מיקרוסופט הכריזה על ניטרליות בקשר לאיגוד עובדי אקטיוויז'ן בליזארד

עובדי סטודיו רייבן שבבעלות חברת הגיימינג התאגדו באחרונה ● הענקית מרדמונד עתידה לרכוש את אקטיוויז'ן ● ההכרזה תאפשר למיקרוסופט, לאחר שהעסקה תיסגר ותצא לפועל, לקבל את ההתאגדות ולפעול מולה

הייתה שווה יותר משלושה טריליון דולר - לכמה שעות. מיקרוסופט.

מיקרוסופט חתמה באחרונה על הסכם ניטרליות בכל הנוגע באיגוד עובדים. היא עשתה זאת מול איגוד העובדים CWA (ר"ת The Communications Workers of America), המייצג את עובדי התקשורת של אמריקה – גוף המתגאה בכ-700,000 חברים.

ההסכם החדש ייכנס לתוקף החל מ-60 יום לאחר סגירת הרכישה של אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) – מפתחת הכותרים המצליחים Call of Duty, וקנדי קראש – על ידי מיקרוסופט.

לפי ההודעה לתקשורת, ההסכם משקף אמונה בסיסית של שני הארגונים החתומים עליו, לפיה יש לספק אפשרות לעובדים לבחור באופן חופשי והוגן לגבי ייצוגם באיגודי עובדים.

עסקת אקטיוויז'ן בליזארד.

עסקת אקטיוויז'ן בליזארד. צילום: BigStock

סמית': "רואים בשותפות של היום דרך לחדש ולצמוח יחד"

"מוקדם יותר החודש הכרזנו על סט עקרונות שינחו את הגישה שלנו לארגוני עובדים, ורכישת אקטיוויז'ן בליזארד היא ההזדמנות הראשונה שלנו ליישם את העקרונות הללו הלכה למעשה", אמר נשיא וסגן יו"ר מיקרוסופט בראד סמית'. "אנו מעריכים את שיתוף הפעולה של CWA בהגעה להסכם זה, ואנו רואים בשותפות של היום דרך לחדש ולצמוח יחד".

"הסכם זה מספק מסלול לעובדי אקטיוויז'ן בליזארד לממש את זכויותיהם הדמוקרטיות להתארגן ולהתמקח באופן קיבוצי, לאחר סגירת הרכישה של מיקרוסופט, ומתווה דרך בסטנדרט גבוה למעסיקים בתעשיית המשחקים", אמר נשיא CWA, כריס שלטון, על המהלך. "ההתחייבויות והמחייבות של מיקרוסופט יעניקו לעובדים מקום ליד השולחן ויבטיחו שרכישת אקטיוויז'ן בליזארד תועיל לעובדי החברה ולשוק העבודה הרחב יותר של משחקי הווידיאו. ההסכם מתייחס לדאגות הקודמות של CWA בנוגע לרכישה, וכתוצאה מכך, אנו תומכים באישורה ומצפים לעבוד בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט לאחר סגירת העסקה הזו", המשיך ואמר שלטון.

התאגדות בניגוד לרצון המעסיקה

כזכור, קבוצה של 28 בודקי QA מסטודיו רייבן (Raven Software) – שנמצא בבעלות אקטיוויז'ן – הצביעה בחודש מאי האחרון ובחרה באיגוד, למרות מאמצים מתמשכים של ענקית הגיימינג למנוע מהלך זה.

הקבוצה המצומצמת של עובדי רייבן – חטיבה אשר מונה בסך הכל כ-350 עובדים – הודיעה רשמית על כוונתה להתארגן תחת השם ברית עובדי המשחקים (Game Workers Alliance Union, או בר"ת GWU) כבר בינואר.

כאשר אקטיוויז'ן בליזארד – שאותה מיקרוסופט מתכננת לרכוש במסגרת עסקה של 68.7 מיליארד דולר – החמיצה את המועד האחרון להכיר מרצון באיגוד, הקבוצה הגישה עתירה רשמית למועצה הלאומית ליחסי עבודה, ה-NLRB, כדי להתחיל בבחירות לאיגוד. אקטיוויז'ן ערערה על ההגשה, אך הסוכנות הממשלתית דחתה את טיעוניה, ובהמשך עובדי רייבן תוכנה בחרו להתאגד.

יצוין כי אקטיוויז'ן אינה החברה הגדולה הראשונה שמנסה לסכל ניסיונות של עובדיה להתאגד. כידוע, אמזון הואשמה במאמצי-על, לכאורה, כדי למנוע התאגדות של העובדים, עד שהניסיונות הללו הצליחו לבסוף במחסן שלה בסטטן איילנד ששמו JFK8.

למרות הקשיים - התאגדו ועשו היסטוריה. עובדי מחסן JFK8 של אמזון. עיבוד ממוחשב.

למרות הקשיים – התאגדו ועשו היסטוריה. עובדי מחסן JFK8 של אמזון. עיבוד ממוחשב. צילום: BigStock

לעומת זאת נראה שמיקרוסופט מבינה לאן נושבת הרוח ומנסה לזרום עם רצונם של יותר ויותר עובדים כיום להימצא תחת איגוד עובדים.

לפי מיקרוסופט, משמעות ההסכם הוא ראשית שענקית התוכנה תנקוט בגישה ניטרלית כאשר עובדים נוספים מהחברה הנרכשת יביעו עניין בהצטרפות לאיגוד. שנית, עובדים מכוסים יוכלו לממש בקלות את זכותם לתקשר עם עובדים אחרים ונציגי איגודי עובדים על חברוּת באיגוד, באופן שיעודד שיתוף מידע וימנע שיבושים עסקיים. שלישית, לעובדים תהיה גישה לתהליך חדשני, הנתמך בטכנולוגיה ומתייעל, לבחירה אם להצטרף לאיגוד. רביעית, עובדים יכולים לשמור על סודיות ופרטיות לפי בחירה זו אם הם רוצים. חמישית, אם מתעוררת מחלוקת בין CWA למיקרוסופט במסגרת ההסכם, שני הארגונים יעבדו יחדיו באופן מיידי, כדי להגיע להסכמה, ויפנו להליך בוררות מזורז אם לא יצליחו לגשר על המחלוקות. ההסכם אינו משפיע על כוח העבודה של אקטיוויז'ן לפני סגירת העסקה.

עוד נמסר כי "ה-CWA ומיקרוסופט מחויבים גם לבחון מאמצים חדשים וחדשניים לשתף פעולה, כולל הזדמנויות משותפות לכוח העבודה האמריקני להפיק תועלת מתוכניות חדשות לטכנולוגיה ובניית מיומנויות שישפרו את התחרותיות של המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים