גבירותיי ורבותיי, מהפך: אנשים ששינו קריירה ועברו להיי-טק

ספורטאי, DJית, שומר בבית ספר וסטודנט לביו-כימיה מספרים מה גרם להם לעבור להיי-טק ומה הם הרוויחו מכך ● חלק ב'

אנשים שהבינו שהגיע הזמן לעבודה חדשה.

הנה חדשות "מרעישות": לא כל עובדי ועובדות ההיי-טק הגיעו מ-8200, למדו מדעי המחשב באקדמיה או החלו לעבוד בענף לאחר שעברו תוכנית מנטורינג כזו או אחרת – חלק מהם הגיעו אליו מתחומים אחרים, או שהיו צריכים לסדר לעצמם את המחשבות לפני שהחליטו על מסלול הקריירה. וזה, כידוע, לא ייחודי להיי-טק.

כמה עובדים ומנהלים סיפרו לאנשים ומחשבים, בפרויקט מיוחד, בשני חלקים, היכן הם התחילו ומה הייתה הדרך שהובילה אותם לענף הטכנולוגיה. זהו החלק השני של הפרויקט. לחלקו הראשון לחצו כאן.

מספורטאי באליפות ישראל למתכנת בכיר: אלכסיי קרבצוב מסיסקו

אלכסיי קרבצוב, כיום מתכנת בכיר בפורטשיפט, חטיבת החדשנות של סיסקו ישראל (ET&I), החל את דרכו המקצועית בתחום הספורט: הוא התאמן בחטיבת הביניים בקפיצה לגובה ונחשב לכישרון יוצא דופן. במהלך התיכון הוא זכה באליפות ישראל לנוער, מה שסימן אותו כספורטאי מבטיח והביא אותו להמשיך את דרכו הספורטיבית במהלך שירותו בצה"ל.

אלכסיי קרבצוב, מתכנת בכיר בפורטשיפט, חטיבת החדשנות של סיסקו ישראל.

אלכסיי קרבצוב, מתכנת בכיר בפורטשיפט, חטיבת החדשנות של סיסקו ישראל. צילום: עדי לם

החלום של קרבצוב היה לייצג את ישראל באולימפיאדה. אלא שחלום זה התנפץ לאחר שבמהלך השירות הצבאי הוא נפצע קשה בקרסול באחד האימונים – פציעה שלא אפשרה לו לחזור להתחרות. לכן, לאחר שמונה שנים בתחום, הוא בחר להתמקד בחלומו השני, שגם בו הוא השקיע לא מעט עד אז – תחום התכנות. לאחר השירות קרבצוב למד הנדסת מחשבים באוניברסיטה העברית ולאחר מכן מצא עבודה, כאמור, בסיסקו ישראל.

משומר בבית ספר לראש צוות: יואב אייל מפרונטג (Frontegg)

"אין לי תעודת בגרות, לא שירתתי בתפקיד טכנולוגי בצבא ולא עשיתי תואר. עד גיל 30 הייתי שומר בבית ספר, עשיתי שליחויות, הייתי פועל במפעל והפכתי להיות טכנאי", מספר יואב אייל (40), נשוי ואב לשניים, כיום ראש צוות פולסטאק בפרונטג – סטארט-אפ שמפתח מערכת לניהול משתמשים. לדבריו, זה התחיל בכך ש-"אחד הלקוחות של החברה שעבדתי בה אז ביקש ממני ליצור ממשק שיסייע לו לבחור באיזו מדפסת להדפיס. עד לאותו רגע, בחברה היו עונים לבקשה זו בשכירת שירות חיצוני שיסייע לעשות את זה. שמעתי את זה וחשבתי: כמה קשה זה יכול להיות?".

יואב אייל, ראש צוות פולסטאק בפרונטג.

יואב אייל, ראש צוות פולסטאק בפרונטג. צילום: דורון לצטר

עוד באותו הלילה כתב אייל את שורת הקוד הראשונה בחייו. "הקמתי מחלקת פיתוח בחברה שעבדתי בה. זה היה One man show, ואפילו הפעלתי לחץ על אנשי המכירות שיתחילו למכור ולשווק את זה. בנקודה מסוימת הבנתי שאם אני רוצה להתקדם בצורה מקצועית בעולם הזה, אני צריך לעבור למקום שכותב תוכנה ב-100%. דרך חבר הגעתי לחברה גדולה ולאחר מכן לסטארט-אפ, והפכתי לראש צוות. אחרי שנתיים וחצי, גם הפעם דרך חבר, הגעתי לפרונטג", אמר. "מצד אחד, לא קל להיות מתכנת שמבוגר ביותר מעשור מיתר הצוות, אבל מהצד השני, אני חושב שבראש אני יותר מסתדר דווקא עם הצעירים. לפעמים אומרים עליי: 'הוא זקן, הוא בטח יודע הכול', אבל אני מאמין שתמיד יש מה ללמוד".

מ-DJית למחלקת סאונד אפקט: אנה חפץ מארסטליסט

אנה חפץ החלה את המסלול המקצועי שלה כ-DJית מיד אחרי הצבא. בתחילת הדרך היא התמקדה בתקלוט בברים קטנים בתל אביב, ולאחר מכן במסיבות שונות ובפסטיבלים, בפני מאות אנשים. במרוצת הזמן היא החלה ללמוד הנדסת סאונד, ובעזרת ההכנסה שצברה ממסיבות שבהן תקלטה, היא הצליחה לממן את הלימודים ועברה לבריטניה. לצד הלימודים היא עבדה על פרויקטים עצמאיים, הופיעה בפסטיבלים בבריטניה ובברזיל, הפיקה מוזיקה לערוץ המוזיקה הבריטי Sci-Fi channel ואף ניהלה במשך תקופה חנות תקליטים בלונדון. לאחר מכן חפץ החלה להתרחב בקהל המאזינים והמבלים שלה – דבר שהוביל להופעות באוסטרליה, שווייץ ודרום אפריקה.

אנה חפץ, אחראית מקצועית לתחום המדיה במחלקת הסאונד אפקט בארטליסט.

אנה חפץ, אחראית מקצועית לתחום המדיה במחלקת הסאונד אפקט בארטליסט. צילום: יח"צ

בחלוף מספר שנים, חפץ החליטה לחזור ארצה, והחלה לעבוד בעיצוב קול לפרסומות, אפליקציות גיימינג, טכנאית מיקס, סאונדמנית בהופעות, מיקסים ועוד. "חיפשתי במשך הרבה זמן מקום שאוכל להתבטא בו בכמה שיותר רבדים שאהבתי לעסוק בהם, ולכן חיפשתי חברת סטארט-אפ שאפשר להתפתח בה בתחום המוזיקה. התפקיד שארטליסט הציעה לי התלבש כמו כפפה ליד שלי", אמרה.

חפץ הצטרפה לארטליסט לפני שלוש שנים. החברה מעסיקה כיום 380 עובדים ומספקת תוכנות לעריכת וידיאו ותמונה ליותר ממיליון מדיות דיגיטליות. יחד עם מנהל מחלקת הסאונד אפקט, השניים בנו את התשתיות הראשוניות של המוצר. לאחר מכן חפץ עברה לנהל את תחום המדיה במחלקת הסאונד אפקטס בחברה
.

מתחום החקלאות לניהול פרויקטים: בני גיל מ-ויו (Veev)

בני גיל, מנהל פרויקטים ב-ויו, החל את דרכו המקצועית בתחום החקלאות, לאחר שסיים דוקטורט במכון ויצמן בביו-כימיה. הוא עבד בסטארט-אפ שפיתח מוצר לעולם החקלאות המדייקת ובחברת הזרע, שמפתחת ומייצרת זרעים לחקלאות.

בני גיל, מנהל פרויקטים ב-ויו.

בני גיל, מנהל פרויקטים ב-ויו. צילום: יח"צ

לאחר תקופה ממושכת בתחום, שבה הוא הרגיש שהרצון שלו ליזום, להמציא ולשפר את העולם שלנו לא בא לידי ביטוי בתפקידים שאותם הוא מילא, התייעץ גיל עם חבר, שהציע לו לעבור לסטארט-אפ בתחום טכנולוגיית הבנייה. תחילה נרתע מיודענו מהתחום, כי הוא לא הכיר אותו, ולאחר שנים בתחום מסוים שבו התמקצע, הוא הרגיש חוסר ביטחון במעבר כל כך חד לעולם הטכנולוגי. לדברי גיל, באותה התקופה, חבריו לתחום הביו-כימיה ביקרו אותו, ואף ראו את המעבר שלו להיי-טק כבגידה. "הם תהו איך אפשר לעזוב את משימת 'הצלת העולם' לתחום שעל פניו נראה הרבה פחות משמעותי", אמר. האמנם?

כך או כך, גיל האמין בפתרון וביכולת של ויו לפתור את משבר הדיור – עד כדי כך. לאחר שהבין את הפוטנציאל שלה, הוא החליט לעשות את הצעד ולעבור לעבוד כמנהל פרויקטים בחברה. כיום, ארבע שנים אחרי, הוא מרוצה מההחלטה ומעיד שהוא נהנה מכל רגע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים