פינג'אן הישראלית תובעת חמש חברות אבטחה – ביניהן סימנטק ומק'אפי – בגין הפרת פטנט

טוענת כי הן משתמשות בקניין רוחני שלה בתוך פתרונות אבטחת המידע והאנטי-וירוס אותן הן מספקות ● בנוסף לסימנטק ולמק'אפי, נתבעות גם ווברוט, וובסנס וסופוס

חברת אבטחת המידע הישראלית פינג'אן (Finjan) – בשמה הנוכחי FSI, תובעת חמש מיריבותיה בעולם אבטחת המידע, ביניהן סימנטק (Symantec) ומק'אפי (McAfee), בטענה שהן עושות שימוש בקניין רוחני שלה, עליו היא רשמה פטנטים, במוצרי האנטי-וירוס ובשירותי האבטחה שלהן.

התביעה הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי של מדינת דלוור בארה"ב. בנוסף לסימנטק ולמק'אפי, נתבעות גם ווברוט (Webroot Software), וובסנס (Websense) וסופוס (Sophos). בכתב התביעה נטען, כי חמש חברות האבטחה מפרות את הקניין הרוחני שלה, בכך שהן עושות שימוש בפטנטים שלה, בתוך מוצרי הדגל שלהן. הפטנטים, נטען, רשומים מזה כעשור.

למרות שנמכרה בנובמבר אשתקד לחברת אבטחת המידע M86, פינג'אן עדיין מחזיקה ברשותה זכויות על תריסר פטנטים שלה, שלא הועברו ל-M86. כעת היא מנסה למכור פטנטים אלה למשקיעים.

לפינג'אן יש רקורד מרשים של הצלחה בתחום המשפטי. ב-2008 היא ניצחה בתביעה דומה שהגישה בנושא, נגד שלוש חברות – סקיור קרומפיוטינג (Secure Computing) – שהיא כעת חלק מההיצע של מק'אפי שרכשה אותה, וובוושר (Webwasher) וסייברגארד (CyberGuard TSP software). בית המשפט קבע, כי על השלוש לשלם לפינג'אן 9.2 מיליון דולרים פיצוי על נזקים שנגרמו לה בשל הפרת זכויות יוצרים, אולם מאוחר יותר אותה שנה, בית משפט פדרלי העלה את הסכום לכמעט 14 מיליון דולרים.

התביעה הנוכחית דומה גם בהיבט הטכנולוגי שלה לתביעות קודמות, וטוענת, כי מוצרי ההגנה של חמש הנתבעות בעולם ההגנה על הרשת מפני וירוסים, מבוססים בחלקם על שני הפטנטים שיש לה. האחד, בתחום ההגנה על רשת התקשורת הארגונית מפני נוזקות ומערכת המספקת התראה על כך, והשני, פטנט שיש לה להגנה על תחנות הקצה, בעת הורדת תוכנות או קבצים המכילים נוזקות.

התביעה דרשה פיצוי כספי, אולם לא נקבה בסכום ספציפי. פינג'אן ביקשה מבית המשפט להוציא צו שיורה לחברות הנתבעות לחדול מלמכור את מוצריהן בתחומי ה-Web Gateway וסריקת הווירוסים של מק'אפי, ונורטון (Norton) וברייט-מייל של סימנטק.

סימנטק ומק'אפי סירבו להגיב לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב על התביעה. סופוס, שנרכשה בחודש מאי השנה על ידי Apax Partners, ווברוט ו-וובסנס – לא הגיבו. אם תאושר התביעה, הדבר יסב לחמש חברות האבטחה נזקים כבדים, כי הן תיאלצנה להפסיק ולמכור חלק מהמוצרים שלהן.

שמה הנוכחי של פינג'אן, בחלק שלא נמכר ל-M86, הוא כאמור FSI, והיא שהגישה את התביעה האמורה. בראש FSI עומד איש העסקים היהודי-אמריקאי פרופסור אריק בן חמו. הוא משקיע פעיל בחברות סטארט־אפ ישראליות ובחברות זרות שנוסדו בידי ישראלים. את עיקר פעילותו הוא מבצע באמצעות הקרן שהקים, Benhamou Global Ventures. בן חמו היה בעבר מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של ענקית התקשורת 3Com, וכן מנכ"ל פאלם (Palm), שתיכן נמכרו באחרונה ל-HP. בנוסף, בן חמו חבר הנהלה של אוניברסיטאות סטנפורד (Stanford) בארה"ב ובן גוריון שבנגב, ושל אינסיד (INSEAD School of Business), בה הוא מלמד אודות יזמות.

M86 נוסדה בנובמבר 2008 על ידי מיזוג של שתי חברות לאבטחת מידע – מארשל ו-8e6. פינג'אן היתה הרכישה השניה של M86 במחצית השניה של 2009, לאחר שבמרץ אותה שנה היא רכשה את Avinti, העוסקת בניתוח נוזקות.

הנהלת M86 הרחיקה עצמה מהתביעה של פינג'אן והוציאה הודעה, לפיה "M86 רכשה את הטכנולוגיה, האנשים ונכסי התפעול של פינג'אן, אולם מודגש בזאת, כי היא לא הבעלים של הפטנטים האמורים ואין לה כל קשר לתביעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים