אפליקציה חדשה תאבחן האם אתם חולים בקורונה לפי צליל השיעול

האם האפליקציה של ResApp Health האוסטרלית, שמזהה קורונה ברמת דיוק של 92%, תצליח לעשות את דרכה לשימוש המוני ותחסוך לעולם לפחות חלק מההוצאות על בדיקות האנטיגן וה-PCR?

אבחון קורונה בסמארטפון.

חברה הבריאות האוסטרלית ResApp Health הודיעה כי הניסוי הקליני שביצעה לאפליקציית אבחון קורונה בסמארטפון השיג תוצאות חיוביות, ואפילו ברמת דיוק גבוהה יותר מבדיקות אנטיגגן מהירות, לפי החברה.

האפליקציה, שמבוססת על למידת מכונה ומנתחת את צלילי השיעול של הנבדקים, הצליחה לזהות מקרי קורונה ברמת דיוק של 92%.

הניסוי הקליני נערך בארה"ב ובהודו בהשתתפות 742 אנשים, שכ-60% מהם היו חיוביים לקורונה, ובמהלכו נמצא גם כי האפליקציה השיגה דיוק של 80% באבחון נבדקים שליליים לקורונה. בחולים אסימפטומטיים האפליקציה הצליחה פחות לזהות את המחלה, למרות שהחברה שיתפה בניסוי מספר קטן מהם.

כדי להבטיח שהאלגוריתמים של האפליקציה מזהים קורונה, היא נבדקה גם מול מערך נתונים של יותר מ-1,000 חולים עם מצבי נשימה שונים שאינם קורונה.

ResApp ציינה גם, שהאפליקציה הציגה "ביצועים עקביים" במשך שתי תקופות, האחת כאשר וריאנט הדלתא היה הגורם העיקרי, והשנייה כאשר האומיקרון היה הווריאנט הדומיננטי.

החברה הודיעה כי תפרסם את תוצאות הניסוי הקליני בכתב עת מקצועי בשבועות הקרובים.

על רקע ההודעה של ארגון הבריאות העולמי, כי המגיפה העולמית רחוקה מלהסתיים וכי מערכות הבריאות חייבות להיות מוכנות להתמודד עם גרסאות מסוכנות יותר, האפליקציה של ResApp עשויה מאוד לסייע במקומות שבהם יש צורך בבדיקות קורונה תכופות, כגון מקומות עבודה, בתי חולים, בתי ספר, מוקדי בידור, מרכזי טיפול לגיל השלישי ועוד, ותחסוך בדיקות אנטיגן מהירות או PCR. החברה ציינה כי אמר שהם פונים כעת לרגולטורים בשווקים שונים וכבר פנו לחברות טכנולוגיות בריאות גלובליות כדי להפעיל את מבחן האבחון מבוסס האפליקציה שלה.

גורמים שונים פיתחו בעבר אלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית שמזהים קורונה באמצעות ניתוח של צלילי השיעול, בהם חוקרים מ-MIT ועוד, אבל נראה שאף אחד מהם לא הצליח להגיע לשימוש המוני באפליקציה פשוטה לסמארטפון. ייתכן שהאפליקציה האוסטרלית החדשה תצליח להגיע לשימוש המוני ותחסוך לעולם לפחות חלק מההוצאות על בדיקות האנטיגן וה-PCR.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים