ממערך הסייבר לחברה בתחום: יגאל אונא מונה כבכיר ברסקאנה

אונא, שכיהן כראש מערך הסייבר הלאומי, מונה כחבר בוועדה המייעצת של רסקאנה, שמציעה מערכת SaaS למיגור וניהול סיכוני סייבר

יגאל אונא, חבר בוועדה המייעצת של רסקאנה.

יותר מחצי שנה אחרי שסיים את תפקידו כראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא מונה לתפקיד בכיר בסטארט-אפ בתחום: הוא ישמש כחבר בוועדה המייעצת של רסקאנה (Rescana).

רסקאנה הוקמה על ידי ארבעה שותפים: גיא חלפון, קובי לכנר, יובל חלפון וירון פוקסברומר. זוהי חברת סייבר שמספקת מערכת תוכנה כשירות (SaaS) שמסייעת בניהול ומיגור סיכוני סייבר בשרשרת האספקה. החברה הצטרפה ל-FinSec Innovation Lab – מעבדת החדשנות של מסטרקארד ו-Enel X, שמאפשרת לסטארט-אפים לבצע בדיקת היתכנות עסקית (POC), ונותנת להם מעטפת טכנולוגית ועסקית. המעבדה הוקמה לאחר זכייה במכרז של מערך הסייבר הלאומי, רשות החדשנות ומשרד האוצר.

אונא הוא בעל תואר ראשון בניהול והיסטוריה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. הוא החל את דרכו המקצועית ביחידה 8200 כקצין. החל משנת 1995 הוא מילא שורה של תפקידי פיקוד וניהול בשירות הביטחון הכללי בתחומי לוחמת מודיעין ומידע, לרבות ראש מערך סייבר-סיגינט. בתוך כך, אונא הקים בשב"כ את חטיבת הסייבר ואת יחידת לוחמת סייבר. לאחר 22 שנים בשב"כ, הוא מונה לראש היחידה לטכנולוגיות סייבר במטה הסייבר הלאומי, ולאחר מכן לראש מערך הסייבר, שמהווה חלק ממשרד ראש הממשלה. מי שמינה אותו לתפקיד הוא ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ולאחר שכהונתו הוארכה פעמיים, הוא ביקש מנפתלי בנט, כשזה עמד בראשות הממשלה, שלא לעשות זאת בפעם השלישית. תא"ל (מיל') גבי פורטנוי מונה במקומו לראש מערך הסייבר הלאומי.

"אני שמח להיות חלק מהצוות של רסקאנה – מהחברות הצומחות, המבטיחות והבולטות בתעשיית הסייבר הישראלי", אמר אונא.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישקה

    הוא ביקש מנפתלי בנט, כשזה עמד בראשות הממשלה, שלא לעשות זאת בפעם השלישית????

אירועים קרובים