גוגל מציגה: חיפוש טבעי ואינטואיטיבי תוך שילוב של מילים, קול ותמונה

גוגל הציגה באירוע Search On שורה של פיתוחים, שמייצרים חוויות חיפוש בדרכים רב-ממדיות שמדמות את האופן שבו אנחנו חושבים, תוך שילוב של מילים, קול ותמונה

הנגשת המידע כך שיהיה נוח לשימוש וצריכה, זה מה שבסופו של דבר עמד במרכז של כנס  Search On 22 של גוגל שנערך השבוע. הכנס, שכפי ששמו מרמז היטב, עוסק בעיקר בתחום החיפוש, ובכנס הנוכחי הראתה גוגל כיצד היא ממשיכה לעשות את הדרך אל עבר חיפוש שיהיה קרוב ככל האפשר לעקוב אחרי הדרך שבה אנחנו חושבים ועושים דברים באופן טבעי – על יד שילוב של טקסטים, דיבור, תמונות וגם צלילים.

השילוב הזה של טקסטים עם תמונות בחיפוש הוצג כבר מוקדם יותר השנה ככלי בשם "חיפוש משולב", שבו גוגל משתמשת בטקסט וגם בזיהוי תמונה כדי לספק תשובות מדויקות ומקיפות יותר לשאילתות של משתמשים. בהתחלה הפרויקט נפתח לבדיקת בטא של משתמשים בארצות הברית בלבד, אבל בכנס הנוכחי הודיעה גוגל כי תאפשר אותו בחודשים הקרובים ביותר מ-70 שפות נוספות, ועברית תהיה אחת מהן.

בקרוב בגוגל: למצוא חולצה באמצעות תמונה.

בקרוב בגוגל: למצוא חולצה באמצעות תמונה. צילום: גוגל

מדובר במעין שילוב של מנוע החיפוש המצולם Lens אל תוך החיפוש ה"רגיל" של גוגל. המשתמשים יוכלו לצלם תמונה, או להשתמש באחת קיימת, או אפילו ללכוד תמונות מסך, ואז להוסיף טקסט כדי לספק למנוע החיפוש עוד נתיב למציאת תשובה. לפי גוגל, מדובר בחיקוי של פעולה טבעית, שבה מצביעים על משהו ושואלים לגביו שאלה, למשל, חולצה בחנות שלגביה שואלים מה המחיר, או מאיזה בד היא מיוצרת.

גוגל הודיעה בנוסף, שהיא מחזקת את היכולת הזאת עם "חיפוש משולב קרוב אלי". תכונה זו, שתשוחרר בסתיו הקרוב באנגלית בארצות הברית בלבד בינתיים, תאפשר לבצע חיפוש מקומי ויזואלי. אפשר, למשל, לצלם חולצה שמישהו אחר לובש ולנסות לבדוק היכן יש חנות בסמוך שמוכרת אותה. דוגמה אחרת היא תמונה של משהו שמאוד רוצים לאכול כי רעבים באותו רגע, והתכונה הזאת תציג בית קפה או מסעדה בסביבה הקרובה שמוכרים בה את המנה.

השימוש ב-Lens יתרחב גם כן, ואחד ההיבטים המעניינים שעליו הכריזה גוגל הוא האפשרות לבצע תרגום של טקסט בתמונה במציאות רבודה. במקום לכסות את הטקסט המקורי, הטקסט המתורגם יחליף אותו וישתלב בתמונה במקומו. לימוד המכונה יבצע את התהליך הזה באמצעות שימוש במודלי GAN, וזה יקרה במהירות אדירה, יותר מהר אפילו ממצמוץ. למעשה, מדובר בטכנולוגיה שנמצאת מאחורי "מחק הקסם", שהושקה בטלפוני ה-Pixel של החברה, והיא תהיה זמינה מאוחר יותר השנה בכל העולם.

אפליקציית החיפוש בטלפונים תזכה להרבה מאוד שינויים ועדכונים. אחד מהם יהיה תצוגה של כלים חדשים, שיעזרו בחיפוש ישירות מתחת לתיבת החיפוש של גוגל, ומדובר בכלים מאוד יצירתיים, כמו זמזום לזיהוי שיר, תרגום באמצעות המצלמה ועוד. גם תכונה זו תהיה זמינה בהתחלה רק באנגלית ובארצות הברית. תהליך ההשקה יהיה זהה גם לתכונה אחרת שכבר דובר עליה בעבר, והיא עדכון נושאי חיפוש חדשותיים תוך כדי החיפוש עצמו, עם הצגה רחבה יותר של מילות מפתח, שיופיעו בהתאם למה שיוקלד בתיבת החיפוש, וזאת במטרה להוביל את המשתמש במדויק יותר לתשובות שהוא מחפש.

יישום המפות של גוגל הוא בסופו של דבר גם כן אמצעי חיפוש, ולכן לא מפתיע שגם עבורו הציגה גוגל מגוון חידושים ועדכונים. אחד מהם יהיה שילוב, באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, של הרבה יותר תכנים במפה בעת שמבצעים חיפוש במה שגוגל מכנה "אווירה שכונתית". התכנים הללו, תמונות, סרטונים וביקורות יגיעו ממשתמשי האפליקציה שתורמים, לפי גוגל, כ-20 מיליון פרטי מידה בכל יום. התכונה תוצע באופן הדרגתי במהלך החודשים הקרובים.

תכונה אחרת, שכבר הושקה, היא האפשרות לבחור מקום במפה ולראות תצוגות אוויריות שהוכנו במיוחד עבור יותר מ-250 מקומות בעולם שנחשבים לבולטים במיוחד, כמו, למשל, מגדל אייפל בפריס או האקרופוליס ליד אתונה. התצוגות האוויריות ישולבו, היכן שניתן, עם מה שגוגל מכנה "נוף סוחף", וזו האפשרות לבחון באופן מעמיק יותר כמה ערים בעולם, בכל ההיבטים כמעט, כולל תנועת כלי הרכב וצפיפות בנקודות עניין. ההשקה תבוצע בלוס אנג'לס, בלונדון, בניו יורק, בסן פרנסיסקו ובטוקיו בחודשים הקרובים. באותן ערים תשיק גוגל במקביל חיפוש חי, שיאפשר להרים את הטלפון, לבחון את הסביבה ולגלות נקודות ציון שונות, כמו מסעדות, כספומטים ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים