קוריאנית מנהלת מגעים בעסקה הגדולה ● הבוקר כבר פורסם כי סמסונג דוחה את הדיווחים וטוענת שאינם נכונים

יתמזגו או לאו? סמסונג ביולוג'יקס וביוג'ן. עיבוד ממוחשב.

לפי דיווחים שהתפרסמו אתמול (ד') בתקשורת, קבוצת סמסונג בוחנת השתלטות על חברת הביוטכנולוגיה האמריקנית ביוג'ן (Biogen) בעסקת ענק בשווי של כ-42 מיליארד דולר. אלא שהבוקר כבר פורסם ברויטרס כי ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית הצהירה שהדיווח הראשוני של ה-Korea Economic Daily, שהתבסס מקורות מבנקים להשקעות, "אינו נכון".

סמסונג ביולוג'יקס (Samsung BioLogics), יחידת הביוטק של הקונגלומרט הדרום קוריאני הכחישה שהחברה שוקלת את ההשתלטות על ביוג'ן, מבלי למסור פרטים נוספים.

ביוג'ן התייחסה עוד קודם לכך לדיווחים אודות המיזוג המתוכנן, אבל בתגובתה מסרה למעשה כי היא לא מגיבה לשמועות או ספקולציות בשוק.

אחד הנושאים המדוברים סביב ביוג'ן הוא התרופה השנויה במחלוקת אדוהלם (Aduhelm) שהיא פיתחה ושאמורה לטפל בחולי אלצהיימר. ביוני, ה-FDA נתן אור ירוק לתרופה הזו, למרות שוועדה מייעצת התבטאה בעבר נגדה, עקב כך עלה העניין בתקשורת ביתר שאת. מאז שוקדת ביוג'ן על הפצת תרופת האלצהיימר אדוהלם, שאינה זוכה לפופולריות רבה, ובאופן כללי סובלת מירידה בהכנסות, בזמן שתרופות גנריות גוזלות את הבכורה מתרופת הדגל שלה לטרשת נפוצה, טקפידרה (Tecfidera).

עסקה טבעית לכאורה

לפי הדיווח המקורי של Korea Economic Daily, ביוג'ן היא שפנתה לסמסונג בהצעה להתמזג.

הידיעות על הרכישה המתגבשת התקבלו בתפוצה נרחבת, בעיקר משום שנשמעו הגיוניות לכאורה, לנוכח העובדה שסמסונג וביוג'ן כבר נמצאות בקשרים עסקיים כיום. לשתי החברות יש מיזם משותף המתמקד ב-ביוסימילרים – העתקים כמעט זהים של תרופה ביולוגית רשומה של חברה אחרת.

בנוסף, עבור סמסונג עסקה כזו יכולה להיות צעד גדול קדימה בעולם הביופארמה, ולאפשר לה להשיג דריסת רגל בפיתוח תרופות חדשות.

מיזוג שכזה גם יספק לסמסונג את זיכיונות התרופות המשווקות של ביוג'ן, שהניבו 13.44 מיליארד דולר בשנה שעברה – מספיק כדי להפוך את חברת הביוטכנולוגיה לאחת מ-20 חברות התרופות המובילות בעולם כיום.

בראיון ל-Fiercepharma בחודש שעבר, אמר מנכ"ל סמסונג ביולוגיקס, ג'ון רים, שהחברה תנסה לצמוח באמצעות  מיזוגים ורכישות שונים מעבר לגבולות דרום קוריאה, כדי לשרת טוב יותר לקוחות גלובליים.

ככלל, קבוצת סמסונג הודיעה באוגוסט כי תשקיע כמעט 206 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות. הכסף אמור לזרום לתחומי הביו-פרמצבטיקה, הבינה המלאכותית, המוליכים למחצה ולתעשיית הרובוטים. על פי המידע דאז, ההשקעות אמורות לסייע בחיזוק העמדה העולמית של החברה בתעשיות מפתח כמו מגזר השבבים, ולהגביר את הצמיחה שלה בתקופה שלאחר הקורונה.

יצוין כי הדיווחים על הרכישה הפוטנציאלית גרמו למניות ביוג'ן להמריא במסחר של אתמול, מ-235 דולר למניה ועד ל-262.40 דולרים בסגירתו. השווי הזה עם זאת הוא עדיין הרבה מתחת לשווי המניה של ביוג'ן ביוני האחרון, שנסק רגע לאחר אישורה של אדוהלם, אז היא נסחרה ביותר מ-400 דולר למניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים