הסתיים הדיון בעתירת מטריקס נגד מכרז החשב הכללי

בית המשפט לעניינים מנהליים סיים היום את שמיעת הצדדים בערעור שהגישה החברה על אי זכייתה באשכול ההדרכה במכרז לשירותי כוח אדם במיחשוב הממשלתי ● השופט יורם נועם הודיע, כי ייתן בקרוב את פסק הדין ● הדיון בערעור של SPL יתקיים ביום שלישי, ואילו הערעור של טלדור יידון רק באוקטובר ● במשרד האוצר הדגישו, כי למרות העתירות - המכרז יצא לדרך באופן רשמי

בית המשפט לעניינים מנהליים סיים היום את שמיעת הצדדים בערעור שהגישה מטריקס על אי זכייתה באשכול ההדרכה במכרז החשב הכללי לשירותי כוח אדם במיחשוב הממשלתי. זהו הדיון השני שנערך בפני השופט יורם נועם, ובסיומו הודיע השופט, כי ייתן פסק דין בקרוב. בדיון הקודם, שנערך לפני כשבועיים, הודיעה המדינה, כי היא תפרסם את תוצאות המכרז במסגרת הוראת שעה שיוציא מינהל הרכש, ללא אשכול ההדרכה, וזאת עד לסיום הדיון בעניין. נציגי המדינה הציגו לשופט את נימוקי ועדת המכרזים שהחליטה לפסול את ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, בשל הצעת תעריפים נמוכים מדי.

במסמך שהגישה מטריקס לבית המשפט נאמר בין היתר, כי "מטריקס זכתה בכל האשכולות (במחיר שבניגוד לפרסומים קודמים – לא היה הזול מבין המציעים), להוציא אשכול 4 (הדרכה) בו ההצעה נדחתה בטיעון שהמחיר 'נמוך מדי'". לטענת עורכי הדין של מטריקס, היא הוכיחה לנציגי האוצר, כי מחיריה כוללים "רווח סביר".

מכיוון שמשרד האוצר לא הסכים לצרף את מטריקס לרשימת הזוכים במתן שירותי הדרכה הגישה החברה עתירה, בה טענה שמחיר רווחי לא יכול, בהגדרה, להיות נמוך מדי שכן בתנאי תחרות, הגיוני שמציע יציע את המחיר הנמוך ביותר שהוא יכול להסתפק בו ועדיין להרוויח רווח סביר.

מטריקס טוענת, כי בעצם פסילתה יש סתירה מסויימת מאחר וכוונתו של כל מכרז, כולל מכרז זה, היא לאפשר למשרדי הממשלה לרכוש שירותי הדרכה איכותיים במחירים נמוכים מבעבר, וכאשר מטריקס מציעה מחירים נמוכים אין מקום לפסול אותה.

מטריקס אינה החברה היחידה שערערה על תוצאות המכרז, וגם עובדה זו עלתה במהלך הדיון. בבית המשפט תלויות ועומדות כעת שתי עתירות. האחת של SPL, שתידון השבוע, ועתירה נוספת של טלדור, שתידון כנראה רק באוקטובר. טלדור עצמה צורפה לאשכול ה-ERP לאחר פרסום תוצאות המכרז, לאחר שערערה על אי הכללתה באשכול זה. אולם למרות זאת החליטה לערער על סעיפים אחרים במכרז.

באוצר לא מופתעים מגל העתירות, ומדגישים, כי למרות זאת הוראות השעה אכן פורסמו והמכרז יצא לדרך באופן רשמי, גם אם צפויות בעתיד תביעות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים