"המסע הדיגיטלי בצה"ל מייצר יכולות שנראות כלקוחות מספרי מדע בידיוני"

כך אומר אל"מ (מיל) אסף נבות, לשעבר בכיר באגף התקשוב, שינחה בוועידת הפיסגה IT4IDF פאנל בנושא טרנספורמציה דיגיטלית בצה"ל

אסף נבות, לשעבר בכיר באגף התקשוב בצה"ל וכיום ראש מו"פ, חטיבה ביטחונית בחברת COMMIT

"המסע הדיגיטלי של צה"ל משפיע על הלוחמים בקצה הטקטי והמבצעי, ומאפשר ללוחמים יכולות ואמצעים שנראים כלקוחים מספרי מדע בדיוני" – כך אומר אל"מ (מיל') אסף נבות, לשעבר בכיר באגף התקשוב בצה"ל וכיום ראש מו"פ, חטיבה ביטחונית בחברת COMMIT. נבות ינחה בכנס IT4IDF את הפאנל "טרנספורמציה דיגיטלית, מהלוחם בקצה הטקטי ועד לליבות הדיגיטל הצהליות".

לדברי נבות, "הדיגיטל הינו אחד מן המאפשרים המשמעותיים ביותר לשילוביות וללחימה רב-זרועית צה"לית". בנוסף, הוא מציין, כי "הדיגיטל מהווה אחד המשפיעים המרכזיים על האופן שבו התעשיות הביטחוניות הישראליות מפתחות יכולות לוחמה עבור צה"ל וצבאות מתקדמים אחרים בעולם".

בפאנל שיוביל נבות ישתתפו ד"ר מיכל אילוז, סגנית לפרויקטים ותפעול חטיבת יבשה וים – רפאל; פרופ׳ ישע סיון, מנכ״ל דיגיטל ראש; תת אלוף (מיל׳) זיו אבטליון, לשעבר ראש מינהל הטרנספורמציה הדיגיטלית וראש החטיבה הטכנולוגית של היבשה; אל״מ אורן מצליח, רמ״ח לוחמת יבשה דיגיטלית בזרוע היבשה ;אל״מ (מיל׳) אבי עוליאל, ראש חטיבת התקשוב באלתא, תע״א.

משתתפי הפאנל ידונו וישיבו על שאלות בנושאים הבאים: כיצד המסע הדיגיטלי משפיע על היכולות והאמצעים שמגיעים ללוחמים בקצה הטקטי; כיצד מביאים מידע רלוונטי ומוגן מהליבות הצה"ליות בזמן אמת לשדה הקרב; האם קיימת יד מכוונת לדיגיטל בצה"ל, או שמדובר בהשפעה על איי דיגיטל בודדים בארגון?

כמו כן ידונו המשתתפים בנושא כיצד הדיגיטל בצה"ל משפיע על הפתרונות שהתעשיות הביטחוניות מפתחות עבור צה"ל ועבור צבאות מתקדמים.

אל"מ (מיל') נבות השתחרר מצה"ל ב-2020 לאחר 25 שנות שירות, ומאז הוא מבצע מגוון תפקידים בחברות היי-טק. במסגרת שירותו הצבאי עסק רבות במו"פ ובניהול פרויקטים טכנולוגיים מולטי-דיסציפלינריים בעולמות התקשורת, החומרה, התוכנה וההגנה בסייבר. טרם שחרורו פיקד נבות על אחת המחלקות הטכנולוגיות באגף התקשוב ושימש כראש מחלקת לוחמה מבוססת בחט"ל, ולפני כן כראש החלק הטכני של פרויקט צי"ד, וכן היה שותף בהקמת מחלקת מערכות המידע של אט"ל ואף עמד בראש מחלקה זו.

כנס IT4IDF יעסוק באתגרים של גורמי התקשוב במערכת הביטחון באוויר בים וביבשה הן בתחום המערכות המבצעיות והן בתחום המערכות התומכות לחימה.

את הכנס יפתח ראש אגף התקשוב בצה"ל, אלוף ערן יניב, ובכירים נוספים בתקשוב של צה"ל, המשרתים כיום ובמילואים. נוסף על פאנל טרנספורמציה דיגיטלית ייערכו פאנלים נוספים בנושאים הבאים: פריצת דרך טכנולוגית לקידום היעדים הארגוניים     אתגרי הרכש הצה"ליים; ותרגול מערכי התקשורת והסייבר הלאומי. לצד הכנס תתקיים תצוגה מרהיבה של החברות הספקיות העובדות עם מערכת הביטחון, ומנהלי חברות אלו גם ישתתפו כמרצים בכנס.

מנחה הכנס ויו"ר ועדת התכנים הוא סא"ל (מיל') אודי קאוף, מנהל מגזר ביטחון באמת טכנולוגיות וחבר בוועד המנהל בעמותת התקשוב.

ההרשמה לכנס בעיצומה, מספר המקומות מוגבל. הכנס מתקיים על פי הנחיות משרד הבריאות, שיהיו נכונות ליום הכנס.

 

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חוג הפרופסורים

    לי זה נשמע בדיוק כמו מערכת הבטחון בספטמבר 1973. חאלאס עם ההייפ סביב 8200, 81, רפא"ל ומלכיאל. בסוף נגלה שאין כלום והכל בלוף.

  2. אזרח

    בזמני בצהל, היה ברןר לכולם כי כשמישהו מדבר הרבה מדי - המשמעות שאין לו כלום מלבד דיבורים.

  3. אורח

    מעניין. אבל עם כל הכבוד לדיגיטציה, האם צה"ל בטוח שלצד השני, בזמן לחימה, יש יכולת לשבש את הקישוריות? ומה יקרה אם אכן אוייב כל שהוא כן יצליח לשבש אפילו למס' דקות קריטיות. האם מכינים את היחידות לעבוד עצמאית ובמנותק משאר היחידות הפועלות בזמן אמת? למרות הביטחון הרב יש טעם ליצור מצבים ולהתכוננן אליהם.

אירועים קרובים