תערוכת IFA ברלין: לנובו הציגה את המחשב המתקפל החדש שלה

יצרנית המחשב המתקפל הראשון בעולם הכריזה על הדור הבא של ה-ThinkPad X1 Fold, המציע גמישות, עוצמה וניידות - עם עיצוב דק יותר המקל על השימוש בו כמחשב עיקרי

01/09/2022 14:00
ThinkPad X1 Fold next-gen של לנובו.

לנובו הכריזה היום (ה') בתערוכת IFA בברלין, שבה אני מבלה כעת, על הדור הבא של ThinkPad X1 Fold, שמגדיר מחדש את קטגוריית הנייד המתקפל, שאותה יצרה החברה ב-2020.

ה-ThinkPad X1 Fold החדש תוכנן להציע ביצועים מלאים של נייד עם שטח מסך גדול יותר, תוך שהוא שומר על האולטרה-ניידות שהציע המחשב המקורי ופורץ הדרך.

כנייד העסקי עם מסך 16 אינץ', שהוא לפי החברה הקל ביותר בשוק, ה-ThinkPad X1 Fold next-gen מציע גמישות, עוצמה וניידות – עם עיצוב דק יותר המקל על השימוש בו כמחשב עיקרי.

לא קל לשפר מחשב אישי שמגדיר קטגוריה, אבל זה בדיוק מה שלנובו הצליחה לעשות, כך לפי ההתרשמות. החברה הרחיבה כי עקב שילוב של משוב מלקוחות ותובנות של משתמשי קצה, העיצוב החדשני מציע תצוגת OLED מתקפלת בגודל 16 אינץ', שגדולה ב-22% לעומת הדגם הראשוני, שלדה דקה יותר ב-25%, ומסגרת דקה יותר. אלו משתלבים יחד כדי ליצור מראה אלגנטי עם מסגרת האלומיניום וכיסוי גב המיוצר מבד ארוג ממוחזר ב-100%.

הייצר משטח גדול במצב פריסה מלא. ThinkPad X1 Fold של לנובו.

הייצר משטח גדול במצב פריסה מלא. ThinkPad X1 Fold של לנובו. צילום: יח"צ

 

חוויה מתקפלת מהדור הבא

עם עוצמת VPro של אינטל, עיצוב בתקן Evo של אינטל, מעבד עד Core i7 מהדור ה-12 של אינטל ושבב גרפי Iris Xe גם הוא מבית ענקית הטכנולוגיה, ה-ThinkPad X1 Fold next-gen אמור לספק ביצועים עילאיים בתצורה מתקפלת. כשמוסיפים לתמונה אחסון SSD בנפח של 1 טרה-בייט ואפשרויות זיכרון RAM של עד 32 גיגה-בייט מסוג LPDDR5, התוצאה הצפויה היא ש-Windows 11, בגרסת Home או Pro, תרוץ היטב ולא משנה מה מצב השימוש שתבחרו לעבוד בו.

אחד הדברים החשובים במחשב הוא חוויית ההקלדה. הדור הבא של ThinkPad X1 Fold מציע מקלדת ThinkPad בגודל מלא, עם תאורה אחורית ועם TrackPoint ומשטח שליטה גדול, שפועלת כשהיא מחוברת או מנותקת מהמחשב בהתאם למצב העבודה. המקלדת יכולה להתחבר בצורה מגנטית לחצי התחתון של התצוגה בתצורת מחשב נייד קלאסי, כשהיא מספקת חוויית ביצועים מלאה על מסך 12 אינץ'.

למי שרוצים וצריכים שטח מסך גדול יותר, ה-ThinkPad X1 Fold החדש מספק תצוגה גמישה המתאימה את עצמה לשימוש. פאנל ה-OLED המתקפל בגודל 16.3 אינץ', עם יחס גוף מסך של 4:3, בהירות של עד 600 ניט ותמיכה ב-HDR וב-Dolby Vision, מציע שטח מירבי באריזה קלת משקל, שמאפשר עבודה לאורך או לרוחב, או במצב מקופל. את הגדרות המסך ניתן לבצע גם באמצעות עט אלקטרוני, המתחבר בחיבור מגנטי ופועל תוך שימוש בפרוטוקול Wacom.

לא מעט משתמשים מחפשים היום עיצובים שמביאים לידי ביטוי את האישיות שלהם ומייצרים חיבור רגשי יותר לטכנולוגיה. תכנון של מחשב מתקפל עם מסגרת צרה יותר, תצוגה גדולה יותר שהיא גם דקה יותר, וכל זאת מבלי להתפשר על עמידות, הוא בהחלט תוצר של אתגרים הנדסיים מורכבים.

ה-ThinkPad X1 Fold החדש מציג מסגרת צרה בגודל של לא יותר מ-10 מ"מ, ועם עובי של 8.6 מ"מ בלבד כשהוא פתוח לרווחה, ועובי מדהים של 17.4 מ"מ בלבד כשהוא מקופל. כמו כל הניידים ממשפחת ThinkPad, ה-ThinkPad X1 Fold עבר את הבדיקות המחמירות ביותר של לנובו והוא עומד גם בתקן MIL-STD-810H כדי לספק עמידות ואמינות מקסימלית. גם כיסוי הגב שמיוצר מבד ממוחזר ב-100% עבר בדיקות עמידות.

תכנון בתוך מחשבה על העתיד

נוח בהרבה לשימוש בעבודה. Lenovo ThinkPad X1 Fold.

נוח בהרבה לשימוש בעבודה. Lenovo ThinkPad X1 Fold. צילום: יח"צ

על פי הדיווחים, המעצבים והמהנדסים של לנובו עבדו ללא לאות על הדור הבא של ה-ThinkPad X1 Fold והתוצאה היא מחשב ששוב משנה את קטגוריית המתקפלים.

התצוגה הגדולה יותר דרשה עיצוב מחדש לציר וגם לפאנל וכך נברא מחשב דק יותר, עם ציר מערכת בצורת פעמון, המאפשר לקפל את פאנל ה-OLED, כך שיהיה שטוח לחלוטין כשהוא פתוח וסגור עד הסוף.

למעלה ממאתיים חלקים נעים באופן סינכרוני בתוך הציר המעוצב כדי להבטיח תצוגה עקבית ועמידות. לצד זה, פותח גם ממשק תצוגה חדש, שמקפל את האזור הלא פעיל, משפר את העמידות ומאפשר שימוש במסגרת דקה יותר. גם מסגרת התריס ההיברידית עברה תכנון מחדש, והיא היום דקה יותר ומאפשרת יותר מקום לאנטנות. מהנדסי לנובו פיתחו גם מערך של דפי גרפיט מתקפלים, כדי לפזר את החום בכל חלקי המחשב וכך לעזור להשיג עיצוב חזק שאינו דורש שימוש במאוורר.

"יצירת מופת הנדסית רב-תכליתית"

"יצירת המחשב המתקפל הראשון בעולם הייתה אתגר טכנולוגי גדול. השיפור שלו הוא הישג אמיתי. אנחנו רוצים שהדור הבא של ThinkPad X1 Fold יהיה אמת המידה לפרודוקטיביות, יצירתיות והנאה ברמת הפרמיום", אמר ג'רי פרדייז, סגן נשיא מרכז המוצרים המסחריים, קבוצת המכשירים החכמים, לנובו. "היסודות החזקים שלנו בעיצוב, הנדסה ושותפויות יוצאות דופן עם אינטל, מיקרוסופט ואינספור חברות אחרות עזרו לנו לבנות יצירת מופת הנדסית רב-תכליתית. ThinkPad X1 Fold החדש מגדיר מחדש את הקטגוריה שיצרנו".

סטפני האלפורד, סגנית נשיא קבוצת מחשוב הלקוחות של אינטל ומנכ"לית פלטפורמת הלקוחות העסקיים של החברה אמרה כי "אינטל מתגאה בכך שהיא מספקת ערך מובנה ללקוחות עסקיים עם השותפות החדשנית שלנו עם לנובו. שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם לנובו בדור הבא של ThinkPad X1 Fold, מחשב המסך המתקפל הראשון עם אבטחה מבוססת חומרה מפלטפורמת vPro של אינטל, בולט בכל היבט, וממדרגה ראשונה. עסקים זקוקים לאבטחה, לניהול מרחוק ולמצבי היצירתיות השיתופיים ומרובי האפשרויות שהפתרון החדש הזה מספק".

"החדשנות שלנובו ממשיכה להניע עם מחשבים מתקפלים מספקת חוויות מדהימות ללקוחות Windows 11", אמר פול דונובן, סגן נשיא מיקרוסופט לשותפות עם לנובו.

לסיכום אפשר לומר כי הדור הבא של ThinkPad X1 Fold מעצב מחדש את עתיד השימוש במחשבים, בכך שהוא מספק חוויית מסך וחוויית צפייה של מחשב נייד בגודל 16 אינץ' בחצי מטביעת הרגל של מחשבים בתצורת צדפה. הוא מתקפל באופן קומפקטי ובנוחות לגודל של מחשב נייד עם מסך שקטן מ-13 אינץ', ומאפשר נשיאה ואחסון קל משקל.

עיצוב חדשני ועתידני שכזה עתיד לספק למשתמשים את אחת מחוויות המחשוב המשכנעות ביותר, פרודוקטיביות, עבודה בשיתוף, צריכת תוכן, קריאה, כתיבה, עריכה ועוד המתבצעים כולם על פני שורה ארוכה של מצבים משתנים המנוהלים בידי ממשק מחליף מצבים אינטואיטיבי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים