ארה"ב: אורקל תשלם 23 מיליון ד' בגלל הפרות חוק שקשור בשחיתות

לפי ה-SEC, החברות הבנות של אורקל בהודו, טורקיה ואיחוד האמירויות שילמו שוחד לבכירים במדינות אלה ומימנו את הגעתם לכנסים טכנולוגיים ● אורקל הסכימה לשלם, על אף שלא אישרה או הכחישה את ביצוע העבירות

נקנסה. אורקל.

אורקל הגיעה להסדר עם הרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC) שבמסגרתו היא תשלם סכום של יותר מ-23 מיליון דולר, לאחר שהפרה פעמיים את החוק הנוגע למעשי שחיתות מחוץ לארצות הברית – כך הודיעה הרשות אתמול (ג').

על פי ה-SEC, הפרות החוק נעשו בין 2016 ל-2019 – שנים שבהן הקימו החברות הבנות של אורקל בהודו, טורקיה ואיחוד האמירויות הערביות קרנות מיוחדות, שהכסף שהצטבר בהן שימש אותן לתשלום שוחד לבכירים באותן מדינות, כמו גם למימון הגעתם לכנסים טכנולוגיים (במקרה של החברות הבנות בטורקיה ובאיחוד האמירויות).

יש לציין שאורקל לא הודתה במסגרת ההסכם בהאשמות של הרשות, אך גם לא התכחשה להן. אולם, בהודעת ה-SEC נכתב כי החברה "הסכימה להפסיק ולהימנע מביצוע הפרות של החוק, שאוסרות שוחד, כמו גם (שינויים ב)ספרים, הקלטות ובקרה חשבונאית פנימית".

אורקל הגיבה ל-Fox Business וציינה כי מעשים כמו אלה שמתוארים באישומים "מנוגדים למדיניות ולערכים שלנו", וכי החברה נוקטת ב-"פעולות המתאימות" אם היא מגלה שהם נעשים.

זו לא הפעם הראשונה שבה אורקל משלמת קנס בגין הפרה של החוק הזה: בהודעת ה-SEC צוין שלפני כעשור החברה שילמה שני מיליון דולר להסדרת פרשה שבה החברה הבת ההודית שלה הקצתה כספים לתשלום כספים לספקים מזויפים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים