דיווחים: ברודקום תרכוש את VMware

ענקית הווירטואליזציה נסחרת בשווי של כ-40 מיליארד דולר, אולם תג המחיר של העסקה יעמוד על יותר מ-50 מיליארדים

רכישת VMware - העסקה הדומיננטית בשוק שביצעה ברודקום.

האם לפנינו היעלמות של עוד ענקית IT? ברודקום מצויה בשלבי משא ומתן מתקדמים לרכישת VMware, כך דווח הבוקר בארה"ב.

תג המחיר של עסקת הענק טרם פורסם. בסוף השבוע נסחרה ענקית הווירטואליזציה לפי שווי של 95.71 דולרים למניה, מה שמעניק לה שווי של 40.3 מיליארד דולר. שווי זה, למרות גובהו, משקף מחצית משווייה בשיאה, ב-2019, וכ-20% פחות שווי מהמחיר בו היא נסחרה בתחילת השנה הנוכחית.

מקורות המקורבים לעסקה ציינו כי אף שהמגעים נמצאים בשלב מואץ, עדיין העסקה לא סגורה. אם עסקת הענק תיסגר, העריכו מומחים בשוק ההון הטכנולוגי, תג המחיר שלה יעמוד על יותר מ-50 מיליארד דולרים.

טראמפ סיכל עסקת ברודקום-קוואלקום

דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר, מנע ב-2018 מברודקום לממש את רכישת המתחרה שלה בעולם השבבים, קוואלקום, תמורת 117 מיליארד דולרים. הוא עשה זאת בנימוק של "ביטחון לאומי".

בשנים האחרונות הרחיבה ברודקום את פעילות הרכישות שלה, ולה יש שני מותגי על לשעבר: CA וסימנטק. ענקית התשתיות והאבטחה נרכשה ב-2018 תמורת 18.9 מיליארד דולר, ואילו ענקית האבטחה פוצלה וחלק ממנה נרכש על ידי ברודקום תמורת 10.7 מיליארד ד'  – ב-2019.

ב-2021 דל (Dell Technologies) נפרדה מענקית הווירטואליזציה, שהייתה חברה-בת שלה. VMware כונתה "תרנגולת המטילה ביצי זהב" עבור דל, אולם ענקית המחשוב נאלצה להיפרד ממנה בשל חובות עבר – של עשרות מיליארדי דולרים – הנובעים מהרכישה הגדולה שלה בעשור הקודם את EMC, ש-VMware הייתה בבעלותה. בעקבות הפיצול בין דל ו-VMware, מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, הא המשקיע הגדול ביותר בענקית הווירטואליזציה, ולו בעלות בהיקף של 35-40% ממניותיה בשווי של כ-15 מיליארד דולר.

קרן ההון סיכון הפרטית סילבר לייק, שהשקיעה בעצמה בברודקום בעבר, היא המשקיעה השניה בגודלה ב-VMware, ולה 10% ממניותיה. סילבר לייק רכשה, יחד עם דל את EMC בשנת 2016, בעסקה הגדולה אי פעם בהיסטוריה של הטכנולוגיה, תמורת 67 מיליארד דולר, במה שכונה "הרכישה שהפכה את דל להיפופוטם IT ('בהמות')".

אף שענקית הווירטואליזציה רווחית זה שנים רבות, שווי המניה שלה מצוי בירידה. 

הרוכשת והנרכשת הפוטנציאליות לא הגיבו לפרסומים בעיתונות הכלכלית והטכנולוגית בארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים