"האקרים ינסו לתקוף את ישראל לציון יום ירושלים האיראני"

יום ירושלים האיראני, שיחול ביום ו' הקרוב, מביא עמו מדי שנה בשנים האחרונות מתקפות סייבר על חברות ישראליות ● מערך הסייבר מתריע שזה מה שעומד לקרות גם השנה וממליץ לארגונים על כמה צעדים כדי למנוע אותן

האיראנים על "גדרות" הסייבר של ישראל.

מערך הסייבר הלאומי מתריע היום (א') על מתקפות סייבר שצפויות בימים הקרובים, לקראת יום ירושלים האיראני, יום קודס הבינלאומי וסיום הרמדאן. מתקפות שכאלה מתקיימות מדי שנה בשנים האחרונות.

על פי ההתרעה, המתקפות, אם יתרחשו, יבוצעו תחת הכותרת אופ-ג'רוזלם (OPJerusalem#) ויום ירושלים האיראני. יום זה חל ביום ו' הקרוב, ה-29 באפריל, שהוא גם יום שישי האחרון של חודש הרמדאן. לפי מערך הסייבר, מטרתן המרכזית של המתקפות היא לייצר הד ציבורי.

בשנים קודמות נצפו ביום זה הפצת הודעות SMS עם מסרים אנטי-ישראליים, השחתות אתרי אינטרנט ותקיפות על חברות אחסון שמאחסנות מספר רב של אתרים. זאת, במטרה להדהד מסרי תעמולה פרו-איראניים, ולנסות לבצע תקיפות על מערכות של ארגונים ולהדליף מידע.

מה כדאי לארגונים לעשות?

המערך פרסם לרגל המועד מקבץ המלצות לארגונים, שמטרתן היא חיזוק ההגנה שלהם, ואנשיו אף פנו לחברות אחסון אתרים. יש לציין שהמערך רענן את ההנחיות למתקפות מניעת שירות (DDoS) עבור בעלי אתרים וארגונים, על רקע העלייה המשמעותית בניסיונות לביצוע מתקפות מסוג זה בחודש האחרון.

במסגרת ההמלצות, כותבים מומחי המערך כי "אין לפתוח קישורים או להוריד קבצים שהתקבלו בדוא"ל מגורם אשר אמינותו מוטלת בספק; אין למסור מידע אישי כגון סיסמאות או פרטי חשבון; במקרה של גלישה לאתר שהושחת, אין ללחוץ על קישורים בו ויש לסגור את הדפדפן; מומלץ להוריד אפליקציות רק מחנויות מקוונות רשמיות; יש להקפיד על סיסמאות חזקות בכל החשבונות; יש לערוך הטמעה של אימות דו שלבי בגישה לדוא"ל, ברשתות חברתיות ובאפליקציות להעברת מסרים; ובזמן גלישה לאתרים, אין להתפתות ללחוץ על קישורים שמציעים הצעות מפתות מדי".

את ההמלצות המקצועיות המלאות לארגונים ניתן למצוא באתר מערך הסייבר הלאומי. במקרה של אירוע סייבר ניתן לדווח למערך הסייבר הלאומי בחיוג מקוצר חינם, 119.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים