הרבעון של אורקל: עלייה בהכנסות הענן, ירידה ברווח

מכירות הרישיונות לענן של אורקל גדלו ברבעון האחרון ב-18%, בעוד שההכנסות הכלליות עלו ב-5% בלבד ● עלייה גדולה יותר בהוצאות הביאה לירידה של 21% ברווח הנקי

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל.

אורקל סיימה את הרבעון האחרון של שנתה הכספית 2022, ואת השנה כולה, עם תוצאות מעורבות: עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי, עקב גידול ניכר יותר בהוצאות. בלט במיוחד תחום הענן, שרשם גידול דו ספרתי ברבעון.

לפי הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה אמש (ב'), ההכנסות הרבעוניות שלה גדלו ב-5% לכמעט 42.5 מיליארד דולר, כולל גידול של 18% בהכנסות ממתן רישיונות לענן שלה. אולם, ההוצאות עלו ב-10% ל-7.3 מיליארד, וכתוצאה מכך הרווח הנקי פחת ב-21% ל-3.2 מיליארד.

הפער בין העליות בהכנסות ובהוצאות היה גדול יותר בשנה הכספית כולה: אלה גדלו בפחות מ-5% ל-42.4 מיליארד דולר וב-25% ל-31.5 מיליארד, בהתאמה. כתוצאה מכך, הרווח התפעולי השנתי צנח ב-28% ל-10.9 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-51% ל-6.7 מיליארד.

מבט נוסף על תוצאות הרבעון מראה כי לעומת הירידה הגדולה בשנה כולה, הרווח התפעולי של החברה קטן במהלכו ב-1% בלבד ועמד על 4.5 מיליארד דולר. ההוצאות התפעוליות רשמו עלייה של 6.2% ל-4.9 מיליארד. בסעיפים הגולמיים, ההוצאות גדלו ב-12.9% ל-2.4 מיליארד דולר, הרווח עלה ב-3.7% ל-9.4 מיליארד והרווח השולי עמד על 79.8%.

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "הצלחנו לשפר את ההכנסות בעיקר עקב אפליקציות הענן שלנו, פיוז'ן ונטסוויט. חווינו גם גידול בביקוש לתשתיות הענן של החברה, שהגדיל את הכנסותינו בסעיף זה ב-39%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים