משה (צ'יקו) יבניאל, IFN מקבוצת יעל: תחום ה-ECM בישראל רק הולך וגודל

"80% מהמידע הארגוני הוא מידע לא מובנה ואת המידע הזה נדרשים ארגונים לנהל, לארכב ולאחזר ביעילות, תוך שהוא ממשיך לגדול בקצב אדיר", אמר יבניאל בכנס שערכה החברה להצגת החידושים בתחום ניהול התוכן והתהליכים ● ג'ון מרפי, סמנכ"ל פיתוח לתחום ה-ECM ביבמ: "אם עד כה חברות התעניינו אך ורק בליצור ולשמור מידע, עתה אנו רואים עניין הולך וגובר בניהול המידע לאורך כל מחזור חייו"

14/07/2010 15:58

"תחום ה-ECM בישראל הולך וגדל מיום ליום. כראיה, רק בחודשיים האחרונים ניגשה IFN לכ-20 מכרזים בתחום", אמר משה (צ'יקו) יבניאל, משנה למנכ"ל IFN, בכנס שערכה הבוקר (ד') החברה להצגת החידושים בתחום ניהול התוכן והתהליכים. הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים בבית הירוק בתל אביב. "מגמה זו תואמת את המגמה העולמית", אמר יבניאל וציטט דו"ח של גרטנר (Gartner) מ-2009, לפיו 36% מהחברות הוציאו יותר מחצי מיליון דולרים על יישום מערכות תוכן.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי יבניאל, 80% מהמידע הארגוני הוא מידע לא מובנה – אי-מיליים, פקסים, חוזים, חשבוניות, תדפיסים, דו"חות, תמונות, שרטוטים ותיקי בנייה. את המידע הזה נדרשים ארגונים לנהל, לארכב ולאחזר ביעילות, תוך שהוא ממשיך לגדול בקצב אדיר. הוא ציין, כי IFN מקבוצת יעל – שמייצגת בישראל את פיילנט (FileNet) חברה בבעלות יבמ (IBM), היא החברה המובילה בישראל בתחום ה-ECM. "השותפות החזקה שלנו עם יבמ, שמובילה את תחום ה-ECM בעולם, סייעה לנו להשיג נתח של 50% מהשוק ו-80% ממגזר חברות הביטוח".

יבניאל אמר, כי "המערכות של IFN הפכו למערכות ליבה בארגונים. בפניקס, למשל, עשרות עורכי דין מנהלים את אישורי התביעות באמצעות מערכת תפעולית של IFN, שהוטמעה בחברת הביטוח. גם בבזק, מעל 2,000 נותני שירות מדווחים ללקוחות על מצב החשבוניות שלהם באמצעות מערכת שלנו. IFN פונה בעיקר לארגונים הגדולים שדורשים מערכת שמסוגלת להתמודד עם מיליוני מסמכים, כמות אחסון גדולה ותהליכי עבודה – תוך יכולת להגדיל את מספר המשתמשים. אולם, לחברה יש גם פתרון מדף לניהול מסמכים בלשכות, אותו ניתן להטמיע בתוך שבוע בארגון".

הוא סיכם באומרו, כי פוטנציאל הגידול של החברה מכוון לארגונים שיזדקקו בעתיד הקרוב שירותי ניהול רשומות (Record Management)  ויכולות אחזור וחיפוש – כולל ביסוס תשתית ארגונית לניהול התוכן.

ג'ון מרפי, סמנכ"ל פיתוח לתחום ה-ECM ביבמ, שהיה אורח הכבוד בכנס, סיפר בהרצאתו על פורטפוליו מוצרי ניהול התוכן של החברה. לדבריו, תחום ה-ECM התפתח מפתרונות המציעים ביצוע אוטומציה פשוטה למידע, לכיוון של אופטימיזציה של עסקים והפיכתם לארגונים תחרותיים וזריזים יותר. "אם עד כה חברות התעניינו אך ורק בליצור ולשמור מידע, עתה אנו רואים עניין הולך וגובר בניהול המידע לאורך כל מחזור חייו. אנו מאמינים, כי הדור הבא של הפתרונות בתחום יהיו יישומי Content Analytics ו-Case Management – מה שפעם נקרא BPM".

לדבריו, ארגונים יחתרו לנצל את מאגר המידע שלהם על מנת ללמוד תבניות התנהלות ארגונית, לזהות דפוסי לקוחות, חריגות והונאות. יישומים אלו יאפשרו לערוך שאילתות פתוחות באמצעות מנוע החיפוש של גוגל (Google), למשל, על מאגרי המסמכים בארגון. "פתרונות אלו יאפשרו החזר השקעה מהיר, תוך שהם מעצימים את יכולות המשתמשים העסקיים ומביאים לחיסכון בעלויות ה-IT".

מרפי הדגיש, כי יבמ רואה בישראל שוק חשוב עבורה. לדבריו, "ההצלחה שלנו בישראל נזקפת לעבודה הטובה והמומחיות שמציעה IFN בשוק המקומי".

זאב גלצור, מנהל אגף התוכנה ביבמ ישראל, אמר בכנס, כי עולם התוכנה הולך לכיוון קונגלומרטים, כאשר החברות הגדולות רוכשות בין חמש לעשר חברות קטנות יותר מדי שנה. לדבריו, המשקיעים של יבמ מצפים לגידול של לפחות 5% בשנה והדרך לעשות זאת עוברת ברכישת חברות, מה שאומר שהמגמה הזו תימשך. "כאסטרטגיה, יבמ החליטה להתמקד בעולם התווכה, כך שאין לנו עניין בפיתוח מערכות ERP או CRM. ההנחה שלנו היא שיש בתחום התווכה מספיק פוטנציאל וכסף".

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, ציין בדבריו כי ל-IFN מעל 100 לקוחות ארגוניים שעושים שימוש מוצלח בפתרונות החברה. "אנו רואים ב-IFN את אחד ממנועי הצמיחה החזקים של יעל בשנים הקרובות, מעצם העובדה שתחום ה-ECM הופך לתחום מרכזי עבור ארגונים בארץ".

דורון כספין, ה-CTO של IFN, הציג את מגוון הפיתוחים של החברה, לרבות תוכנה לניהול לשכה או מחלקות ברשויות המתבסס על ארכיטקטורת DriveU שפותחה על גבי הפלטפורמה של פיילנט".

הכנס נחתם בפאנל לקוחות, בו השתתפו שפר אבלסון מהכשרה ביטוח, כרמלה שנצר מהמרכז למיפוי ישראל ואריק אגמי מהחברה לאוטומציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים