סאפ: הכנסות הענן קפצו, הרווח הנקי רשם ירידה חדה

פעילות הענן סייעה לחברה להגדיל את ההכנסות - הן ברבעון האחרון של 2021 והן בשנה כולה, אם כי העלייה בהוצאות הייתה גדולה יותר, מה שהביא לירידה משמעותית ברווחיות

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ.

סאפ היא עוד חברה שתקופת הקורונה והמעבר לעבודה מרחוק היטיבו עם ההכנסות שלה מפעילות הענן – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה בסוף השבוע. על פי הנתונים, היא רשמה עליות דו ספרתיות בתחום הן ברבעון האחרון של 2021 והן בשנה כולה.

החברה הציגה ברבעון זינוק של 33.5% בהוצאות ל-6.5 מיליארד יורו, בעוד שההכנסות עלו ב-5.8% בלבד והן נושקות לשמונה מיליארד. כאמור, התחום שבלט הוא הענן, שהכניס לסאפ 2.6 מיליארד יורו – כמעט שליש מכלל ההכנסות שלה וצמיחה של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווחיות של החברה נפגעה מהעלייה בהוצאות ומהיותה גדולה יותר אל מול הגידול בהכנסות: הרווח התפעולי שלה צנח ב-44.8% וזה הנקי פחת ב-25.2% – שניהם לסכום של פחות מ-1.5 מיליארד יורו.

ב-2021 כולה, ההוצאות של סאפ רשמו עלייה של 11.9% ל-23.2 מיליארד יורו ואילו ההכנסות עלו רק ב-1.8% – ל-27.8 מיליארד. גם כאן, העלייה הבולטת ביותר נרשמה בפעילות הענן של החברה, שגדלה במהלך השנה ב-16.6% ל-9.4 מיליארד יורו.

גם בסיכום השנה, הגידול בהוצאות פגע ברווחיות של החברה: הרווח התפעולי הצטמק ב-29.7% ל-27.8 מיליארד יורו, זה הנקי ירד ב-1.8% ל-5.4 מיליארד והרווח למניה קטן ב-2.5% ל-4.5 מיליארד.

במהלך השנה הגדילה החברה את כוח האדם שלה ב-4,985 איש ל-107,415 עובדים – עלייה של כ-5%.

רכישה חדשה

במקביל לפרסום התוצאות דיווחה סאפ כי היא רכשה את טאוליה – חברה שעוסקת בפיתוח אפליקציות ושירותים למגזר הפיננסי. סכום העסקה לא נמסר.

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן משקפות את "עוצמת פעילות הענן שלנו". לדבריו, "יותר ויותר חברות בוחרות בפתרונות של סאפ כדי לעבור לענן, ועל ידי כך לבצע את השינויים הדיגיטליים המתחייבים, לבנות שרשראות אספקה אמינות ולהפוך לחברות עם צמיחה בת קיימא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים