גיל שויד: "לא רוצה להיות קשור ל-NSO"

"אני רוצה להגן ולא מעוניין ששמי יוזכר לצד חברות של סייבר התקפי", כך אמר מנכ"ל צ'ק פוינט ● הוא ציין שעד כה, 227 אלף ארגונים ישראליים סבלו מ-Log4j ושמלחמת רוסיה-אוקראינה כבר החלה - בעולם הסייבר

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"אני לא רוצה להיות קשור לתחום ההתקפי ולחברות של סייבר התקפי, אלא רוצה להיות בתחום ההגנתי. אנחנו רוצים להגן על העולם ולא לתקוף. אני לא מעוניין שהשם שלי יוזכר לצד החברות האלה", כך אמר היום (ה') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט. לדבריו, "כשיש כלים כמו זה של NSO, צריך להשתמש בהם בצורה נכונה",

שויד התייחס במסיבת העיתונאים הרבעונית שצ'ק פוינט מקיימת להצגת התוצאות הכספיות שלה לנושא המדובר ביותר בשבועות האחרונים בעולם הסייבר הישראלי: NSO והשימוש של המשטרה ברוגלה שלה, פגסוס, לצורך מעקב אחרי אזרחים, לפחות כפי שנטען בתחקיר של כלכליסט. התחקיר הביא לתגובות סותרות של המשטרה – מהכחשה גורפת של ממצאיו ועד לטענה שהיא מצאה "ממצאים נוספים" בפרשה, ש-"משנים את פני הדברים". היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אביחי מנדלבליט, הקים בעקבות התחקיר צוות בדיקה – ביומו האחרון בתפקיד.

Log4: "יש עשרות מיליוני ארגונים שלא יודעים שהותקפו"

בדבריו התייחס שויד לקמפיין הסייבר הבולט בימים אלה – Log4j – ואמר שצ'ק פוינט מצאה ש-227 אלף ארגונים ישראליים סבלו עד כה מתקיפות באמצעות הפרצה שהתגלתה בתוכנה לפני פחות מחודשיים. עם זאת, הוא ציין שישראל לא לוקחת חלק גדול, באופן יחסי, במספר התקיפות העולמי שבוצעו באמצעות פרצה זו, שעומד על 26.5 מיליון.

לדבריו, "יש עוד עשרות מיליוני ארגונים שלא יודעים שיש בתוכם קוד של Log4j, וזה יהיה אתנו שנים קדימה. חלקם יגלו את הפגיעויות האלה בעוד כמה שנים".

שויד אמר כי "Log4j היא מתקפה שלא ראינו כמותה, דבר חדש בעולם המתקפות, משום שהתוכנה הזאת משמשת להרבה מאוד שירותים שפתוחים לאינטרנט. בנוסף, בעוד שבתקיפות אחרות, לתוקפים לוקח די הרבה זמן להבין מה עושים עם זה, ב-Log4j הם הבינו את זה הרבה יותר מהר, וראינו 60 וריאנטים שונים של המתקפה ב-48 שעות. אלה דברים שלא רואים במתקפות אחרות".

זינוק של 92% במספר המתקפות על ארגונים בישראל

בצ'ק פוינט עומדים על העלייה במספר המתקפות על רקע פוליטי, כולל של גורמים פרו-איראניים ופרו-פלסטיניים על ארגונים ישראליים. נתוני החברה מראים שמספר המתקפות על ארגונים ישראליים זינק בשנה האחרונה ב-92% לעומת עלייה של 50% בממוצע עולמי, וכי ארגון ישראלי ממוצע סובל מ-1,100 מתקפות בשבוע. "במחצית השנה עקפנו את העולם מבחינת מספר המתקפות בשבוע פר ארגון וכיום אנחנו נמצאים כ-20% מעל הממוצע העולמי. מה שמפורסם במדיה זה רק קצה הקרחון", אמר המנכ"ל.

באשר למלחמה שעלולה לפרוץ בין אוקראינה לרוסיה, שויד ציין שבמרחב הסייבר היא כבר מתרחשת – ועומדת להסלים. "אנחנו רואים כמויות גדולות של מתקפות בהקשר של המצב המתוח שבין האוקראינים לרוסים", אמר. "מדובר בפירוש במלחמת סייבר בין שתי המדינות, החזית הקיברנטית מובילה במלחמה ביניהן, ואנחנו רואים הכנות למתקפות גדולות נוספות".

הוא התייחס גם לתחרות הגבוהה שיש כיום על כוח אדם בתעשיית ההיי-טק בכלל והסייבר בפרט. בשנה שבה הולך וגדל המחסור בעובדי היי-טק, צ'ק פוינט הגדילה את כוח האדם שלה ב-9%. "עובדים מגיעים אלינו ונשארים כאן בגלל היכולת שלהם להשפיע על העולם והאתגרים העצומים אצלנו. גייסנו בשנה שעברה מספר שיא של עובדים חדשים – צעירים שגמרו אוניברסיטה לצד עובדים ותיקים ומנוסים. בנוסף, מספר העובדים שנמצאים אצלנו 5, 10 ו-20 שנים הולך וגדל. אנחנו מצליחים לעבור היטב את משבר כוח האדם", אמר שויד.

התוצאות הכספיות

צ'ק פוינט סיימה את 2021 ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות מעורבות – עלייה בהכנסות ולצד זה ירידה ברווח הנקי. החברה הציגה ירידה של כ-4% ברווח הנקי – הן ברבעון האחרון של 2021, אז הוא עמד על 259.7 מיליון דולר, והן בשנה כולה, שבה הוא הגיע ל-815.6 מיליון. הרווח למניה על פי חישוב GAAP רשם עלייה רבעונית של 2% והוא נושק לשני דולר – 1.98 דולר. ההכנסות הרבעוניות גדלו ב-6% ועמדו על 600 מיליון דולר. בשנה כולה הן רשמו גידול של כ-100 מיליון דולר אל מול ההכנסות ב-2020 ועמדו על 2.17 מיליארד. כמחצית מההכנסות מגיעות מאזור EMEA ו-40% מתוכן – מצפון אמריקה.

הלוגו החדש של צ'ק פוינט

הלוגו החדש של צ'ק פוינט

לדברי שויד, "סגרנו את 2021 עם תוצאות כספיות חזקות, שהמשיכו להיות מונעות על ידי פלטפורמת האינפיניטי שלנו. פתחנו את 2022 עם יוזמות ממוקדות צמיחה וקידום הפתרונות שלנו, לרבות סלוגן חדש: מגיעה לך אבטחה טובה יותר". החברה אף הציגה לוגו חדש ומודל עסקי חדש, שהיא קוראת לו "Rockets" (מודל הטילים). "כחלק מהמודל הזה, ניצור קבוצות שממוקדות בתוצאות גמישות ומהירות, ונשקיע יותר במו"פ, במכירות ובשיווק", אמר שויד. הוא ציין כי "בינתיים, לא כל הביזנס שלנו עבר למודל, ובעיקר עברה אליו העבודה על מוצרי ה-Harmony שלנו, הענן וסטארט-אפ פנימי בתחום ניהול הזיהוי והתגובה", ציין.

בפעם הראשונה בשנים האחרונות, שויד השווה מוצר של צ'ק פוינט – Quantum Light Speed – לאלה של המתחרים, כולל של הנמסיס שלה, פאלו אלטו. הוא ציין כי בעוד שהמוצר המקביל של החברה שהקים ניר צוק, שמכנה את עצמו "צ'ק פוינט קילר", מציע 58 גיגה-ביט של הגנה תמורת 200 אלף דולר, ופורטינט מציעה 198 גיגה-ביט ב-42 אלף דולר, המוצר של צ'ק פוינט מספק 250 גיגה-ביט של הגנה תמורת 45 אלף דולר.

שלשום (ג') פרסמה צ'ק פוינט על הרכישה הראשונה שלה ב-2022 – של ספקטרל הישראלית, שמפתחת הגנת קוד אוטומטית – תמורת כ-60 מיליון דולר, שהם כ-190 מיליון שקלים. הכלים של הנרכשת מספקים סקירת קוד מהירה בתשתית, מניעת התערבות חיצונית בקוד, זיהוי של "סודות ליבה", זיהוי דליפת קוד מקור ועוד

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    דוגמא לחברה סולידית בתחום תזזיתי; עלו והצליחו.

אירועים קרובים