מדינת ניו יורק תבעה את אמזון בגין אפליית עובדים

מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, טוענת כי אמזון מעסיקה עובדים.ות עם מוגבלויות ועובדות בהריון בתנאים קשים ובניגוד לחוק, ולפיכך הודיעה אתמול (ד') על תביעות משפטיות נגד ענקית הקמעונאות הדיגיטלית

תובעת את אמזון. קאת'י הוקול, מושלת ניו יורק. עיבוד ממוחשב.

מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, הודיעה אתמול (ד') כי חטיבת זכויות האדם של מדינת ניו יורק הגישה תלונה נגד אמזון (Amazon), בטענה שהחברה עוסקת באפליה של עובדות הרות ועובדים עם מוגבלויות, בכך שהיא מונעת מהם התאמות סבירות למצבם. החטיבה גם טוענת כי לענקית המסחר האלקטרוני יש מדיניות המאלצת עובדות בהריון ועובדים עם מוגבלות לקחת חופשה ללא תשלום, במקום לאפשר להן.ם לעבוד עם התאמה סבירה.

"הממשלה שלי תטיל אחריות על כל מעסיק, לא משנה כמה גדול או קטן, אם הוא לא יתייחס לעובדים שלו בהוגנות ובכבוד שהם ראויים לו", אמרה המושלת. "לניו יורק יש את ההגנות החזקות ביותר לעובדים במדינה, והיא הייתה מהראשונות שיש להן הגנות לעובדים בהריון ואנשים עם מוגבלויות. גברים ונשים עובדים הם עמוד השדרה של ניו יורק, ואנחנו נמשיך לנקוט עמדה נגד כל עוול שהם מתמודדים איתו", הבהירה הוקול.

חוק זכויות האדם של מדינת ניו יורק מחייב את כל המעסיקים, לפי בקשה, להתאים באופן סביר את תנאי ההעסקה של עובדים עם מוגבלויות, או במצבים הקשורים להריון, לסיטואציה. התאמה זו יכולה לכלול שינוי של חובות העבודה, המאפשרות לעובד לבצע את הפונקציות החיוניות של עבודתו. אמזון, המפעילה 23 אתרי עבודה עם למעלה מ-39,000 עובדים ברחבי מדינת ניו יורק, מעסיקה "יועצי תנאים" פנימיים, כדי להעריך בקשות כאלו ולהמליץ ​​על פעולה מתאימה. החטיבה טוענת כי המדיניות של אמזון, המאפשרת למנהלי אתרי עבודה לעקוף את ההמלצות של יועצי התנאים גרמה לכך שמעובדיה נמנעו התאמות סבירות למוגבלות ולהריון.

לדברי סגנית הנציב לאכיפת זכויות האדם, מליסה פרנקו, "מאז שנות ה-70 – שנים לפני חוק האמריקנים עם מוגבלויות – מדינת ניו יורק אסרה על אפליה של עובדים בהריון במקום העבודה. האגף יפעל להבטיח שלכולם במדינה שלנו יעניקו את הזכויות והכבוד שהחוק דורש, במלואם".

עבודה מפרכת ללא התאמה למוגבלויות. מחסני אמזון.

עבודה מפרכת ללא התאמה למוגבלויות. מחסני אמזון. צילום: BigStock

אישה הרה סחבה חבילות ענק ועובדים עבדו ללא התאמה למוגבלותם

לפי דיווחים, בתלונה נגד אמזון טוענת מדינת ניו יורק שעובדת בהריון ביקשה וזכתה באישור לקבל התאמה סבירה כדי להימנע מהרמת חבילות במשקל של יותר מ-25 פאונד, שהם 11.3 ק"ג. עם זאת, מנהל אתר העבודה סירב לציית להתאמה זו – מה שאילץ את העובדת ההרה להמשיך להרים חבילות כבדות במצבה. בתביעה נטען כי למרות תלונות פנימיות על היעדר תנאים נאותים, אמזון לא נקטה בפעולה כדי להבטיח שהשינוי הדרוש יתבצע והעובדת ההרה נפגעה פיזית משום שהרימה חבילות כבדות. לאחר מכן, נזקקה העובדת להתאמות נוספות כתוצאה מהפגיעה הזו, אך הענקית מסיאטל דחתה גם את ההתאמה הזו ואילצה את העובדת לצאת לחופשה ללא תשלום וללא הגבלת זמן.

עוד טוענת החטיבה בתלונתה כי עובדת אחרת באמזון נדחתה שלא כראוי, כאשר ביקשה לשנות את לוח הזמנים לעבודתה עקב מוגבלות מתועדת. מצב העובדת הצריך לו"ז מותאם ספציפי, והיא הגישה בקשה עם תיעוד רפואי תומך. לפני התביעה, העובדת נאלצה להחליף משמרות עם עמית לעבודה, כדי להתמודד עם מצב זה ללא התנגדויות מההנהלה. יועץ תנאי ההעסקה של אמזון המליץ ​​לספק לה את לוח הזמנים השונה המבוקש, אך עם זאת, מנהל אתר העבודה סירב ליישם את ההתאמות, מבלי לספק הסברים לבחירתו. יועץ ההעסקה לא ערער על סירוב המנהל, ובמקום זאת הפך לפתע את המלצתו, ודחה את הבקשה בנימוק של היעדר תנאי מזכה – למרות התיעוד הרפואי שקיבל קודם לכן.

תלונת החטיבה מבקשת לקבל החלטה המחייבת את אמזון להפסיק את התנהגותה המפלה, לאמץ מדיניות ונהלים לא מפלים בנוגע לבדיקת בקשות להתאמות סבירות, להכשיר את עובדיה על הוראות חוק זכויות האדם, ולשלם קנסות ועונשים אזרחיים למדינת ניו יורק בגין התנהלותה עד כה.

יצוין כי בתחילת חודש אפריל האחרון, אחרי מאמץ ארוך טווח, עשו עובדים של אמזון בעיר ניו יורק היסטוריה. מרכז ההגשמה JFK8 שבסטטן איילנד, המעסיק יותר מ-8,000 עובדים, היה למטה החברה הראשון בארצות הברית שהקים איגוד עובדים. איגוד העובדים המסוים, ואיגודי עובדים בכלל, הם הגוף שאמור לסייע לעובדים לעמוד מול מעסיקיהם ולדרוש תנאי עבודה ראויים ולמעלה מכך.

בשבת – יום הגיוון העולמי

יום הגיוון העולמי.

יום הגיוון העולמי. צילום: BigStock

יצוין כי בשבת הקרובה חל היום העולמי לגיוון תרבותי ולדיאלוג ופיתוח, שנקבע על ידי האו"ם לשם קידום סוגיות המגוון. היום הבינלאומי מתקיים מדי שנה ב-21 במאי, בעקבות הכרזה של האסיפה הכללית של האו"ם, שהצהירה בנובמבר 2001 על הקדשת יום זה לנושא, כחלק מההצהרה האוניברסלית של אונסק"ו בעניין גיוון תרבותי עולמי.

גיוון חברתי משמעו, בהקשר לתעשיית הטק, שעל החברות להעסיק עובדים מכל גווני הקשת החברתית, כולל אנשים עם מוגבלויות, יותר נשים, חברי קהילת הלהט"ב, בישראל יותר ערבים ודתיים – וכל זאת כדי לייצר מצבת עובדים שתהווה מארג מאוזן חברתית, תספק אפשרויות לכולם ותהיה יותר פלורליסטית. כמובן שעם העסקת עובדים שונים ומגוונים חלה מחויבות של המעסיקים להעניק להם זכוית אדם, שוויון ותנאי העסקה ראויים, ומעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים