שבוע האופנה בתל אביב "לובש" טכנולוגיה

האירוע הנוצץ הוא לא רק תצוגות אופנה, אלא גם הרבה טכנולוגיה ● קורנית דיגיטל, שמפעילה את שבוע האופנה יחד עם האושיה מוטי רייף, מציעה אוטומציה, ייצור קרוב ללקוח ואופנה לרשתות החברתיות בלבד

שבוע האופנה בתל אביב.

עולם האופנה עובר בשנים האחרונות מסע של שינוי, שחלק גדול ממנו מבוסס על טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית. אם בעבר, כלל תהליכי הייצור של הבגדים שאנחנו לובשים היו אנושיים נטו והמילה "קיימות" לא הייתה קיימת, הטכנולוגיה הולכת ומשתלטת יותר ויותר גם על התחום הזה, וכך גם הדיבורים, ובמידה מסוימת גם ההוצאה לפועל, של ייצור מותאם לסביבה.

הטכנולוגיה מתכתבת עם מגמות אחרות בעולם האופנה, למשל המעבר שקיים מייצור בעיקר במזרח לייצור קרוב יותר למקום שבו נמצא הלקוח. סקר שערכה מק'ינזי עוד לפני הקורונה העלה שמרבית המנהלים האמריקניים בענף מעריכים שעד 2025, חמישית מייצור הבגדים אוף שור יהיה במדינה שבה הלקוח נמצא, או לא רחוק ממנה. אם תרצו, יותר ויותר בגדים שישווקו בישראל גם ייוצרו בה, או במדינות אחרות במזרח התיכון. יש שיראו בתחזית הזאת ורודה, אולם אם היא תתקיים, ייתכן שייווצרו יותר מקומות עבודה בתעשיית האופנה הישראלית. יש כבר כמה חברות אופנה ש-"מנשימות" את תעשיית הטקסטיל הישראלית הגוססת, בהן קורנית דיגיטל, שיש לה מפעל בקריית גת.

המציאות שנוצרה לאחר הקורונה מובילה להבניה שונה של שרשראות הייצור בתעשיית האופנה, המאופיינת בהכנסת דיגיטציה ואוטומציה, ניהול החותר למלאים נמוכים, צמצום התלות בשינוע סחורות במרחקים ארוכים, ייצור בקרבת שווקי היעד ושאיפה לשמירה על קיימות.

קורנית דיגיטל היא אחת החברות הבולטות בטרנספורמציה הדיגיטלית של עולם האופנה, ויחד עם האושיה ואיש האופנה והאירועים מוטי רייף היא מפעילה את שבוע האופנה שמתקיים השבוע בנמל תל אביב. החברה הציגה את הפעילות והטכנולוגיה שלה באירוע עיתונאים ומשקיעים, שהתקיים היום (ב') בהרצליה.

ייצור קרוב ללקוח: למה זה בעצם משנה?

בקורנית דיגיטל מתמקדים ברצפת הייצור של חברות ומותגי האופנה, ומשיקים מערכת חדשה בשם קורנית אפולו, שמבוססת על טכנולוגיית מקס (MAX) של החברה. הטכנולוגיה שלה מאפשרת בקרת אוטומציה מלאה וייבוש חכם ומובנה, באמצעות הטכנולוגיה של החברה הגרמנית טסומה, שקורנית רכשה באחרונה. פתרון זה מבוסס על מערכת דיגיטלית חד שלבית, שמותאמת לייצור המוני בריצות הדפסה קצרות ובינוניות בניר שור. עוד דבר שבקורנית מתמקדים בו הוא העלות בעלות הכוללת (TCO) האופטימלית ללקוחות שלהם, שלא יכולה להיווצר בלי ייצור מהיר ויעיל יותר – וקרוב ללקוח. בחברה אומרים כי הם יוציאו את גרסאות הבטא הראשונות של מערכת אפולו במחצית השנייה של 2022 וישיקו אותה באופן מלא במהלך 2023.

קורנית אפולו.

קורנית אפולו. צילום: יח"צ

פתרון נוסף שהחברה משיקה הוא מערכת הייצור DTG, או קורנית אטלס מקס פולי. המערכת מציעה ייצור של בגדי פוליאסטר ובדי פוליאסטר מעורבים בנפחים גדולים. הפוליאסטר הוא הקטגוריה השנייה בגודלה בעולם האופנה, כאשר בכל שנה, כ-16% מהטי-שירטים מיוצרים מבדים אלה. הפתרון מאפשר להרחיב את מגוון צבעי הבגדים – למשל בגדי הספורט, במקום האפור, השחור והלבן ששולטים בכיפת האופנה הזאת כיום. בקורנית אומרים כי באמצעות המערכת, שוק ומותגי בגדי הספורט יכולים להציע מגוון רחב של עיצובים צבעוניים.

הפתרון משלב את יישומי ה-XDi של קורנית ליצירת אפקטים רבגוניים ושילובים אינסופיים, שמדמים מראה של רקמה, מראה של ויניל בצפיפות גבוהה, העברות רשת והדמיה תלת ממדית. אפליקציית ה-XDi מאפשרת לממש עיצובים רבים ויצירתיים בפוליאסטר.

מוצר זה, שיושק החל מהרבעון השני של השנה, הוא התוספת החדשה ביותר לקבוצת מוצרי המקס של קורנית. בחברה אומרים שהוא "מסיר את המכשולים המיוחסים לייצור בגדי פוליאסטר, ומבטיח עמידה גבוהה בסטנדרטים של איכות ועמידות".

לקנות בגדים לשימוש ברשתות החברתיות בלבד

עוד כיוון שאליו הולכים בקורנית הוא האופנה הווירטואלית. הכוונה היא לא לבגדים שלובשים בעולם הפיזי, אלא לכאלה ש-"לובשים" במרחב הווירטואלי בלבד. למשל, מקרה שבו המשתמש רוצה להיראות במיטבו בתמונה באינסטגרם, ולצורך כך הוא רוצה לקנות חליפת שלושה חלקים, שאין לו צורך בה בעולם הפיזי. בעולם האופנה הווירטואלית, שהולך וצובר תאוצה, הוא יוכל לקנות את החליפה – כאמור, לשימוש במרחב הווירטואלי בלבד.

קורנית דיגיטל חגגה באחרונה 20 שנות פעילות: היא נוסדה בינואר 2002 על ידי מהנדסים יוצאי סאיטקסאבי שטרלינג, עופר בן צור וגנאדי רוסין. החברה הונפקה בנסדא"ק ב-2015 לפי שווי של 308 מיליון דולר. כיום, קורנית דיגיטל פועלת במעל 100 מדינות, כאשר המטה שלה נמצא בישראל, ויש לה משרדים בארצות הברית, אירופה ואסיה פסיפיק. החברה קיבלה חמישה אותות בתחרות IT Awards האחרונה של אנשים ומחשבים: בגין פרויקט בניית אוטומציה, שמאפשרת סנכרון הזמנות בין החברות הלקוחות שלה, ללא מעורבות אדם; אמזון 360 – פרויקט שמשקף להנהלת החברה את זמינות מכונות הייצור; פרויקט אוטומציה וחיזוי מגמות של צריכת חלקים, בחתכים שונים; גיבוי ייעודי ומאובטח מפני מתקפות סייבר; ופרויקט לשדרוג טכנולוגי בתחום הרישות האלחוטי בארגון, שכולל תשעה אתרים בעולם.

שבוע האופנה בתל אביב.

שבוע האופנה בתל אביב. צילום: יח"צ

"גבולות היצירתיות מתרחבים"

עומר קולקא, סמנכ"ל השיווק של קורנית דיגיטל, אמר כי "יש בטכנולוגיה שלנו יכולות חדשות, שמאפשרות את הגברת הייצור. כיום יש מגבלות ייצור, כמו מספר הצבעים האפשריים, והאוטומציה פותרת אותן". הוא ציין כי "רצפת הייצור בעולם האופנה הולכת והופכת מונעת על ידי דטה, והנתונים מקלים על תהליך הייצור ומקרבים אותו ללקוח".

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, באירוע היום (ב').

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, באירוע היום (ב'). צילום: אדוארד שטרן

לדברי רונן סמואל, מנכ"ל החברה, "אנחנו מאפשרים ליצרני האופנה ומוצרי הטקסטיל לממש את החדשנות בתחום, לשחרר את הרוח היצירתית שלהם ולקדם אופנה שמעצימה גיוון וביטוי עצמי, באמצעות שילוב של עיצוב, טכנולוגיה ויכולת תכנון וייצור של אופנה בת קיימא".

"תעשיית האופנה והטקסטיל נמצאת בנקודת מפנה קריטית", הוסיף. "ככל שעולמות העיצוב, הטכנולוגיה והאופנה מתמזגים, נוצרת כעת הזדמנות אדירה. הטכנולוגיה של קורנית לייצור אופנה המוני מספקת אלטרנטיבה לייצור בטכנולוגיות מיושנות, אנלוגיות ומזהמות. תעשיית האופנה והטקסטיל מתחילה לפעול למיזוג העולמות הפיזי והווירטואלי, ואנחנו גורם בולט בכך, ומרחיבים את גבולות היצירתיות של מותגי האופנה והמעצבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים