קומסיין מבצעת פרויקט חתימה אלקטרונית ענק לכל עובדי הכללית
48 אלף עובדי הקופה ישתמשו בממשק חתימה אחיד, שיתאים לכל דרישות העבודה שלהם, כולל מסמכים רפואיים וכרטיסי נוכחות ● היקף הפרויקט עומד על מיליוני שקלים, והוא יחסוך שימוש בניירת
קומסיין מבצעת בימים אלה פרויקט ענק בשירותי בריאות כללית, שכולל הקמת תשתית מרכזית לחתימה אלקטרונית. עם תום הפרויקט יוכלו 48 אלף עובדי הקופה, שהיא ארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, להזדהות ולבצע את הפעולות הקשורות בעבודתם בממשק חתימה אחד, חוצה ארגון ותהליכים. זהו פרויקט החתימה האלקטרונית וההזדהות הגדול ביותר שהיה עד כה בארגון בסדר הגודל של הכללית. ההשקעה הישירה בו מוערכת במיליוני שקלים.
באחרונה הסתיימה הקמת התשתית לחתימה האלקטרונית, שתתמשק לעשרות תהליכי חתימה נפרדים – חלקם ידניים. מיד לאחר סיום ההקמה החל פיילוט לעובדי שני בתי חולים מרכזיים של הכללית, ששמם לא נמסר.
לצד התשתית פותח ממשק ידידותי, עם אבטחת מידע גבוהה ויכולת התממשקות עם שורה ארוכה של מערכות פנים ארגוניות – מה שחייב עד כה סבבי חתימה מרובי נמענים.
תוצר של תקופת הקורונה
הצורך בפרויקט נולד בכללית בתקופת הקורונה, וכחלק מהמסקנות של הקופה בעקבותיה. זאת, במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית שעוברת הכללית ביתר שאת מאז פרוץ המגפה. סיבה נוספת שבארגון הבריאות שמחו לבצע את הפרויקט בגללה היא שהוא מניב חיסכון משמעותי בנייר – הן מבחינת העלויות והן מבחינת שמירה על איכות הסביבה.
המעבר לחתימה האלקטרונית האחודה יאפשר לכל צוותי העבודה בכללית – מהרופאים והסגל הרפואי ועד למנהלה – לבצע שורה של תהליכים, שחלקם כבר מתאפשר כיום: לחתום על מרשמים דיגיטליים, טפסים פנימיים, הפניות, טפסי ביקור רופא, תוצאות של בדיקות מעבדה ועוד.
במסגרת ההכנות לפרויקט המורכב ביצעה הכללית איחוד של כמה סוגי כרטיסים לכרטיס אחד, שכולל הן צ'יפ חכם להזדהות מול אפליקציות ומחשבים, והן הזדהות ללא מגע בכניסה לחדרים. למעשה, מדובר בתג עובד לכל דבר ועניין, שכולל תמונה ופס מגנטי. המהלך הזה נעשה בעזרת מערכת ניהול הכרטיסים החכמים של קומסיין.
"שירות יעיל ומהיר, וקיצור תהליכים"
"הצורך בהזדהות חכמה, עם כרטיס אחד, לרבות יכולת חתימה דיגיטלית על מסמכים ומרשמים, היא בין היכולות שאנחנו מטמיעים בימים אלה, לטובת הסגל הרפואי והצוות האדמיניסטרטיבי בכללית", אמרה ליאורה שכטר, סמנכ"לית וראשת חטיבת מערכות המידע והדיגיטל בקופה. לדבריה, "הפרויקט יאפשר לנו לספק למטופלים שירות בטוח, יעיל ומהיר בכל זמן, ויקצר הרבה תהליכים".
לדברי זאב שטח, מייסד ומנכ"ל קומסיין, "מדובר בהתייעלות תפעולית ושירותית, תוך חיסכון כספי משמעותי לקופה, השפעה על היעילות הכלכלית וקיצור הביורוקרטיה. המערכת מניבה יתרון תחרותי לחברות בכלל, ולחברות שנותנות שירותים לציבור לקוחות רחב, כמו הכללית, בפרט".
כל הכבוד זאב. תמיד היית חלוץ בתחום אבטחת המידע. בהצלחה בפרוייקט.
סופסוף... מבורך. בהצלחה לכולם.