ה-AI יגלה: מה נשים בתחילת דרכן צריכות לעשות להצלחה בעבודה?

אינטל תבנה מאגר מידע בינלאומי, באמצעות טכנולוגיה שפותחה בישראל, שבו יוכלו נשים לשתף בתובנות שלהן בנושא

בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל.

אי השוויון בין נשים לגברים בשוק העבודה, כולל בהיי-טק, זועק לשמיים – הן מבחינת מספרן בענף, הן בחלוקה למקצועות "נשיים" יותר ו-"גבריים" יותר והן בשכר הנמוך יותר שהן מקבלות. הסיבות לכך שונות, וקשורות לאפליה, אבל גם לנשים עצמן, שלטענת א.נשים לא מעטים.ות לא עושות מספיק כדי לקדם את עצמן. זה בא לידי ביטוי כמעט כחוט השני בתשובות שאנחנו, במערכת אנשים ומחשבים, מקבלים למדור נשים ומחשבים.

אינטל השיקה היום (ג'), יום האישה הבינלאומי, באופן גלובלי פיתוח טכנולוגי ישראלי של בינה מלאכותית, שעונה לשם AI for women ושתכליתו להבין באמצעות אלגוריתמים של AI במה נשים בתחילת דרכן המקצועית צריכות להתמקד ולפעול בכדי להצליח בשוק העבודה.

איך זה עובד? בבסיסו של המיזם עומדת ההנחה שכל אישה שנמצאת בשוק העבודה גיבשה לעצמה לאורך הקריירה תובנות שמבוססות על ניסיונה, חוכמתה ומסקנות שאספה לאורך דרכה המקצועית. אינטל אוספת את התובנות ומפרסמת אותן באתר שנבנה לצורך כך, ועל רשימה זו מפעילה מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית במטרה לזקק את העצות החשובות ביותר, ולרכז במקום אחד את תמצית החוכמה הקולקטיבית של נשים בנושאי קריירה. את הפרויקט יזמו באינטל לפני שנתיים, וכעת הוא עולה מדרגה והופך מפרויקט בינה מלאכותית ישראלי למהלך גלובלי.

מה המסקנות מהניתוח הראשוני?

טכנולוגיית הבינה המלאכותית כבר ניתחה, בניתוח ראשוני, אלפי טיפים ותובנות של נשים ישראליות, ומצאה שכשליש מהן (34%) סבורות שנשים צריכות להקפיד לנצל הזדמנויות ולהיות בעלות מוטיבציה לנהל את האופן שבו הן מתקדמות בקריירה שלהן. כחמישית מהנשים (22%) העלו נקודות שנוגעות לביטחון עצמי וחוסר פחד. אחת הטענות שלטענת רבים מונעות את הצלחתן של נשים מוימות בשוק העבודה הוא שהן לא מספיק מאמינות בעצמן. המסקנה של אינטל מהניתוח היא שזה מה שהן צריכות לעשות, כמו גם לא לחשוש לקחת סיכונים, לצאת מאזור הנוחות, להתמודד על תפקידים שנראים "גדולים עליהן", לנצל הזדמנויות לטובתן ולהביע את דעתן בהזדמנות מגוונות.

ממצאים אלה צפויים להתעדכן ולהשתנות לאחר שניתוח התובנות של נשים מכל העולם יושלם במהלך החודשיים הקרובים. אלה יתבקשו לשתף בתובנות שלהן בפוסטים ייעודיים לכך ברשתות החברתיות, ועל בסיס זה החברה תגבש רשימת תובנות מזוקקת, שתיבנה באמצעות טכנולוגיית ה-AI ותוכל לשמש נשים. הקמפיין יפורסם בכל ערוצי הסושיאל של אינטל בעולם. מי שתנצח על המלאכה היא שירה גוסקין, מדענית נתונים וחוקרת בקבוצת ניתוח השפה הטבעית NLP AI Lab של אינטל ישראל. בין הנשים שכבר שיתפו את הטיפ שלהן השנה ניתן לציין את פאולה רוזנברג, היזמית חנה רדו ובכירות מאינטל, לרבות שלומית וייס וקרין אייבשיץ סגל.

את הפרויקט יזמה ומובילה, זו השנה השלישית, בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל. לדבריה, "פערי השכר בין נשים לגברים ומיעוט הנשים בתפקידי בכירים מצביעים על כך שגם ב-2022 יש צורך משמעותי לקדם שיוויון. ביום האישה מעלים את הנושא למודעות ציבורית, אך זה לא מספיק. החסמים והפערים הם רבים. אני מאמינה שהטכנולוגיה יכולה לסייע בפתרון בעיות בחברה, ולהפוך את העולם לשוויוני, צודק וטוב יותר. כל אישה נושאת עמה תובנות רבות באשר לדרך שעשתה. דרך ניתוח מסקנות של 'חוכמת ההמונות' אנחנו מסייעים.ות לנשים רבות ובמקומות עבודה רבים אף מביאים.ות לצמצום הפערים הקיימים בין נשים לגברים. השנה, הפרויקט שלנו יוצא מגבולות ישראל ויועשר בטיפים מנשים שונות מסביב לעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים