"פייסבוק לא ערוכה לבחירות – ולא מנטרת פרופילים מזויפים"

כך קובע איגוד האינטרנט הישראלי במכתב שנשלח לראשי החברה האם, מטא, בארץ ובחו"ל, ומבוסס על מעקב שביצע ● לדבריהם, "מדובר בסכנה לפגיעה בטוהר הבחירות" ● לא התקבלה תגובת החברה

האשמה חריפה של איגוד האינטרנט הישראלי את מטא - על רקע הבחירות המתקרבות.

מטא לא מנטרת ולא מסירה פרופילים מזויפים בשפה העברית מפייסבוק, ובכך היא מסכנת את טוהר הבחירות בישראל. כמו כן, החברה לא ערוכה כהלכה לבחירות, והיא עלולה לפגוע בבוחרים רבים. את הדברים הללו קובע איגוד האינטרנט הישראלי במכתב חריף שנשלח הבוקר (ג') למנכ"לית מטא בישראל, עדי סופר תאני, ולראשי החברה בארצות הברית ובאירופה. את המכתב שלחו ראשי האיגוד – הנשיאה, ד"ר שרון בר-זיו, והמנכ"ל, עו"ד יורם הכהן.

באיגוד אומרים שמטרת המכתב היא להתריע על כך שלפי בדיקות שהוא ערך יחד עם פייק ריפורטר, יש בפייסבוק כמות רבה מאוד של פרופילים מזויפים, שמהווים סכנה לפגיעה בטוהר הבחירות ובאינטרס הציבורי של הבוחרים, לאור הסיכון של הפצת פייק ניוז על ידי גורמים אנונימיים בעלי אינטרס. כותבי המכתב מציינים כי פעילות של פרופילים מזויפים אסורה על פי כללי הקהילה שמטא קבעה בעצמה, ובמדינות שונות ננקטים נגדם צעדים. אולם, לדבריהם, אין כלים מתאימים לניטור התופעה בשפה העברית. באיגוד טוענים שהחשבונות המזויפים ניתנים לזיהוי בקלות, אבל מטא לא עושה מספיק כדי לעצור אותם.

"גם מנגנוני הדיווח, שמאפשרים למשתמשים לדווח על חשבונות ודפים בעייתיים, לא מספקים מענה הולם לתופעות של פוגענות והתערבות עוינת בשיח הציבורי בישראל. זה הופך חשוב ודחוף במיוחד בימים אלה, לקראת הבחירות", נכתב.

"מטא צריכה לפעול ולהיערך לבחירות בהקדם האפשרי"

על רקע זה, איגוד האינטרנט הישראלי קורא לראשי מטא לפעול ולהיערך בהקדם האפשרי לקראת מערכת הבחירות בישראל, כפי שעשתה החברה במקומות אחרים, ולחלוק עם הרשויות ועם החברה האזרחית את האמצעים הייעודיים שבכוונתה לנקוט כדי להגן על האינטרס הציבורי, על טוהר הבחירות ועל שלום המשתמשים ברשתות החברתיות שלה בתקופה רגישה זו.

"אנחנו קוראים לכם לפתוח בדיאלוג מיידי עם רשויות המדינה וגופי החברה האזרחית הרלוונטיים, על מנת לגבש מענה אפקטיבי ומיידי, שיבטיח שהמשתמשים בישראל יזכו למרחב מקוון בטוח", כתבו ראשי האיגוד לראשי מטא.

תגובת מטא לא התקבלה, נכון לפרסום ידיעה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים