מייקל דל לא מתרגש מהמשבר הכלכלי העולמי

דל, מנכ"ל ויו"ר דל טכנולוגיות, ציין ש-"זה לא הסיבוב הראשון שלנו ב-'רודיאו' הזה", ואמר שהחברה כבר עברה משברים כלכליים בהצלחה ● לדבריו, "הטכנולוגיה עברה דרך ארוכה: מה-IT - לנקודת משען של כלל הארגון"

במקום ה-24 בעושרו בעולם נכון להחודש. מייקל דל.

מייקל דל, מנכ"ל ויו"ר דל טכנולוגיות, ומבכירי תעשיית ה-IT, לא מתרגש מהמשבר הכלכלי שפוקד בימים אלה את העולם ומההשפעה שלו על החברה שבראשה הוא עומד. דל אמר בשיחה עם עיתונאים ואנליסטים, שנערכה אמש (ג'), כי "יש כותרות תקשורתיות על עניינים כלכליים. היינו כבר שם, זה לא הסיבוב הראשון שלנו ב-'רודיאו' הזה, ראינו עניינים כלכליים בעבר, צלחנו מערבולות וסערות פיננסיות, ואף סייענו ללקוחות הארגוניים לעשות זאת, כי יש לנו שרשרת אספקה גלובלית, יש לנו יכולות תמיכה בלקוחות".

מרבית השיחה עסקה בטכנולוגיה בכלל, ובזו של דל בפרט. "העולם הפך למקום מבוסס ומונחה נתונים. יש גידול מסיבי בהיקף הדטה, והמגמה מואצת ללא הרף. הטכנולוגיה היא במרכז: היא מניעה את השינויים העולמיים, לרבות המהפכה הדיגיטלית, ובונה עולם שמסייע לנו להיות בריאים, מאובטחים, בטוחים ומצליחים יותר. הטכנולוגיה שינתה את פניה ועברה כברת דרך משמעותית. זה כבר לא האזור רק של ה-IT בארגון, אלא טכנולוגיה שחובקת את כולו, שהפכה לנקודת משען של כלל הארגון", אמר דל.

לדבריו, "הענן הוא עובדה, ומה שארגונים נדרשים להפנים הוא הנחיצות במימוש תפיסה של עבודה בסביבה מרובת עננים, מולטי קלאוד. אנחנו מספקים יכולות לעבודה שכזו כדי לענות על הצורך שהאפליקציות יישבו בכל מקום שהארגון רוצה בכך – מהדטה סנטר המקומי, דרך הענן הפרטי, עבור בזה הציבורי, ועד לסביבה היברידית ומרובת עננים. לצד זאת, אנחנו מרחיבים את היכולות של מחשוב הקצה, לרבות ניהול, פישוט ואבטחה".

הוא ציין כי "שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם VMware ממשיך: הם במרכז העשייה העננית, אבל הם לא היחידים. כך, הרחבנו את שיתוף הפעולה שלנו עם רד האט, לטובת הטמעת Open Shift, ונפעל להעמקת הקשר עם ספקיות ענן ציבורי נוספות".

"יש לנו הצלחה בשינוי המודל של תשלום עבור צריכת שירותי ומוצרי IT", הוסיף דל. "הסיבה היא שלקוחות ארגוניים מעוניינים בתוצאות: הם רוצים להניע את הטרנספורמציה הדיגיטלית ולהאיץ את הקצב שלה, לטובת ההיבטים העסקיים".

"היינו צריכים לפצוח במודל APEX כבר לפני כמה שנים"

בהמשך דיבר דל על תשתית השירותים APEX של החברה ואמר כי "זה מודל רחב, שמציע צריכה מקומית, באמצעות פתרונות מנוהלים, מבוססי ענן ומותאמים אישית. תשתית זו נפרסת בחצר הלקוח, אך מופעלת על ידינו. כך, הלקוחות הארגוניים משלמים רק עבור שירותי ה-IT שנצרכו בפועל. הם מקבלים ערך משמעותי, על ידי הפעלת ארכיטקטורה מקומית, במודל תשלום גמיש ולפי שימוש, עם יכולת לבניית סביבות בעלות פונקציונליות חזקה, ותמיכה ושירותים מנוהלים של טכנולוגיות. בדרך זו ניתן להציג במהירות רבה יותר טכנולוגיות חדשניות, להרחיב את קיבולת ה-IT במהירות ולספק משאבים בהתאם לדרישות העסק והפיתוח – המשתנות".

"התחלנו בהפעלת המודל עם שירותי אחסון נתונים, ועברנו לאספקת שירותים בסביבות הענן השונות, פרטי והיברידי", ציין. "כעת אנחנו מספקים בנוסף שירותי חוסן סייבר והתאוששות מאירועי סייבר. השירותים פרושים כבר ב-38 מדינות, ואנחנו מרחיבים את היצע השירותים בלא הרף".

דל הוסיף כי "אחד הדגשים שאנחנו שמים אליו לב הוא הצורך בעולם בטוח, אמין ומאובטח. זה עשרות שנים – בעצם, תמיד – נשמנו אבטחה, אבל כעת אנחנו מבינים שזו לא רק העדיפות הראשונה שלנו, אלא גם של הלקוחות, ונערכנו בהתאם. יש לזכור שפשע סייבר הוא הגדול שבפשעים. האיומים לא הולכים לשום מקום, הם רק גדלים, ובראשם הכופרות. מדי 11 שניות יש מתקפת סייבר רצינית על פני הגלובוס. העניין הופך לעוד יותר רציני, כאשר עוד ועוד רכיבים והתקנים מחוברים ומקושרים. לכן נדרש חוסן סייבר בכל דבר, עם מימוש פשוט וקל של תפיסת אפס אמון בקרב כלל הלקוחות".

לסיכום אמר הבכיר: "אם יש לי לקח מהסיפור הזה, הוא שהיינו צריכים לפצוח במודל APEX כבר לפני כמה שנים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים