אייקון גרופ רוכשת את חברת ההפצה ויז'ואל בעשרות מיליוני שקלים

ויז'ואל מפיצה בישראל מותגים כגון לנובו, אסוס, HPE, ארובה, טרנד מיקרו, רדוור ו-וים ● אייקון גרופ רוכשת 85% ממנה לפי שווי חברה של 80 מיליון שקלים

רוני ישראלי, מנכ"ל משותף ומנכ"ל פעילות ההפצה באייקון גרופ.

אייקון גרופ הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את השליטה (85%) ב-ויז'ואל ד.ג., חברת הפצה שמהווה נציגה בישראל של מותגים כגון לנובו, אסוס, HPE, ארובה, טרנד מיקרו, רדוור ו-וים, לפי שווי חברה של כ-80 מיליון שקלים. סכום הרכישה לא נמסר, אולם המשמעות של שווי זה היא שהוא עומד על עשרות מיליוני שקלים – ככל הנקאה 68 מיליון.

ויז'ואל פועלת מ-2003 ומתמחה במתן פתרונות מחשוב לשווקים הצרכני והמסחרי, באמצעות רשת של מאות משווקים בשוק הישראלי. החברה מפיצה שלושה קווי מוצרים: בתחום החומרה והגיבוי, לרבות מותגים כגון HPE, אסוס ולנובו; פתרונות אבטחת מידע וסייבר, בין היתר של ארובה, טרנד מיקרו וסייברניט; ופתרונות ענן המותאמים לדרישת הלקוח של וים, רד-האט ועוד.

מחזור ההכנסות של ויז'ואל בשנה החולפת מוערך ב-370 מיליון שקלים, הרווח הגולמי ב-30 מיליון והרווח הנקי בבין 10 ל-12 מיליון. בחברה אומרים כי נתונים אלה הם המשך של מגמת הצמיחה שהיא חווה בשנים האחרונות.

במקביל, אייקון דיווחה כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת מלוא חברת בלוז הפצה, שמוחזקת כיום בשיעור של 49% על ידי ויז'ואל, בתמורה לסכום שבין 15 ל-18 מיליון שקלים. כלומר, היא מעוניינת לרכוש את 52% הנותרים. לבלוז יש זיכיון להפצה של מוצרים ושירותים מבית יבמ בישראל.

אייקון גרופ הוקמה ב-2007 והיא בין המשווקות הבולטת בארץ של מוצרי אפל. ככלל, ההפצה היא תחום הפעילות העיקרית של החברה. בנוסף, היא פועלת בתחום הקמעונאות, הכולל חוזה זכיינות לחנויות אפל בפורמט Premium Reseller, תחת המותג איי-דיגיטל. כמו כן, לחברה שירות תיקונים ומעבדה רשמית של מוצרי אפל. בחודש שעבר היא השלימה הנפקה ראשונית (IPO) בבורסה בתל אביב.

"צמיחה גם באמצעות מיזוגים ורכישות"

רוני ישראלי, מנכ"ל משותף ומנכ"ל פעילות ההפצה באייקון גרופ, אמר כי "אנחנו מודיעים היום על רכישת ויז'ואל, שהינה חברת הפצה צומחת, רווחית ובעלת פוטנציאל עסקי רב עבור הקבוצה. רכישה זו היא חלק מהחלטתנו לצמוח גם באמצעות מיזוגים ורכישות, ותואמת את האסטרטגיה העסקית שלנו להרחבת פלטפורמת ההפצה של הקבוצה. באמצעות הרכישה אנחנו מרחיבים באופן משמעותי את פעילות הקבוצה, באמצעות הגדלת סל המוצרים והוספת מותגים על מוחצרי אפל. כמו כן, רכישת ויז'ואל נותנת לאייקון גרופ דריסת רגל בהפצה של מוצרי תוכנה ואבטחת מידע".

לדבריו, "ויז׳ואל תמשיך להפיץ את המותגים שבטיפולה, בניהולו של אלון עילם. לגישתנו, זוהי עסקה שהשלם גדול מסכום חלקיה, והיא צפויה להביא להאצת קצב הצמיחה של אייקון גרופ כבר השנה".

עילם ציין כי "אנחנו רואים ברכישה מכפיל כוח להגדלת הפעילות וסל המוצרים של שתי החברות״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים