ג'ונקו דייברסיטי גייסה 25 מיליון ד' – להגדלת הגיוון האנושי בארגונים
הסטארט-אפ - שפיתח פלטפורמה טכנולוגית המסייעת למעסיקים לגוון את כח האדם בארגון שלהם - השלים את הגיוס בסבב B בהובלת אינסייט פרטנרס ● סך ההשקעה בחברה עד כה עומד על 38 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ הישראלית ג'ונקו דייברסיטי (Joonko Diversity), שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית המסייעת למעסיקים לגוון את כח האדם בארגון, השלימה סבב גיוס B בהיקף 25 מיליון דולר בהובלת אינסייט פרטנרס (Insight Partners) ובהשתתפות טארגט גלובל (Target Global) והמשקיעים הקיימים, Kapor Capital ו-Vertex Ventures. לסבב הצטרפה סדרת משקיעים מובילים ובעלי השפעה בתחום הגיוון וההכללה (DE&I) בארה"ב. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה ל-38 מיליון דולר.
גיוסים מקבוצות מיעוט
ג'ונקו הוקמה בשנת 2016 על ידי עילית רז ופיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית, שמאפשרת למעסיקים גישה למאגר מועמדים ומועמדות המשתייכים לקבוצות מיעוט. האלגוריתם הייחודי מזהה את הנתונים הדמוגרפיים של כל מועמד למשרה, ומתאים בין קורות החיים שלהם לתיאור המשרה. האוטומציה מאפשרת לחברות לגייס מתוך מאגר נרחב שכולל מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות, שעברו סינון ראשוני והינם מתאימים מבחינת כישורים. המערכת מסייעת לחברות רבות, שקבעו לעצמן כמטרה להרחיב את הגיוון האנושי בארגון, אך לא מצליחות לעשות זאת בצורה אפקטיבית באמצעות כלי הגיוס המקובלים.ֿֿ
המאגר של ג'ונקו כולל כיום 130 אלף מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות בשוק העבודה. שני אתגרים משמעותיים שחברות נתקלות בהם כיום הם קידום מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות לעמדות של ניהול ביניים וגיוס של כח אדם לא מיוצג למשרות טכנולוגיות באופיין.
ואכן, 64% מהמועמדים במאגר של ג'ונקו מיועדים לתפקידי ניהול בינוניים או בכירים ו-53% מהם הם בעלי רקע טכנולוגי, ולקוחות החברה נעזרים בפלטפורמה לאיוש המשרות המרכזיות בליבת פעילותן. המודל הייחודי של החברה מבוסס על מנוי קבוע, בניגוד לפלטפורמות אחרות שגובות על בסיס גיוס של מועמדים, המאפשר לחברות ליהנות מגישה בלתי מוגבלת למאגר מועמדים.
בשנתיים האחרונות, החברה רשמה צמיחה של 500% למכירות בהיקף של מיליוני דולרים. לחברה 150 לקוחות, ביניהן אמריקן אקספרס, פייפאל, אדידס וקרוקס, וזאת לצד חברות בינוניות וקטנות רבות ברחבי ארה"ב, הפועלות במגוון רחב של תחומים.
לשנות את ההרכב האנושי של חברות בכל מקום בעולם
חברות שהתחילו לעבוד עם הפלטפורמה של ג'ונקו רשמו עלייה ממוצעת של 25% במספר המועמדים מאוכלוסיות בתת-ייצוג ושכרו אחד מתוך שישה מועמדים שבחנו.
החברה מעסיקה כיום 45 עובדים, רובם בישראל והשאר בארה"ב. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס 25 עובדים נוספים עד סוף שנה זו, לשם הרחבת מרכז הפיתוח בישראל והגדלת כח האדם במשרדיה בניו יורק.
"חברות רבות מסתמכות על פניות מועמדים לצורך איוש תפקידים פתוחים, או למשל שיטת חבר מביא חבר" אמרה עילית רז, מייסדת ומנכ"לית ג'ונקו. "הניסיון מוכיח שהסתמכות על שיטות אלו עלול להוביל לכוח עבודה הומוגני. כאישה מנהלת ויזמית בהיי-טק, אני רואה בכך חסם משמעותי להעסקת עובדים מוכשרים מקרב אוכלוסיות בייצוג חסר. ג'ונקו שמה את הזרקור בדיוק על המועמדים האלו, שנוטים להתעלם מהם או לא לראות אותם כלל. המאגר שלנו כולל מועמדים שהגיעו לשלבים האחרונים בחברות מובילות, אך לא קיבלו את התפקיד. השילוב של מאגר כשרונות ברמה עולמית, יחד עם האלגוריתם של מיון והתאמה המבוסס בינה מלאכותית הופך את המערכת שלנו לכלי גיוס משלים, שהוא חובה לכל ארגון. סבב ההשקעה יאפשר לנו להתרחב ולשנות את ההרכב האנושי של חברות בכל מקום בעולם".
ליעד אגמון, שותף ומנהל בקרן אינסייט: "הגדלת הגיוון של העובדים הוא אחד היעדים המרכזיים של כל חברות הפורטפוליו שלנו. הרחבת הייצוג של כל האוכלוסיות בחברות היי-טק מביא לתרבות ארגונית טובה יותר ומתבטא גם בתוצאות העסקיות. ל-ג'ונקו יש את הצוות, המוצר והחזון לעזור לעסקים לממש את היעד הזה באופן מהיר ואיכותי, וזו הסיבה שאנחנו נרגשים להשקיע בחברה מוערכת זו".
תגובות
(0)