מנורה מבטחים מעבירה את הגיבויים מבוססי קומוולט לענן

יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות במנורה מבטחים, חשף את הפרויקט ומנה את יתרונותיו בכנס שקומוולט ערכה היום (ג') ● ההיקף הכספי: מיליוני שקלים

יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות במנורה מבטחים.

מערך ה-IT של מנורה מבטחים עורך בימים אלה פרויקט להעברת אחד מעותקי הגיבוי שלו, המבוסס על פתרונות קומוולט, לתצורת ענן. הפרויקט יסתיים עד סוף השנה הנוכחית. יניב כץ, מנהל מחלקת תשתיות במנורה מבטחים, חשף אותו היום (ג'). היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

כץ הסביר כי מדובר בפרויקט המשך לפרויקט אותו ערכה אמת ברמור, שבמסגרתו היא הטמיעה את פתרונות הגנת מידע וגיבוי של קומוולט במערך התשתיות של מנורה מבטחים. פרויקט ההגירה החל ב-2018 והסתיים ב-2019.

את הפרויקט הנוכחי חשף כץ במסגרת סיפור לקוח שהציג בכנס Commvault Connections 2022. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות נציגים מלקוחות הסניף הישראלי של החברה ושותפיה העסקיים. הנחה אותו עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מייסד סייטקטיק – חברה לניהול משברי סייבר.

לדברי כץ, "מנורה מספקת פתרונות בכל עולמות הביטוח, ויש לה נתח שוק של 14% בביטוח הכללי. בעולם הנכסים המנוהלים של קרנות הפנסיה, מנורה אוחזת בנתח שוק של 31%. ב-2011 היא ניהלה נכסים בשווי של 80 מיליארד שקלים, וכיום, בחלוף קצת יותר מעשור, היקף הנכסים כמעט הושלש ועומד על 277 מיליארד – נתון המשקף גידול שנתי ממוצע של כ-13%".

"ככל הארגונים מהמגזר הפיננסי", אמר, "אנחנו חווים טרנספורמציה דיגיטלית. במסגרת המסע, השקנו כמה שירותי דיגיטל, לטובת הנגשת השירותים והמידע עבור הלקוחות: אפליקציית מנורה ON; ביטוח רכב לפי דרישה, שבו המבוטחים משלמים רק לפי היקף הנסיעה בפועל – מה שמניב חיסכון של עד 25% בעלות הפוליסה; פוליסת ביטוח סייבר שניתן לרכוש בתוך שלוש דקות, כולל חיתום אישי; שירות למשיכת כספים מקופות גמל או הגשת תביעה לרכב באופן דיגיטלי; וביטוחי נסיעות לחו"ל בדיגיטל".

מכמה פתרונות לפתרון אחד

כץ ציין שבטרם החל הפרויקט, מערך הגיבוי והגנת המידע של מנורה מבטחים התבסס על כמה פתרונות. "המסע שלנו בעולם הגיבוי החל ב-2018. עד אז היו לנו כמה פתרונות גיבוי – האחד לסביבה וירטואלית, השני למערכת הליבה מבוססת AS400 והשלישי – גיבוי לשרתים פיזיים. ערכנו הגירה לקומוולט עם מערכת אחודה אחת", אמר.

הוא הוסיף כי "הפרויקט להגירת כל מערך הגיבוי לפתרון אחד הניב כמה תועלות: ממשק אחיד לניהול כל מערך הגיבויים בארגון, חיסכון בנפחים ובשטח האחסון, יכולות אבטחת מידע משופרות ותמיכה בגיבוי בענן".

"השנה", אמר כץ, "החליטו בהנהלת אגף מערכות המידע, בראשות משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים והמנמ"ר שלה, על העברת מערך הגיבוי לעותק ענני, מבוסס מיזם מטאליק של קומוולט".

לדבריו, "בפרויקט הנוכחי, בשל המעבר שלנו לענן, נוצר צורך בגיבוי שירותי SaaS (תוכנה כשירות), תוך שמירה על Air Gap, שמאפשר הפרדה והגנה פיזית על נתוני הגיבוי בעת אירוע סייבר. אנחנו נמצאים בעיצומו של הפרויקט, שאותו אנחנו עורכים עם אנשי קומוולט ישראל".

לסיכום אמר כץ כי "קיבלנו בפרויקט המדובר יכולת לעבודה היברידית, עם תמיכה רחבה למערכות הפעלה שונות ובסיסי נתונים שונים. הגיבוי חובק – מהענן ועד למערכות שברישוי מסורתי, און-פרמיס. יש לנו יכולת דחיסה של המידע על ידי תוכנה, מה שמאפשר שימוש בדיסקים מקומיים זולים. כמו כן, הוא מקצר את חלונות הזמן שיש לנו לגיבוי, ומספק גם פתרון לארכוב דואר. מעל לכל, והכי חשוב – קיבלנו העתק נפרד ומוגן, בצורה קלה, תוך מתן מענה לצורך בהלימה לכלל הרגולציות, עם מימוש תפיסת אמון אפס (Zero Trust), מענה למתקפות כופרה, זיהוי אנומליות ויכולות לניטור, וזיהוי חריגות ואירועי סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים