זום: גידול חד-ספרתי בהכנסות – אך ירידה חדה ברווח התפעולי והנקי

החברה שמאחורי פלטפורמת שיחות הווידיאו פרסמה את התוצאות העסקיות שלה לרבעון השני של שנת 2022 עם גידול של 7.63% בהכנסות, ל-1.1 מיליארד דולר, וקיטון של 85.57% ברווח הנקי הכללי ל-45.75 מיליון ד'

אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום.

חברת זום (Zoom) פרסמה את התוצאות העסקיות שלה למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2022. הדיווח מעיד על גידול חד-ספרתי בהכנסות בשתי התקופות, אך ירידה חדה ברווח התפעולי והנקי, גם זאת בשתי התקופות, בגלל עלייה חדה ודו-ספרתית בהוצאות הכלליות בפרק הזמן הנתון.

במהלך המחצית הראשונה של השנה, ההוצאות הכלליות גדלו ב-33.31%, ל-1.94 מיליארד דולר – עלייה של 452.37 מיליון דולר. ההכנסות גדלו פחות, ב-195.53 מיליון, ל-2.17 מיליארד ד' – עלייה של 9.9%. הרווח התפעולי והרווח הנקי, כאמור, קטנו – התפעולי ב-38.37%, ל-308.81 מיליון, ואילו הרווח הנקי הכללי ירד ב-70.73%, ל-159.41 מיליון דולר.

הרווח הנקי צנח ביותר מ-85 אחוזים 

במהלך הרבעון השני, ההוצאות הכלליות גדלו ב-36.88%, ל-977.72 מיליון – עלייה של 268.82 מיליון דולר. ההכנסות גדלו פחות, ב-7.79 מיליון ד', ל-1.1 מיליארד – עלייה של 7.63%.

במהלך הרבעון, ההוצאות הגולמיות גדלו ב-4.73%, ל-273.61. הרווח הגולמי עלה ב-8.63%, ל-825.85 מיליון – רווח גולמי שולי של 75.4%, לעומת 74.42% ברבעון המקביל אשתקד.

בשלושת חודשי הרבעון השני, ההוצאות התפעוליות גדלו ב-51.21%, ל-704.1 מיליון ד' ואילו הרווח התפעולי הצטמק ב-58.68%, ל-121.74 מיליון דולר.

הוצאות המימון נטו גדלו ב-7.05%, ל-31.34 מיליון. חבות המס גדלה בפי 5.6, ל-44.65 מיליון ד', לעומת 6.8 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי הכללי פחת ב-85.57%, ל-45.75 מיליון, לעומת 317.084 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי שמיוחס לבעלי מניות החברה פחת גם הוא, ב-85.57%, ל-45.746 מיליון לעומת 317.084 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה מדולל פחת ב-85.58%, ל-0.15 דולר.

"ברבעון השני, המשכנו לצבור כוח כפלטפורמה המועדפת עבור ארגונים המעוניינים לספק פתרונות גמישים ופרודוקטיביים לשיתוף פעולה ומעורבות לקוחות", אמר מייסד ומנכ"ל זום, אריק יואן. "עסקים נמשכים לפלטפורמת זום בגלל החדשנות והארכיטקטורה המודרנית שלנו. באחרונה השקנו את Zoom Contact Center ומוצרי Zoom IQ for Sales, שראו כבר כמה ניצחונות מוקדמים נהדרים, בעוד ש-Zoom Phone השיג למספר שיא של רישיונות שנמכרו ברבעון, ולכמעט 4 מיליון מנויים – עלייה של יותר מ-100% משנה לשנה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים