טוויטר ניצבת בפני עתיד עכור על רקע עזיבה המונית של בכירים

בעקבות השתלטותו של אילון מאסק על החברה - גל עזיבות של בכירים, שמועות על פיטורים המוניים, ועובדים המדווחים כי אינם מקבלים מידע על עתיד החברה

פשוט לקח ממשתמש את שמו בפלטפורמה. אילון מאסק, הבעלים והיו"ר של X.

טוויטר מתמודדת עם אי ודאות חדשה על רקע עזיבה המונית של בכירים, לצד דיווחים על פיטורים המוניים ושינויים בפלטפורמה.

ראשי הפרסום והשיווק של החברה הודיעו לאחרונה על עזיבתם, כמו גם מנהלת האנשים והגיוון, המנהל הכללי לטכנולוגיות ליבה, ראש המוצר וסגן נשיא למכירות גלובליות. בשבוע שעבר פיטר אילון מאסק את המנכ"ל, פאראג אגרוואל, את סמנכ"ל הכספים, נד סגל, ואת הממונה על העניינים המשפטיים והמדיניות, ויג'איה גאדה, זמן קצר לאחר השתלטות על החברה.

שרה פרסונט, מנהלת הלקוחות הראשית ומנהלת המודעות, שאמרה שהיא מצפה לעבוד עם מאסק, הודיעה בציוץ בטוויטר ביום שלישי כי התפטרה, מה שהוסיף לאי הוודאות של המפרסמים לגבי השינויים שיתרחשו ברשת החברתית תחת בעליה החדשים.

דלנה ברנד, מנהלת האנשים והגיוון, הודיעה גם היא בפוסט בלינקדאין ביום שליש שהיא התפטרה בשבוע שעבר. המנהל הכללי של טכנולוגיות הליבה, ניק קאלדוול, אישר את עזיבתו בטוויטר, ושינה את הביוגרפיה שלו ל"מנהל בטוויטר לשעבר".

מנהלת השיווק הראשית, לסלי ברלנד, ראש תחום המוצר של טוויטר, ג'יי סאליבן, וסגן הנשיא למכירות גלובליות שלה, ז'אן-פיליפ מאהה, עזבו גם הם, סיפר מקורב לנושא לרויטרס, אם כי לא ברור אם הם התפטרו או התבקשו לעזוב.

השמועות על פיטורים המוניים הופיעו עוד לפני שמאסק השתלט על החברה באופן רשמי. לפי דיווח של בלומברג אתמול (ד'), בעליה החדשים של טוויטר יקצץ כ-3,700 משרות – כמחצית מכוח העבודה שלה, על מנת להוזיל עלויות, וכן יבקש מהעובדים לחזור למשרד. עוד דווח, כי מאסק מתכנן להתחיל לגבות תשלום עבור ה-"וי הכחול" בטוויטר עד השבוע הבא.

עובדים רבים אמרו לרויטרס שהם מקבלים מעט מאוד מידע לגבי עתיד החברה. טוויטר גם ביטלה שיחת צ'ק-אין בשבוע שעבר וכן פגישת צוות שתוכננה לאתמול.

בינתיים, הצוות של מאסק מתכנן להיפגש בניו יורק בשבוע הבא עם מפרסמים, שמביעים דאגה מהפוטנציאל של תוכן מזיק שיופיע ליד המודעות שלהם. על פי מכון המחקר להדבקות ברשת, המזהה איומי סייבר חברתיים, תוכן שנאה זינק בטוויטר במאות אחוזים מאז ההשתלטות של מאסק. קואליציה של יותר מ-40 ארגוני הסברה שלחה השבוע מכתב פתוח ל-20 המפרסמים המובילים בטוויטר, וביקשה מהם למשוך את המודעות שלהם אם מאסק יפחית את ניהול התוכן בפלטפורמה. Mediabrands, יחידה של חברת רכש שטחי הפרסום IPG, שעובדת עם מפרסמים גדולים, בהם קוקה קולה, המליצה ללקוחותיה להשהות את הפרסום בטוויטר לשבוע הבא עד שהחברה תמסור פרטים נוספים על תוכניותיה להגן על האמון והבטיחות בפלטפורמה, כך דווח ברויטרס, המצטט מקור מקורב לנושא.

מאסק ניסה להרגיע את המפרסמים, וצייץ בתחילת השבוע, כי "המחויבות של טוויטר לבטיחות המותג היא ללא שינוי". בעבר אמר מאסק שיבטל את האיסור של טוויטר על דונאלד טראמפ, שהושעה מהפלטפורמה בגלל החשש שהוא עלול להסית לאלימות נוספת לאחר המרד בקפיטול האמריקני בשנה שעברה. אבל השבוע, מאסק ציין ששום חשבונות מושעים לא יופעלו מחדש לפחות עד לאחר בחירות אמצע הכהונה בארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים