סין טוענת: ארצות הברית ביצעה מתקפת סייבר נגדנו

פרשת הריגול בסייבר באוניברסיטת נורת'ווסטרן פוליטכניק מעלה את מפלס הלחץ ביחסי ארצות הברית-סין

עוד מהלומה במלחמת הסייבר האמריקנית-סינית.

על רקע המתיחות המחמירה בין ארצות הברית לסין, המשטרה הסינית מאשימה את וושינגטון בריגול בסייבר. זאת, בעקבות פריצה למחשבי אוניברסיטת נורת'ווסטרן פוליטכניק בסין, שלטענת השלטונות בייג'ינג בוצעה על ידי האמריקנים.

בעבר פורסם כי ארצות הברית חושדת שהאוניברסיטה האמורה, הממוקמת בעיר שיאן שבמערב סין, משמשת גם כמרכז מו"פ צבאי עבור המדינה. לדברי מומחי אבטחה אמריקנים, גורמים בצבא סין עוזרים לאוניברסיטה בפיתוח ציוד צבאי, כולל רחפנים ומל"טים אוויריים, רחפנים תת מימיים וטכנולוגיית טילים.

הסינים לא מגלים מהם הנזקים שנגרמו

דבר הפריצה פורסם בחודש יוני השנה, לאחר שהאוניברסיטה עבדה עם ספקית האבטחה Qihoo 360 Technology. זו ייחסה את המתקפה ל-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית.

ספציפית, סין האשימה את סוכנות הביון האמריקנית ב-"ניסיונות חיטוט" במערכת ניהול הרשת של האוניברסיטה ובניסיון לחדור, בין השאר, לטכנולוגיות ליבה שלה. על פי הטענה, הסוכנות הפעילה לכל הפחות 41 כלי תקיפה ברשת.

המשטרה הסינית טענה כי ההאקרים מהמעצמה המתחרה התמקדו במתקפה שלהם על מחשבי האוניברסיטה בניצול פגיעויות יום אפס, או פגיעויות שלא דווחו בעבר. לפי הדיווחים, הפריצות בוצעו משרתים הממוקמים ב-17 מדינות, ביניהן יפן, דרום קוריאה, שבדיה, פולין, אוקראינה וקולומביה.

מומחים התייחסו להודעת המשטרה הסינית והדגישו את העובדה שהמשטרה לא חשפה, עדיין, את מהות הנזקים שנגרמו כתוצאה מהמתקפות ה-"זדוניות" של NSA, לכאורה.

וושינגטון האשימה בעבר את בייג'ינג בניצול לרעה של כוחה כדי לגנוב סודות מסחריים – מה שהוביל להגשת כתבי אישום בארצות הברית נגד אנשי צבא סינים. ככלל, לאורך השנים האשימו שתי הממשלות זו את זו בפעולות סייבר שונות, לרבות בביצוע פרקטיקות לא חוקיות בתחום הסייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים