סופית: סופטבנק הודיעה על ביטול עסקת הרכישה של Arm בידי אנבידיה

ביטול העסקה, על רקע  התנגדות חריפה מצד יצרניות שבבים מתחרות וגם מצד רוב הרגולציות החשובות, יעלה לאנבידיה 1.25 מיליארד דולר

סופית - אין עסקה

לאחר שהכחישה בסוף החודש שעבר את ביטול העסקה, אתמול תקעה סופטבנק את המסמר האחרון בארון הקבורה של עסקת הרכישה של Arm בידי אנבידיה תמורת 40 מיליארד דולר, והודיעה על ביטולה הסופי בשל "אתגרים רגולטוריים משמעותיים".

ביטול העסקה יעלה לאנבידיה 1.25 מיליארד דולר, שישולמו לסופטבנק בשל כישלונה לממש את העסקה. בנוסף, מנכ"ל Arm, סיימון סגראר, יוחלף, ובמקומו ימונה מי שהיה אחראי על הנכסים האינטלקטואליים של החברה, רנה האס, שניהל את עסקי Arm לפני שנים רבות.

עסקת הרכישה, שהוכרזה לראשונה בספטמבר 2020, הייתה אמורה להפוך את יצרנית המעבדים הגרפיים לבעלת הנכסים האינטלקטואליים והשליטה על חברה שהארכיטקטורה שלה בעצם נכללת בכמעט כל סמארטפון, טאבלט, וגם בשרתים, נוסף על מפת הדרכים העתידית של מוצרי אפל, הכוללים את המעבדים שלה המבוססים על הארכיטקטורה של Arm.

סופטבנק ציינה, כי Arm תפנה כעת למסלול הנפקה.

כזכור, העסקה זכתה להתנגדות חריפה מצד יצרניות שבבים מתחרות וגם מצד רוב הרגולציות החשובות, מסין, דרך בריטניה, מרגע ההודעה על קיומה. בממלכה המאוחדת אף התייחסו אל העסקה כאל סיכון ביטחוני. ועדת הסחר האמריקנית הפדרלית, ה-FTC, הודיעה אף היא לאחרונה כי תגיש תביעה לבית המשפט כדי לחסום את העסקה מטעמים מונופוליסטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים